Kenton von Hollen Kanada falusias, vidéki részén él, ahol sosem látott egyetlen BMW E46 M3-at sem. Úgy döntött, megtöri a jeget és övé lesz az első E46 M3, a kissé elszigetelt kanadai tartományban. Nem érte be a gyári adottságokkal. Azonnal megkezdte az M3 átalakítását. A végeredmény magáért beszél. Ismerd meg közelebbről az 1000 lóerős csúcsragadozót, az Imola Red fényezésű E46 M3-at.
Kenton von Hollen Kanada falusias, vidéki részén él, ahol még sosem látott egyetlen BMW E46 M3-at sem. Csak az interneten és a magazinokban pompázó modellekre csorgathatta a nyálát.
Von Hollen úgy döntött, megtöri a jeget és övé lesz az első E46 M3 abban a régióban.
Nem szarral gurigázott, ugyanis végül egy gyönyörű és ritka fényezésű, 2003-as példányra ruházott be.
"Egy falusias, vidéki tartományban élek Kanadában (Alberta), ami bár nagyobb, mint Kalifornia, mégis mindössze csupán 3 autókereskedése van. Egy kissé elszigetelt ez a hely, és iszonyatosan ritkán fordul meg errefelé egy combos sportautó." - meséli Kenton.
"Mindig is egy európai autóra vágytam, mert szerintem kifinomultabbak, kényelmesebbek és gyorsabbak. Sohasem adatott meg, hogy élőben mereszthessem a szemeimet egy BMW E46 M3-ra. De azok alapján, amiket olvastam róla, tudtam, hogy ez kell nekem. Egy E46 M3." - folytatta.
A sors úgy hozta Von Hollen-nek, hogy lakhelyétől laza egy órányira kínáltak eladásra egy Imola Red fényezésű, 2003-as évjáratú E46 M3-at.
Az eredeti tulajdonos csak nyaranta használta a mesés M3-at és pusztán 55.000 mérföldet tettek meg vele.
Egy gyors szorzás után rájössz, hogy mindössze kb. 88.550 km-ről beszélünk.
Vagyis Kenton-nak ott volt a lehetőség, hogy vegyen egy szinte még új E46 M3-ast.
Kanadai barátunk nem volt hülye. Azonnal élt a lehetőséggel és megvásárolta.
"Miután informálódtam a fórumokból és magazinokból mindenről, amiről csak tudtam az E46 M3-mal kapcsolatban, eldöntöttem, hogy testreszabom és elkezdem az átalakítást." - tette hozzá Ken.
A folyamat hosszas volt, ezért nem részletezném itt, de pár fontosabb dolgot kiragadok az alábbiakban.
Mindenekelőtt a lényeg a brutális négyjegyű szám: 1000, azaz 1000 lóerős teljesítmény.
Ken E46 M3-asa új motort kapott, a gyári 343 lóerő már a múlté.
Így a gyári hengerfej is. Helyette M&B van.
A 3.2 literes, sorhatos, 24 szelepes S54 mociban rejlő, hihetetlen 1000 lóerő a Lab22 tuningcégnek köszönhető, amely a motor-tuningért felelt.
"A Lab22-es srácok elképesztőek voltak. Kevesebb mint egy nap alatt kikapták a régi motort és beszerelték az újat. Csak jót mondhatok róluk." - említette Kenton.
Ami a kerekeket illeti: A bajor ragadozó 18 colos Apex ARC-8 felniken tengeti kanadai mindennapjait.
A felnik mérete elöl 18x9" ET 35, hátul 18x10.5" ET 27. A felniken elöl 265/35 R18, míg hátul 275/40 R18 méretű Toyo R888 gumik feszülnek.
Az 1000 pacit a jól ismert Brembo-fékek tartják kordában.
A beltér nem esett át különösebb átalakításon.
De említésre méltó az egyedi pedálszett és a teljes belső LED-világítás.
"Már majdnem 3 éve van a tulajdonomban az M3-as, és mindenféle átalakítási- és motor probléma ellenére, több mint 35.000 mérföldet (kb. 56.300 km) vezettem.
Egyszerűen nem tudok vele betelni.
A nap végéhez közeledve mindig el akarom vinni egy körre, csak úgy, és élvezni minden egyes mérföldet/km-t.
Ez az autó szinte repül.
Őszintén mondhatom, hogy olyan gyors, hogy azt nehéz szavakba önteni."
További olvasnivaló: A győztes BMW E46 Coupe (Interjú a tulajdonossal)
Követsz már minket? - Ha még nem, most gyorsan nyomj 1 lájkot és csatlakozz 22.000 BMW-rajongóhoz!
(A forrás a superstreetonline.com cikke és Kenton Facebook-profilja volt.)
Megosztás a facebookon