Az 1000 lóerős BMW E46 M3 története

Kenton von Hollen Kanada falusias, vidéki részén él, ahol sosem látott egyetlen BMW E46 M3-at sem. Úgy döntött, megtöri a jeget és övé lesz az első E46 M3, a kissé elszigetelt kanadai tartományban. Nem érte be a gyári adottságokkal. Azonnal megkezdte az M3 átalakítását. A végeredmény magáért beszél. Ismerd meg közelebbről az 1000 lóerős csúcsragadozót, az Imola Red fényezésű E46 M3-at.

Így lett egy kanadai tartomány első E46 M3-asa egy 1000 lóerős példány

Kenton von Hollen Kanada falusias, vidéki részén él, ahol még sosem látott egyetlen BMW E46 M3-at sem. Csak az interneten és a magazinokban pompázó modellekre csorgathatta a nyálát.

Von Hollen úgy döntött, megtöri a jeget és övé lesz az első E46 M3 abban a régióban.

Nem szarral gurigázott, ugyanis végül egy gyönyörű és ritka fényezésű, 2003-as példányra ruházott be.

Egy Imola Red E46 M3-ra.

"Egy falusias, vidéki tartományban élek Kanadában (Alberta), ami bár nagyobb, mint Kalifornia, mégis mindössze csupán 3 autókereskedése van. Egy kissé elszigetelt ez a hely, és iszonyatosan ritkán fordul meg errefelé egy combos sportautó." - meséli Kenton.

"Mindig is egy európai autóra vágytam, mert szerintem kifinomultabbak, kényelmesebbek és gyorsabbak. Sohasem adatott meg, hogy élőben mereszthessem a szemeimet egy BMW E46 M3-ra. De azok alapján, amiket olvastam róla, tudtam, hogy ez kell nekem. Egy E46 M3." - folytatta.

A sors úgy hozta Von Hollen-nek, hogy lakhelyétől laza egy órányira kínáltak eladásra egy Imola Red fényezésű, 2003-as évjáratú E46 M3-at.

Az eredeti tulajdonos csak nyaranta használta a mesés M3-at és pusztán 55.000 mérföldet tettek meg vele.

Egy gyors szorzás után rájössz, hogy mindössze kb. 88.550 km-ről beszélünk.

Vagyis Kenton-nak ott volt a lehetőség, hogy vegyen egy szinte még új E46 M3-ast.

Kanadai barátunk nem volt hülye. Azonnal élt a lehetőséggel és megvásárolta.

"Miután informálódtam a fórumokból és magazinokból mindenről, amiről csak tudtam az E46 M3-mal kapcsolatban, eldöntöttem, hogy testreszabom és elkezdem az átalakítást." - tette hozzá Ken.

De mit is jelentett ez?

A folyamat hosszas volt, ezért nem részletezném itt, de pár fontosabb dolgot kiragadok az alábbiakban.

Mindenekelőtt a lényeg a brutális négyjegyű szám: 1000, azaz 1000 lóerős teljesítmény.

Ken E46 M3-asa új motort kapott, a gyári 343 lóerő már a múlté.

Így a gyári hengerfej is. Helyette M&B van.

A 3.2 literes, sorhatos, 24 szelepes S54 mociban rejlő, hihetetlen 1000 lóerő a Lab22 tuningcégnek köszönhető, amely a motor-tuningért felelt.

"A Lab22-es srácok elképesztőek voltak. Kevesebb mint egy nap alatt kikapták a régi motort és beszerelték az újat. Csak jót mondhatok róluk." - említette Kenton.

Ami a kerekeket illeti: A bajor ragadozó 18 colos Apex ARC-8 felniken tengeti kanadai mindennapjait.

A felnik mérete elöl 18x9" ET 35, hátul 18x10.5" ET 27. A felniken elöl 265/35 R18, míg hátul 275/40 R18 méretű Toyo R888 gumik feszülnek.

Az 1000 pacit a jól ismert Brembo-fékek tartják kordában.

A beltér nem esett át különösebb átalakításon.

De említésre méltó az egyedi pedálszett és a teljes belső LED-világítás.

Végszóként Kenton szavait idézném:

"Már majdnem 3 éve van a tulajdonomban az M3-as, és mindenféle átalakítási- és motor probléma ellenére, több mint 35.000 mérföldet (kb. 56.300 km) vezettem.

Egyszerűen nem tudok vele betelni.

A nap végéhez közeledve mindig el akarom vinni egy körre, csak úgy, és élvezni minden egyes mérföldet/km-t.

Ez az autó szinte repül.

Őszintén mondhatom, hogy olyan gyors, hogy azt nehéz szavakba önteni."

 

További olvasnivaló: A győztes BMW E46 Coupe (Interjú a tulajdonossal)

BMW E46 Coupe


Követsz már minket? - Ha még nem, most gyorsan nyomj 1 lájkot és csatlakozz 22.000 BMW-rajongóhoz!

 

(A forrás a superstreetonline.com cikke és Kenton Facebook-profilja volt.)

Ajánló
Kommentek
  1. Én