BMW E90: Íme 10 dolog, amit tudnod kell a szériáról

Amellett, hogy a BMW E90 az egyik legnépszerűbb használt 3-as BMW, még 9 fontos dolgot tudnod kell róla. Olvasd el a cikket és ismerd meg a szériát közelebbről.

Követsz már minket? - Ha még nem, akkor nyomj 1 lájkot és csatlakozz több, mint 27.000 BMW-rajongóhoz!

 

A BMW E90 bár a 3-as sorozat legkelendőbb modelljeinek egyike a használt autók piacán, még mindig sokkal kevésbé népszerű a magyar rajongók körében, mint mondjuk az E36 vagy E46.

Ennek egyrészt van egy anyagi oka - még nem jutott el arra az árszintre, amit sokan megengedhetnének maguknak - másrészt nem ismerik eléggé.

Ezért 10 pontban összeírtam mindazon dolgokat, amit rajongóként érdemes tudni az E90-es szériáról.

BMW E90

 

1. A BMW E90 nem Bangle-formaterv

Igen, bár sokan az amerikai formatervezővel azonosítják a korszak modelljeit, valójában nem Chris Bangle műve az E90-es széria.

Az E90 Sedan változatát a japán Joji Nagashima tervezte, aki korábban olyan modelleken dolgozott, mint a BMW E36 és az annak alapjaira épülő Z3-as, vagy az E39-es 5-ös BMW.

A Coupe (E92) és Cabrio (E93) modellek eltérő arculatáért a német Marc Michael Markefka volt felelős, a Touring kivitel (E91) pedig Christoph Nordmann munkája.

BMW E90 320d

2. A BMW E90 új dizájn-irányzatot képvisel

Ha végigtekintünk egy adott modellsorozat vérvonalán, akkor a BMW-kről hosszú időkig egyértelműen meghatározható, hogy mi lesz a következő lépés.

Ezzel a szemlélettel szakított ekkoriban a Chris Bangle által vezetett formatervezési központ. Az eddigi tradicionális vonalat a kor divatjának megfelelő elemekkel párosították - ennek köszönheti legfőképpen hirtelen szerzett népszerűségét az E90-es.

BMW E90 Facelift

Minden jellegzetes vonás megtalálható rajta, a veséktől kezdve, az éles oldalvonalon át, az L-alakú hátsó lámpákig. Ugyanakkor az utóbbit jócskán , különösen a Coupé és Cabrio esetében, ahol megfordították az egészet.

Az E90-es sorozat újszerű, minden eddiginél letisztultabb utasterével és a vezető felé sokkal kevésbé markánsan forduló középkonzollal is kilóg a 3-as BMW típusok közül. Jól elkülöníthetővé tették az iDrive fedélzeti rendszerrel és az anélkül szerelt példányokat, de az E46-ból ismert modulos felépítés részben megmaradt.

BMW E92, M3

Pálfordulás: A BMW E92/E93 modellek hátsóját már a fordított L-alakú lámpák díszitik

3. Az E90-es szériát 9 évig gyártották

2004 decemberétől egészen 2013 júliusáig gördültek le a szalagról az E90-es sorozat tagjai.

Elképesztő, hogy a globális népszerűségnek köszönhetően 11 gyártási helyen, köztük Egyiptom, Kína, India, Oroszország és persze Németországban is két helyen, a müncheni központ szomszédságában és Lipcsében is folyt a gyártás.

Ezen időszak alatt 2.147.247 példány készült, melyeknek döntő többsége Sedan kivitel.

BMW E90 Sedan

4. És vitték, mint a cukrot

2005 márciusában már az egész BMW Csoport legsikeresebb modellje lett, hiszen az év végén már csaknem 230.000 darabot adtak el belőle.

Később saját kategóriájában a legnépszerűbb modell lett az USA-ban és Kanadában, lekörözve ezzel a Mercedes C-osztályt és az Audi A4-est.

Az amerikai Car and Driver magazin a tíz legjobb közé választotta, akárcsak elődeit.

BMW E92 M3

Ha jobban megnézed ezt a képet, nem lepődsz meg az egekbe szökő eladásokon

5. Az E90 volt az utolsó szívó benzines 3-as BMW

Az E90-es szériában lehetett utoljára szívó benzinmotort kapni, méghozzá elég bőséges választékban - alapesetben mindet kéziváltóval.

Kicsit kevesebb, mint 20 féle teljesítményszint létezett a szívó benzines, négy- és hathengeres változatokban.

A leggyengébb változat a kezdetben 116 majd 122 lóerős BMW 316i, a legerősebb szívó benzines sorhatos pedig a BMW 330i jelzés alatt volt elérhető, a ráncfelvarrás után 272 lóerővel.

BMW E90 M3 - Sedan

A Sedan kivitelről, az E90 M3-ról sem maradhat ki kép - Jól mutat a veséknél az M-es trikolór

A csúcsot azonban a 4 literes, V8-as E92 M3 érte el, 420 lóerővel - elődjéhez, a szintén szívómotoros, de sorhatos E46 M3-hoz képest ez majdnem 80 lóerős teljesítményjavulást jelent.

Az E92 M3 két változata, a GTS és CRT már 450 lóerősek és nem mellesleg szerepelnek a valaha gyártott 10 leggyorsabb BMW listájában is.

Ha már itt járunk, nem szabad kihagyni az egyik legnépszerűbbet, a BMW 335i-t sem, aminek 306 lóereje és 400 Nm-es csúcsnyomatéka bőven több, mint elég a hétköznapokban.

De ha mégsem, akkor a két turbó rengeteg tartalékot rejt - annyit, hogy akár egy 813 lóerős példány is kisülhet belőle. Hihetetlen? Győződj meg róla itt.

BMW 335i Touring, E91

Ez lenne az említett 813 lóerős, 1024 Nm nyomatékú BMW 335i Touring - Brutális!

6. Az E90 320d örök győztes a turbódízelek között

Több, mint 10 teljesítményszint közül válogathat az, akinek dízel E90-esre fáj a foga.

A legharmatosabb változat bár 116 lóerős, nyomatéka bőséges, így már ezzel is jókat lehet autózni. Az örök sláger azonban a 177 vagy 184 lóerős BMW 320d, ami megfelelően vegyíti a takarékosságot és a dinamizmust - vagyis a fogyasztás és a teljesítmény leghatékonyabb kombinációját még mindig a 2000 köbcentis dízelmotor képviseli.

A gázolajos erőforrások tekintetében a legizmosabb viszont a BMW 335d volt két turbóval, 285 lóerővel és 580 Nm maximális forgatónyomatékkal, hátul kétoldalt kivezetett kipufogóvégekkel, akárcsak a benzines változaton.

BMW 320d, E90

7. Az E92 M3 volt az utolsó Coupe M3-as

Ugyan már a BMW E92 esetében is kérdéses volt, hogy mi lesz a neve, az új rendszert végül csak a következő generációval vezették be. Így az F82-est már BMW M4 néven dobták piacra.

Mindez azt is jelenti, hogy minden bizonnyal utoljára készült kétajtós Coupe karosszériás sportautó M3 név alatt - ez volt a BMW E92 M3. Ezután az M3 jelzést ugyanis a négyajtós változat, a BMW F80 örökölte meg.

Az utolsó M3 Coupe egyébként egy 420 lóerős V8-assal szerelt példány, színe a GTS-ről származó Fire Orange, belterét pedig fekete bőrkárpit borítja.

BMW M3 Coupe, E92

8. E90 M3 CRT, avagy Karbon Verseny Technológia

Ennyit jelent magyarul a CRT rövidítés, mely nem csak az egyik leggyorsabb, de a legritkább BMW M3-at is jelöli, melyből mindössze 67 darab készült.

A négyajtós modellt az E92 M3 GTS 4 literes, V8-as, 450 lóerős és 440 Nm csúcsnyomatékot leadó motorjával és 7 sebességes duplakuplungos váltójával (DCT-váltó) szerelték.

BMW E90 M3 CRT

A jelentősen kikönnyített E90 M3 CRT-t nagyobb fékekkel, titánium kipufogórendszerrel és átprogramozott kipörgésgátlóval kínálták.

A következetes súlycsökkentésnek hála, csak a beltéri elemeken 70 kg-ot nyertek a bajor mérnökök.

Kívül piros díszítéssel feldobott Frozen Polar Silver fényezést kapott, a belteret alcantara és Sakhir narancs színű bőr borítja, az alumínium díszbetéteken pedig sorszámozott plakettet találunk.

BMW M3 CRT

9. BMW 335is Coupe, a kis M3

Kizárólag amerikai piacra készült a BMW 335is nevezetű modell, melynek a nevéből is sejthető, hogy ez a 335i jelzésű modell egy sportosabbra hangolt változata.

A BMW 335is Coupe motorja 326 lóerős, csúcsnyomatéka pedig 450 Nm.

A 7000 darabban gyártott modellnél a megnövekedett teljesítményhez a technikát is hozzáigazították, merevebb motortartó bakokat, hatékonyabb hűtési rendszert és olajhűtőt kapott, ehhez megkapta az M-csomagot, aminek nagyobb hűtőnyílásaira szükség volt.

BMW 335is Coupe

A sportos modellt 7 sebességes duplakuplungos (DCT) vagy hatsebességes kéziváltóval is rendelhetővé tették.

A látványt a teljes M-csomag mellett, fekete vesék és kipufogók, valamint Styling 313-as felnik tették egyedibbé.

BMW E92 335is

10. BMW E90 320si, avagy az utód a WTCC-ben

2006-ban váltotta az E46-ost az E90-es szériából készült versenyautó a WTCC-ben BMW 320si néven, amiből egy különleges utcai változat is készült, amely egyike az utolsó homologizációs céllal készült BMW-knek.

A 2011-es brazil futamon debütált az utódja, melyet BMW 320 TC-nek kereszteltek. Ebben már a kétezres szívómotor helyett egy 1,6 literes turbómotor dolgozott, hozzá egy hatsebességes szekvenciális váltót kapcsoltak.

Teljesítménye 310 lóerő és 420 Nm, súlya pedig 1.170 kg.

A versenytechnikának igencsak borsos ára van: aki annak idején a BMW 320si-vel szeretett volna versenyezni, annak jócskán a zsebébe kellett nyúlnia, az ára ugyanis 70 millió forint körüli összeg volt.

BMW E90 320si - WTCC

Az E90-es széria modelljeiről további 67 nagy felbontású képet találsz a carsbase.com galériájában.

Ha pedig mélyebben érdekel a széria, látogasd meg az e90post.com fórumot és csemegézz a több tucat téma között.


Szeretnél még ilyen tartalmas cikkeket olvasni? - Nyomj egy lájkot és kövesd a BMW3KLUB.hu-t! (Ha eddig nem tetted volna.)

 

Ne felejtsd el megosztani ezt a cikket a BMW-s ismerőseiddel is.

facebook megosztás

További olvasnivaló: 40 éves a 3-as BMW - Íme a 10 legjobb modell 

BMW típusok

BMW E92 M3: 3 különleges példány, amit bármikor elfogadnál

Szereted az ínyenc autókat? Akkor ez a cikk neked szól. Három igazán különleges BMW E92 M3-mal ismerkedhetsz meg közelebbről: A PP Exclusive tuningcég "Liberty Walk" E92 M3 projektjével, a G-Power német tuningcég 630 lóerős E92 M3-asával és egy igazán gyönyörű, Silverstone Metallic fényezésű E92 M3-mal.

Legyél te is a közösségünk tagja - Gyorsan nyomj 1 lájkot és csatlakozz 24.000 BMW-rajongóhoz!

 

A BMW valaha gyártott egyik legjobb modelljét, mindannyiunk kedvenc M3-asát, az E46 M3-at, az E92 M3 követte a sorban.

Most három különleges példányt mutatok be neked, amelyek valamennyien az E90-es széria legerősebb láncszemei, vagyis M3-as modellek.

1. BMW E92 M3 - PP Exclusive "Liberty Walk"

BMW E92 M3 tuning

A PP Exclusive tuning specialistái bemutatják a BMW M3 E92 "Liberty Walk" projektet, amelynek alapja a népszerű sportcoupe (E92 M3) és egy widebody kit (erőteljes kasztni szélesítés).

A láthatóan felcsavarozott, új sárvédőívek drasztikusan megnövelik az M3-kasztni szélességét.

BMW M3 E92 - Liberty Walk

Egyedi felnigarnitúra is készült külön ehhez a projekthez.

A kovácsolt "Deep Concave" kerekek galvanizált alumínium peremmel készültek, és köszönhetően az öt széles küllőnek, ez a dizájn teljesen időtálló lett.

Sőt a felnit végül igazán exkluzív módon, különleges karbonos díszítéssel fejezték be. Egyedi és agresszív megjelenésű lett, ezzel nem vitatkozhatunk - egy ilyen kasztni amúgy is könyörög az extra felnikért.

BMW E92 M3

Az első kerekek 11x20 col méretűek, 285 mm széles gumikkal, míg a hátsók 12x20 colosak 325 mm széles gumikkal - így garantált a lenyűgöző hatás.

Deep Concave felni

A négy kipufogócsöves rendszerért a világ egyik legjobb kipufogós cége, az Akrapovic felelt.

Az PP Exclusive projektjének eredménye egy már-már megbotránkoztató méreteket öltő szörnyeteg lett. A szó legpozitívabb értelmében.

2. BMW E92 M3 G-Power - A 630 lóerős szörnyeteg

BMW E92 M3 G-Power tuning

Néhány módosítás, átalakítás után a fenti képen látható BMW E92 M3 G-Power immáron 630 lóerős teljesítményt képes kipréselni magából.

Mint azt már bizonyára tudod, a gyári E92 M3 a maga 4.0 literes V8-as motorjával 420 lóerős teljesítmény kifejtésére képes.

Ez már önmagában elismerésre méltó teljesítmény, de a német tuningcég, a G-Power ismét akcióba lépett, az eredmény pedig bámulatos lett.

BMW E92 M3

630 lóerő és 590 Nm nyomaték.

A tuningolt E92 M3 számára már puszta 4.0 másodperc is elég a 0-100 km/h gyorsuláshoz.

Az előző cikkemben olvashattad, hogy az új M3, vagyis a BMW F80 M3 mindössze 4.1 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre, tehát a jelen E92 M3 az új modellel vetekszik - igaz az F80 M3 teljesítménye 200 lóerővel kevesebb (430 lóerős), mint ezen G-Power tuning változaté.

BMW E92 M3 G-Power

Nagy különbség az is, hogy amíg új F80 M3 végsebessége a gyárilag korlátozott 250 km/h, addig a G-Power tuningcég E92 M3-asa képes elérni a 330 km/h maximális sebességet. Na, ez már döfi.

BMW M3 E92 tuning

Az autó alatt 20 colos Hurricane RR felnik vannak, elöl 245/30, hátul 295/25 Michelin-gumikkal.

Ezen felül az E92 M3 szörnyeteg 30 mm-es ültetést kapott elöl és hátul is.

Ekkora teljesítménynövelés után fontos tényező az is, hogy a sofőr hatékonyan tudjon lassítani, megállni az autóval, így a 630 lóerős M3-asunk kapott egy kerámia fékszettet is.

3. BMW E92 M3 - A Silverstone Metallic szépség

BMW E92 M3 - Silverstone Metallic

Mielőtt az F80 M3 és az F82 M4 kijött a piacra, rengeteg BMW-rajongó csapott le a lehetőségre, hogy megvásárolja az utolsó V8-as M3 Coupe dabarok egyikét.

Így tett Chuck Vossler is, aki lecsapott egy gyönyörű, tökéletes formában lévő E92 M3-ra.

Az E92 M3 valószínűleg az egyik legsikeresebb M3, a formatervezést, a dizájn-t és a mérnöki teljesítményt illetően, amit a BMW valaha gyártott.

BMW E92 M3 - Vossen felni

Az E92 M3-ban 4.0 literes, V8-as, 420 lóerős moci rejtőzik, ami mind a teljesítmény, mind a hangzás tekintetében kifogástalan.

Jóllehet a mai modern üzemanyag-fogyasztási elvárosokat nem übereli, de az élmény, ami a motorháztető alól jön megér minden tankolásra szánt garast.

Jelen E92 M3 Silverstone Metallic fényezésben ragyogva és fényes grafit festésű Vossen VFS-2 kereken gurulva szeli az utakat - szénszálas első spoilerrel és hátsó diffúzorral megspékelve.

A módosítások befejezéseként az M3 kapott egy új, utólagos kipufogórendszert is.

Szép munka, gratula a tulajdonosnak.

BMW M3 E92


Szeretnél még ilyen érdekességekről olvasni? - Nyomj 1 lájkot és kövesd BMW3KLUB.hu oldalát!

 

És ne felejtsd el megosztani ezt a 3 bajor gyöngyszemet az ismerőseiddel is.

facebook megosztás


(A cikk forrása a bmwblog.com három írása volt: ez, ez és ez.)

Minden idők 10 leggyorsabb BMW-je

Egy elképesztően részletes cikk, 10 magával ragadó luxus BMW - képekkel és videókkal megspékelve. Ezt ne hagyd ki. És oszd meg a BMW-s barátaiddal is.

Legyél te is a közösségünk tagja - Gyorsan nyomj 1 lájkot és csatlakozz 24.000 BMW-rajongóhoz!

 

A luxusautók kedvelői (és szerintem mindenki más is) nagyra tartják a BMW-t, mint a világ egyik első- és legkiválóbb autógyártó vállalatát.

A BMW immáron 100 éves múlttal a háta mögött elmondhatja, hogy soha nem látott mértéket öltött az autógyártás volumene, mivel csak az USA-ban évente majdnem 300.000 BMW gurul ki a gyárból.

Ami pedig az eladásokat illeti, 2015-ben összesen 1,91 millió BMW-t értékesítettek világszerte, amely 5,2%-kal több, mint az előző évi volumen.

Így nem csodálkozunk azon, hogy a cég a 2015-ös adatai alapján ismét elnyerte a 'Legnagyobb luxusautó-márka' címet, immáron tizenegyedszerre - igen, jól látod, a kék-fehér márka 2005 óta minden évben bezsebelte ezt a presztízs-címet.

A BMW az évek során világpiaci vezetővé vált a design és innováció kategóriákban és ezzel egyidejűleg a luxusautó-szegmens meghatározó szereplője lett.

A német luxusautó-gyártó trió tagjaként a BMW meg tudta tartani a helyét a világ legjobbai között, a gyorsan fejlődő és erősen kompetitív autópiacon.

És mindeközben a gyárból kigurultak durva, sportos modellek is, amelyek közül most a 10 leggyorsabbat nézzük át egy listában.

leggyorsabb BMW

Előre garantálom, hogy egyik jobban fog tetszeni, mint a másik és nehéz döntés elé állítanálak, ha azt mondanám, válassz közülük.

Ja és előre is elnézést kérek tőled, ha nyálas lesz a képernyőd/kijelződ.

Ugyanis nem holmi hétköznapi autókról olvashatsz, nézhetsz képeket és videókat, hanem igazi nyálcsorgatóan ínyenc, brutális (sport)modellekről.

Én már az M5-szekció írása közben kerestem az államat, mert 'útközben' leesett - és jó messzire el is gurult.

Nem az a kérdés, hogy ez veled is megtörténik-e, hanem csak az, hogy mikor. :-)

Jó szórakozást.

10. BMW M3 CRT (E90)

BMW M3 CRT

A BMW E90-es széria egy különleges darabja az M3 CRT, ami egy könnyűszerkezetes sedan M3-változat és ami teljesítményben túlszárnyalja valamennyi testvérét.

Az M3 CRT az M3 GTS-re alapozva készült, de a CRT-változatot sikerült 70 kg-val könnyebbé tenni, így csupán 1580 kg-t nyom.

A 4.4 literes V8-as motorból fakadó 450 lóerővel repül az utakon, amelyet 8300-as percenkénti fordulatszámon ad le, és élvezi az áramvonalasabb, szénszál-erősített elemek előnyeit, melyekkel még jobb teljesítményre képes.

Az M3 CRT maximális nyomatéka 440 Nm, aminek brutális hatását 3750-es percenkénti fordulatszámon érezheted.

Az autó maximális sebessége 290 km/h és mindössze 4.3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. (fastestlaps.com)

Az exkluzív Frozen Polar Silver (metál) fényezéssel és az üléseket, ajtókárpitokat díszítő Sakhir Orange színnel, valamint az Alcantara-borítású M-es kormánnyal is kitűnik az alap M3-modellek közül.

BMW E90 M3 CRT

A különleges M3 CRT alatt elöl 245/35, hátul pedig 265/35 méretű, 19 colos styling 359 felnik vannak.

Rossz hír a pénzes autóbolondoknak, hogy csupán 67 db készült belőle, így ha még van is rá pénzed, nem biztos, hogy egykönnyen találsz eladó példányt.

Mondjuk egy hónappal ezelőtt (2015. decemberében) felröppent egy hír az interneten, amelyben egy 145.000 dollárba, vagyis kb. 40.600.000 Ft-ba kerülő BMW E90 M3 CRT modellről írtak.

Az eladó példány az egyik, az Egyesült Királyság területén lopakodó 7 db M3 CRT közül - szinte újszerű darabról beszélünk, mert négy év alatt pusztán 3100 mérföldet, vagyis kb. 4990 km-t tettek bele.

Ti kiadnál érte több, mint 40 millió Ft-ot? - Ha azt nézed, hogy egy borzasztó ritka és nagyon erős modell tulajdonosa lehetnél, amelyben még garantáltan éreznéd a gyári illatot, mert szinte még új a maga ~5000 km-ével, akkor a válaszod talán igen lesz.

Mindenesetre írd meg nekünk a véleményedet kommentben, a Facebook-bejegyzésünk alatt.

9. BMW F10 M5

BMW M5

Az új BMW M5 (F10) gyorsabb és szebb, mint valaha - az új modell már-már vetekszik a nagyobb testvérével, a BMW M6-tal.

A Car and Driver magazin minden évben megrendezi a Lightning Lap nevű eseményt, amely dióhéjban arról szól, hogy a magazin kiválaszt néhányat az adott év új, leggyorsabb modelljei közül, majd az egyes modelleket kiviszik a Virginia International Raceway nevezetű versenypályára és kihozzák belőlük a lehetséges maximumot.

Valamennyi autó leggyorsabb eredményét veszik figyelembe és ebből készül el az aktuális TOP 10-es lista.

A Car and Driver összerakott egy olyan listát, amely a Lightning Lap történetében valaha részt vett leggyorsabb sedan modelleket tartalmazza.

Ez a lista csak a száraz, kőkemény számokról szól, a menettulajdonságok vagy a vezetési élmény (és hasonlók), mint megszokott szempontok egyáltalán nem játszanak szerepet ezen lista végeredményében.

A dolog egész egyszerűen csak a lóerőről és a menetidőről szól.

A BMW F10 M5 a 2013-as eredménye alapján, 9. helyezettként bekerült a 2015-ben elkészült 'The 10 fastest sedans in Lightning Lap History' ('A 10 leggyorsabb sedan a Lightning Lap történetében') című listába.

A listán szereplő modellek közül némelyik minden körülmények között brutálisan gyorsnak számít és megállja a helyét, nem csak a sedan-ok világában.

Az egyik ilyen modell a BMW F10 M5 - nem nehéz kitalálni, hogy miért.

BMW F10 M5

A motorháztető alatt rejtőzik a 4.4 literes ikerturbós V8-as moci, amelyből 560 lóerős teljesítmény érkezik a hátsó kerekekre és amelynek köszönhetően puszta 4.1 másodperc alatt már 100 km/h-s tempóval szeli az utakat az M5. (bmw-post.com)

Az M5 F10 kétségkívül egy brutális luxusautó, 7-sebességes DCT-váltóval.

Az M5 F10 nem könnyűszerkezetes technológiával készült, így a Virginia International Raceway versenyen elért 3:05:2 eredménye elképesztően és kimagaslóan jó - ráadásul ez az eredmény még a 2013-as gyári M5 modell érdeme, az azóta több tuningcég által is felturbózott F10 M5-változatokkal még jobb helyezést érne el a listán.

Például a BMW F10 M5 Competition Package már 575 lóerős teljesítményre képes, viszont ennél is durvább az a tuningolt F10 M5, amelyből ehhez képest 74 lóerővel nagyobb, egészen pontosan 649 lóerős teljesítményt tudtak kihozni - és a Sport Auto magazinos srácok 7:54-et mentek vele a Nürburgring-en.

8. BMW M3 GTS (E92)

BMW M3 GTS

A BMW M GmbH 2011-ben kijött az E92 M3 újabb változatával, a könnyebb és erősebb BMW M3 GTS-sel.

A csapat súlycsökkentés céljából eltüntette a hátsó üléseket, valamint a középkonzol és az ajtók is kevesebbet nyomnak a mérlegen, mint a gyári E92 M3-ban. Sőt még a klíma is opcionális választás lett.

A hátsó- és a hátsó oldalsó üvegeket polikarbonátra cserélték, amely nehezebben törik, könnyebb és gyakran még olcsóbb is az üvegnél - a szélvédő és az első oldalsó üvegek maradtak változatlanul.

Az M3-as audiorendszert szintén leselejtezték, valamennyi hangszigetelő anyaggal együtt.

Az egyetlen muzsika az extrém könnyű titán kipufogórendszerből jön.

A BMW M3 GTS 4.4 literes V8-as motorja 450 lóerős teljesítményt képes leadni, így a maximális erőt pont úgy, mint az E92 M3-ban, 8300-as percenkénti fordulatszámon érezhetjük.

A 100-as sprintet mindössze 4.3 másodperc alatt teszi meg és a maximális sebessége 190 mph, vagyis 305 km/h. (fastestlaps.com)

Amíg az alap E92 M3-at megkaphatod manuális váltóval is, addig az M3 GTS csak 7-fokozatú duplakuplungos váltóval (DCT) érhető el.

A nyomtávszélesített M3 GTS 19 colos kerekeken hasítja az utakat, elöl 255/35, hátul 285/30 gumikkal szerelve.

Az M3 GTS-t úgy, mint az alap modellt is, könnyű irányítani a menet stabilizátor rendszer közrejátszásával, ami kissé korán bekapcsol, de bármikor kikapcsolható.

BMW E92 M3 GTS

Lényegében elmondható, hogy egy olyan autóról beszélünk, amivel könnyedén lehet extrém gyorsan csapatni.

A BMW M3 GTS körülbelül kétszer annyiba kerül, mint az alap E92 M3, viszont cserébe ott a tudat, hogy a kézzel készült modellből az egész világon csupán 150 db szaladgál, vagyis rendkívül ritkán bukkan fel az utakon egy-egy példány, de ha mégis, akkor garantáltan megfordulnak utána az emberek.

Egy hónappal ezelőtt, 2015. decemberében olvashattunk róla, hogy egy, az Egyesült Királyságban hirdetett BMW M3 GTS-ért kb. 190.000 dollárt, vagyis 54.720.000 Ft-ot kérnek.

Nem semmi. De hát ahogy a BMW is mondaná, ez gyakorlatilag egy Street-Legal Racecar, avagy egy legális utcai versenyautó - amiből ráadásul csak 150 db van a világon.

7. BMW M3 Coupe DCT (E92)

BMW M3 Coupe DCT

A BMW új 7-sebességes, duplakuplungos váltója (DCT) 2008-tól elérhető az E92 M3 modellekben.

A DCT-váltóval gyorsabban és könnyebben válthatunk fokozatokat, mint a manuális elődjével, többletfogyasztása pedig elenyésző - de még a BMW egészen eddig alkalmazott SMG-váltóját is túlszárnyalja, egyszerűen jobb.

BMW E92 M3, DCT váltó

Az új technológiát most először alkalmazták az M3 történetében.

Így az alany a fent említett, negyedik generációs M3, az E92 M3, amelyben 4.0 literes, 414 lóerős V8-as motor duruzsol - avagy az előző generációt, az E46 M3-at hajtó, sorhatos motor már a múlté.

Ez az első olyan DCT-váltó, amely elbírja, hogy a motort egészen az üvöltő 9000-es percenkénti fordulatszámig pörgessük - köszönjük BMW.

És hogy mennyi az annyi?

A BMW E92 M3 DCT-vel csupán 4.1 másodperc alatt eléred a bűvös 100-as tempót.

6. BMW F80 M3

BMW F80 M3

A BMW F80 M3 egy relatíve új és izgalmas modell, ami 2014-ben debütált a nyílvánosság előtt Detroitban, az International Auto Show keretein belül.

Jason Barlow, a brit GQ Magazine újságírója tesztelte az új modellt és úgy írt róla, hogy az F80 M3 az a BMW, amely olyan elevenen reagál a vezető minden egyes mozdulatára és a megjelenése is olyan kirívó, hogy hetekkel a vezetés után is emlékszik még a legkisebb részleteire is.

Az F80 M3 kiemelkedő modell lett, új szintre lépett és ezzel feladta a leckét a többi autógyártó hasonló kategóriás, konkurens típusának.

BMW F80 M3 beltér

A F80 M3 motorja egy mestermű, ahogy ez általában igaz a többi, M-részleg által épített típus motorjára is.

A 3.0 literes, soros, hathengeres motor 430 lóerős teljesítményre és 550 Nm leadására képes, maximális sebessége gyárilag korlátozott: 250 km/h.

A modern kori követelményeknek eleget téve - alacsony károsanyag-kibocsátás és gazdaságosabb üzemeltetés - a motor duplaturbós.

Az F80 M3-at egyébként az F30 335i követi a sorban a benzines palettán és a teljesítménybeli különbség igen jelentős köztük, hiszen a 335i "csak" 306 lóerős és 400 Nm nyomatékot tud - hozzáteszem, ezen a szinten már bármelyik több mint kielégítő lenne egy BMW-s számára.

BMW M3 Sedan

A 430 lóerős teljesítményt természetesen a hátsó kerekekre adja le a 6-sebességes váltóval szerelt modell, amit egyébként lehet kérni 7-sebességes M DCT-váltóval is.

Attól függően, hogy melyik váltóval szerelt modellt vezeted, a fogyasztása kb. 8.3-8.8 liter között lesz, ami ekkora teljesítményhez igen vonzó tud lenni.

A BMW F80 M3 joggal kerül be a top autók listájába - a 100-as sprintet villámgyorsan, puszta 4.1 másodperc alatt teljesíti a DCT-váltós kivitel. (fastestlaps.com)

A hagyományos, 6-sebességes manuális váltóval szerelt F80 M3 ettől csak elhanyagolhatóan marad le a 4.3 másodperces gyorsulásával.

Tetszik ez a cikk? - Ha szeretnél még ilyen egyedülálló írásokat olvasni, nyomj 1 lájkot és kövesd a BMW3KLUB-ot!

 

5. BMW M6 Coupe (F13)

BMW M6 Coupe

Kedves BMW M6 F13, alig ismerünk rád.

Az M6 név valamikor az 1980-as évek közepén csendült fel először és a modell soros, hathengeres motorral, valamint manuális 6-os váltóval gurult ki a gyárból. De mi a helyzet ma?

A harmadik generációs, új BMW M6 (F13) a fentebb már említett, 7-sebességes DCT-váltóval, duplaturbós, V8-as motorral és közel két tonnás (1925 kg) saját tömeggel jelenik meg előttünk.

Egy behemót luxusautóról beszélünk, de ezen nem kell csodálkoznod, mert a méreteivel és így a tömegével is abszolút illeszkedik a luxusautóktól megszokott súly- és méretarányokba.

Piros pontot érdemelnek azonban a mérnök kollégák azért, hogy a szénszál-erősítésű műanyagtetővel, az üvegszálas műanyag sárvédővel és csomagtérajtóval, az alumínium motorháztetővel és ajtókkal ügyeltek a lehetséges súlycsökkentés elérése is.

Persze nem csak a méretei nagyok, de kényelmi extrák listája is hosszas és ha ezeket mind igényeljük a bajor ragadozóba, akkor könnyedén felcsúszik az ára akár 40 millió Ft-ra is.

BMW M6 F13

A 4.4 literes motor a maximális 560 lóerős teljesítményt 6000-es percenkénti fordulatszámon adja le, amihez 680 Nm nyomaték társul. (caranddriver.com)

Gyárilag korlátozott maximális sebessége 250 km/h.

Szerintem egyetérthetünk abban, hogy ezek azért brutális számok. De figyelj, mert most jön az, ami indokolja a fantasztikus bajor vas helyét ebben a Top 10-es listában.

A 100-as sprintet ugyanis röpke 4.2 másodperc alatt teljesíti - eszméletlen.

A BMW hivatalos honlapján található adatok szerint városon belül 13.9 litert, városon kívüli 7.6 litert, míg kombináltan 9.9 litert zabál.

Aki egy 40 milliós autót megengedhet magának, azt biztosan nem fogják ezek a számok elriasztani, mert ez így papíron igen barátinak tűnik a fent írt, döbbenetes teljesítmény-adatok tükrében.

És ezt a BMW-nél is így gondolják.

Idézek a hivatalos honlapról:

A 8 hengeres M TwinPower Turbo benzinmotor megmutatja, hogy a teljesítmény és a hatékonyság többé nem egymást kizáró tényezők, hála az olyan intelligens BMW EfficientDynamics technológiáknak, mint a fékenergia-visszanyerés. A bizonyíték a teljesítményhez képest szerény, 9,9 l/100 km-es átlagfogyasztás.

Említésre méltó, különleges extra az M Karbon-Kerámia Fékrendszer, melynek felára több millió forint.

Karbon-Kerámia Fék

És hogy milyen előnyökhöz jutsz, ha rááldozol milliókat erre?

A BMW honlapján tökéletesen összefoglalták a Karbon-Kerámia Fékrendszer előnyeit:

Az M karbon-kerámia fék az autóversenyzés világából származó technológiák átvételének eredménye.

Az innovatív karbon-kerámia kompozit féktárcsáknak köszönhetően a fékerő még közvetlenebbül érvényesül, emellett szinte teljesen eltűnik a fékfáradás jelensége.

A karbon-kerámia fékek nem rozsdásodnak, rendkívül kopásállók, igen jó hő-tűrő képességűek, mindemellett hozzájárulnak a jármű tömegének csökkentéséhez is.

Kis tömegüknek köszönhetően csökkentik a forgó és a rugózatlan tömeget, még jobbá teszik a gyorsító képességet, élénkebbé teszik kormányzást és általában a menettulajdonságokat, fokozzák a dinamizmust és a tapadást, javítják a rugózási kényelmet és mérséklik a fogyasztást.

4. BMW M5/M6 (F10/F13) Competition Package

BMW M5, BMW M6, Competition Package

2013-ban mutatták be a BMW M5 (F10) Competition Package változatot, amely több szempontból is eltér a hagyományos M5 modelltől.

Például a teljesítményt 560-ról 575 lóerőre fokozták, amit 7000-es percenkénti fordulatszámnál produkál.

Emellett módosítást kaptak a felfüggesztések és a stabilizátor pálcák (közismertebb nevén: kutyacsontok), amelynek eredményeként kb. 10 mm-el már lejjebb csücsült a Competition Package kivitel.

A csomag tartalmazza még az exkluzívan tervezett, 20 colos Style 601M könnyűfém felniket.

De a vásárlóknak lehetősége van ehelyett választani a szintén 20 colos Style 343M felniket is. (Szerény véleményem szerint ez sokkal stílusosabb választás az M5 formavilágához.)

Összevágtam egy képre a két felnit, hogy lásd is, miről van szó.

BMW style 343m, BMW style 601m,

Szerintem egyértelmű, hogy a 343M agresszívabb és erőteljesebb megjelenésű - ezért is illik jobban az M5-kasztnihoz.

Az M5-ös csúcsragadozó a 680 Nm nyomatékot 1600-as percenkénti fordulatszámnál kezdi leadni és mindössze 4.1 másodperc alatt gyorsul fel a bűvös 100 km/h sebességre. (fastestlaps.com)

Gyorsulás szempontjából tehát változatlan teljesítményt nyújt, mert az alap M5 modellnél is 4.1 másodperces 100-as sprintet mértek.

Bár hozzáteszem, ahány weboldal, annyiféle szám - volt olyan tesztelő, aki állítólag 3.7 másodperc alatt gyorsult fel 100 km/h sebességre az alap M5-tel.

Lényeg a lényeg, egyértelműen itt a helye a listában.

BMW M5 F10, BMW M6 F13, Competition Package

Míg az előbbi M5 és M5 Competition Package között csak +15 lóerő a különbség, addig az új M6-tól az M6 Competition Package már +40 lóerő.

Igen, jól látod.

Ha a Competition Package kivitelt rendeled meg, akkor kapsz egy 600 lóerős szépséget és szörnyeteget egyben. Brutális.

Az autó belterére pedig nehezen találok szavakat. De azért mégis megpróbálom néhány szóval kifejezni a véleményemet róla.

Lenyűgöző, impozáns, modern és elképesztően ízléses. Egyszerűen azt érzed, amikor ránézel, hogy kell - nagyon kell. 

BMW M6 F13 beltér, interior

A csúcsnyomaték is nőtt, 680 Nm-ről 700 Nm-re, amely az 1500-6000 percenkénti fordulatszám-tartományban teljesedik ki.

A 100-as gyorsulásra különböző számadatokat találtam.

Volt, ahol 3.8 másodpercet és volt, ahol 4 másodpercet írtak az M6 Competition Package 0-100 km/h sprint időeredményére.

Mindkettő eredménnyel méltán hasít ki magának egy helyet ebben a listában.

Amíg az alap M6 modelleket 19 colos, addig az M6 Competition Package modelleket 20 colos felnikkel látták el.

Ezek tehát a Competition Package kivitel főbb előnyei az M6 esetén.

Engem meggyőzött. És téged?

Írd meg a véleményedet a Facebook-bejegyzésünk alatt.

3. BMW X5 M/X6 M

BMW X5

BMW X5 M: A térhódító - ezzel a szlogennel indul a BMW hivatalos honlapján a 2015-ben megjelent új luxus SUV, a fizika és a logika törvényeivel is dacoló brutális X5 M bemutatója.

Megjelenésével és teljesítményével azonnal kiérdemli a figyelmedet.

A számok önmagukért beszélnek: A 4.4 literes, V8-as M TwinPower motor 575 lóerőt és 750 Nm nyomatékot bombáz a négy kerékre (xDrive), miközben a 100-as sprintet puszta 4.2 másodperc alatt megeszi.

Egy 2,4 tonnás SUV-tól óriási teljesítmény a 4.2 másodperces gyorsulás - ezzel rögtön biztosította is a helyét ebben a listában.

BMW X5 M, beltér

Az X5 M-et 8-fokozatú M Steptronic automataváltóval szerelték, de a vezető az M sebességváltó karral, illetve a kormánykerékben lévő váltófülekkel „D” és „S” módban manuálisan is válthat. A manuális „S” módban az M Steptronic sebességváltó nem vált feljebb automatikusan, így a motor szükség esetén a maximális fordulatszámig pörgethető. (bmw.hu)

A gyári adatok szerint a ragadozó kombinált fogyasztása 11.1 liter - én azért kételkedem, hogy egy ilyen teljesítményértékekkel rendelkező, duplaturbós V8-as ennyiben megáll vegyesben.

De szerintem abban egyetérthetünk, hogy aki ilyen autót megengedhet és megenged magának, annak a fogyasztás nem fog problémát okozni.

Ha alapfelszereltséggel kéred az X5 M-et, akkor a 20 colos, 611M típusú felniken, és elöl 285/40, hátul pedig 325/35 méretű gumikon fogsz vele kigurulni a márkakereskedésből.

De opcionálisan kérheted a 21 colos, kovácsolt 612M típusú felnikkel is.

BMW X5 M felni

Az X5 M nagy különlegessége még, hogy LED-fényszórói képesek külön megvilágítani az autó elé kilépő, az autó előtt átsétáló gyalogosokat - olykor életmentő lehet ez a funkció.

Köszönjük ezt is, BMW.

Most pedig térjünk át az új csúcsragadozó BMW X6 M (F86) modellre.

BMW X6 M

A BMW F86 X6 M a jellegzetesen M-es teljesítményt az X modellek rugalmasságával elegyíti - ezzel a mondattal indít a bemutató oldal a hivatalos honlapon.

A hivatalos adatok szerint a 2,34 tonnás luxusterepjáró 4.2 másodperc alatt van 100-on. Elképesztő.

Ennél viszont még jobb eredményt értek el vele nálunk Magyarországon: az Autónavigátor csapata az X6 M tesztelése során 3.964 másodperc alatt teljesítette a 100-as sprintet. Még elképesztőbb.

Ezen számok ismeretében már te sem csodálkozol, hogy mit keres a 10 leggyorsabb BMW között a behemót X6 M, a maga 2,34 tonnás tömegével.

A csúcsragadozót a 4.4 literes, duplaturbós, V8-as M TwinPower Turbo benzinmotor hajtja, ami 575 lóerőt képes kipréselni magából. És 750 Nm nyomatékot.

Mi ez, ha nem egy 21. századi, élő autólegenda?

A szemünk előtt zajlik a 21. század technológiai, autóipari forradalma. És az X6 M az új bizonyíték erre.

BMW F86 X6 M, beltér

Amit viszont az X6 M esetében sem tudok elhinni, az a hivatalos adatok szerinti 11.1 literes kombinált fogyasztás.

De ismét nem lényeg, mert egy alapáron 35 milliós luxusautóról beszélünk, amihez ha még extrákat is kérünk, akkor számítsunk rá, hogy az ár könnyedén súrolhatja a 43 milliós értéket is.

Aki ilyen összegekkel dobálózhat, azt nem fogja érdekelni, hogy a legújabb technológiákkal és hihetetlen mérnöki precizítással készült, forradalmian új BMW X6 M fogyasztása 11.1 vagy éppen 15-16 liter.

Mert tudja, hogy ő azon néhány ember egyike, akik ma Magyarországon egy közel 40 milliós, egyedülállóan gyors és elkápráztató luxusterepjáróval szelhetik az utakat.

(Ha érdekelnek az előző generációs BMW X5/X6 modellek is, akkor ajánlom figyelmedbe a "Vagány női autók: 10 BMW, amit imádnak a csajok" című cikkemet.)

2. BMW M6 Gran Coupe

BMW M6 Gran Coupe

Tökéletes formába öntött erő - ezzel a szlogennel kezdi az M6 Gran Coupe jellemzését a BMW hivatalos honlapja.

Az új BMW M6 Gran Coupe 4.2 másodperc alatt éri el a 100 km/h tempót, így ezzel máris helyet nyert magának a valaha gyártott 10 leggyorsabb BMW modell listájában.

Akárcsak az imént bemutatott X6 M-et, a BMW M6 Gran Coupe-t is a 4.4 literes, V8-as M TwinPower Turbo benzinmotor repíti az utakon.

Kombinált átlagfogyasztása a gyár adatai szerint 9.9 liter/100 km.

Képzeld el, ahogy lepadlózod ezt az 560 lóerős bajor gépet, amiből ekkor éppen a 680 Nm-es nyomatékot préseled ki - egész biztosan felállna a szőr a hátadon attól az óriási erőtől és lendülettől, amire ez a csoda képes.

Egy ilyen szörnyetegnél fontos, hogy hatékony legyen a fékrendszer is, így az M6 Gran Coupe-t karbon-kerámia fékekkel szerelték fel. Erről fentebb, az M6 Coupe-nál már írtam néhány sort.

Az Individual belső pedig fantasztikus eleganciát és sportosságot ötvöz - körülbelül 2 millió Ft felárral kérheted, ami valljuk be, az autó 40 milliós teljes árához képest már nem is tűnik olyan soknak.

BMW M6 Gran Coupe - felni, beltér

Különlegesség képpen úgy gondoltam, mutatok neked egy igazi ínyenc 6-os BMW-t, ami bár nem M6, de egy 640d Gran Coupe.

Az alábbi képen egy, a 2013-as Genfi Autoszalon keretein belül, a német AC Schnitzer tuningcég által készített, egyedi 640d Gran Coupe-t láthatsz.

BMW 640d - Ac Schnitzer

A fényezés neve Magic Copper és az autó számos része szénszál-erősítésű, kezdve az első splittertől egészen a hátsó lökhárítóig.

Az impozáns AC Schnitzer-felnik mellett még megemlíteném, hogy a 640d alatt teljesen új sportkipufogó rendszer van a jobb hangzás érdekében. Ami amúgy emellett az autó megjelenését egyedibbé és még brutálisabbá teszi.

Nézz meg róla még több képet a bmwblog.com cikkében.

1. BMW M5 30 Jahre Edition

BMW M5 30 Jahre

A lista utolsó és egyben legkülönlegesebb, legínyencebb típusa következik: BMW M5 30 Jahre kivitel.

2014-ben ünnepelte 30. évfordulóját a BMW M5 széria és a vállalat természetesen méltó módon emlékezett meg erről a jeles eseményről, a BMW M5 30 Jahre modellel.

Az ünnepi M5-ből csak 300 db készült és nagyon gyorsan el is kelt mind világszerte, 30 db az USA-ban mindössze néhány perc alatt.

Az M5 30 Jahre Edition teljesítményértékei elképesztőek: 600 lóerő, 750 Nm nyomaték, 3.9 másodperces 0-100 km/h gyorsulás - ezeket tudja a 4.4 literes, V8-as, duplaturbós moci.

Ezekkel a számokkal az M5 30 Jahre Edition a legerősebb és legkülönlegesebb M5 széria, amit valaha gyártottak.

BMW F10 M5 30 Jahre Edition

Utánanéztem, hogy vajon mennyiért kapkodták el az ünnepi bajor autócsoda puszta 300 példányát.

Ami azt illeti, változatos árakra bukkantam: volt olyan példány, amelyikért 700.000 dollárt fizettek, ami 196.000.000 magyar forintnak felel meg. De volt olyan is, amelyikért "csak" 325.000 dollárt, vagyis körülbelül 91 millió Ft-ot.

A különleges M5-ről a Frozen Grey (fagyott szürke) fényezésen kívül még a részletek árulkodnak: a sofőrt és az anyósülésen helyet foglaló utasát a "30 Jahre M5" felirat üdvözli a műszerfalon. Ezen kívül a feliratot megtalálod még az ülések háttámláján és a küszöbléceken is.

Készítettem egy kollázst is a részletekről, hogy lásd, miről van szó.

BMW M5 30 év - beltér

Nagyon csábító a fekete bőr- és alcantara beltér. A 7-fokozatú DCT-váltó és a 20 colos Style 601M kerekek pedig már ismerősek lehetnek az F10 M5 Competition Package modellből - nem véletlenül, hiszen az M5 30 Jahre kivitelhez a Competition csomag alapfelszereltségként jár.

Szerintem velem együtt irigykedsz te is arra a 300 szerencsés tulajdonosra, akik megkaparintották az egyedülálló M5-ös szépséget.

Képzeld el mekkora eszmei- és pénzbeli értéke lesz 20-30 év múlva, ha már az induláskor volt aki 196 millió forintot adott érte.



Kapcsolódó cikkünk: BMW modellek - Íme a 10 legdrágább (videókkal)

 

Értesülj mindig a legváltozatosabb BMW-s tartalmakról - Ehhez nyomj 1 lájkot és csatlakozz a BMW3KLUB.hu közösségéhez!

 

Juttasd el ezt a brutálisan részletes cikket az ismerőseidhez, barátaidhoz is - csak kattints a 'Megosztás' gombra.


További olvasnivalók: