2016. március 7-én ünnepelte 100. születésnapját a bajor autóóriás, a BMW. A vállalat bajor repülőgépgyárként indult, majd később átállt az autógyártásra az egész világ örömére. Ebben a cikkben a 100 év alatt készült legjobb BMW modellekből csemegéztem - íme 10 db.
Legyél te is a közösségünk tagja - Gyorsan nyomj 1 lájkot és csatlakozz 26.000 BMW-rajongóhoz!
Egy nagyszabású gálaestet és egy megosztó külsejű, de már egyértelműen az önvezető autók jövőjét mutató koncepciót, a Vision Next 100-at már láttuk abból, amit a BMW saját centenáriumára készített, de várhatóan a töretlenül népszerű bajor márka nem áll meg itt.
Az év során még valószínűleg számtalan alkalommal találkozunk a 100. évfordulóra készített, vagy egyedibbé tett BMW modellekkel.
Az eltelt idő alatt a bajor autóóriás nem csak felzárkózott, de az ipar egyik éllovasa lett.
Az elképesztően széles modellpalettáról itt van most 10 meghatározó darab.
Nagyon friss még az új, minden eddiginél okosabb 7-es BMW, azonban a sportváltozatot már a kezdetektől nagyon hiányolta a közönség, ami csak a hatodik generációval jött csak el.
A Rolls-Royce-okban szolgálatot teljesítő 6,6 literes, V12-es biturbó motor itt 610 lóerőt és 800 Nm nyomatékot teljesít és hihetetlen 3,7 másodperc alatt katapultálja 100 km/h sebességre a luxuslimuzint.
Emellet az olyan extrák sem maradtak ki, mint a gesztusvezérléssel és érintéssel irányítható iDrive, az önállóan parkoló rendszer és az érintőképernyős kulcs.
Egyébként a BMW M760Li olyannyira friss, hogy most márciusban debütált a Genfi Autószalon kiállításon.
A második generációs 5-ös BMW-ből készült az első sorozatgyártású vérbeli M-es modell.
A legenda szerint születésének oka az, hogy a hidegháború idején a BMW vezérigazgatójának szüksége volt egy olyan kísérőautóra, amellyel testőrei lépést tudtak tartani az ő turbós 7-esével.
Orrában az M1-estől származó 3,5 literes, sorhatos kapott helyet, mely 286 lóerős teljesítményével erősebb volt a korabeli Porsche 911 Carrera-nál.
1985 és 1988 között 2191 darab M5-ös készült, amivel a negyedik legritkább szériában gyártott M-es modell az M1, az E34 M5 Touring és a 850CSi után.
Ebben az időszakban még a sofőré volt a főszerep - ezt tükrözi az, hogy a középkonzol a vezető felé volt döntve.
Az 1989-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a BMW nagy túrakupéja, a kezdetben csakis V12-es motorral szerelt 850i, míg a kisebb, V8-as 840i csak 1993-ban érkezett meg a kínálatba.
A BMW minden tudását beleadta a 8-as sorozatba, a modell kifejlesztése 1,5 millió német márkát emésztett fel, a tervezéshez pedig CAD programokat és szélcsatornában végzett teszteket használtak.
A BMW E31 850i az 1989-es szeptemberi debütálásának idején durván 100.000 amerikai dollárba került - mai árfolyammal számolva kb. 28.000.000 Ft - így abban az időben az egyik legdrágább modell lett.
A forma pedig igazi örök darab, rendkívül modern, ugyanakkor a BMW hagyományaihoz méltó, egyértelműen dinamizmust sugalló ék alak, melyen a B-oszlop hiányának köszönhetően szinte lebeg a tető.
A Henrik Fisker által tervezett, retrós formavilágú kétüléses sportkocsi csupán egy koncepcióautónak indult, amit az 1997-es Tokiói Autószalonon mutattak be.
Végül a lelkes közönséget látva a BMW úgy döntött, nem fosztja meg a fizetőképes keresletet ettől a modelltől és a millienium ünnepére kis szériában ugyan, de gyártásba helyezik majd.
Ehhez mérten nem is változtattak sokat a tanulmányautón, a szélvédő kicsit magasabb lett, kapott vászontetőt, de adtak hozzá az autó színére fényezett keménytetőt is.
Mivel minden Z8-as kézzel készült egyedi darab, a tulajdonosok örömmel szabták személyre autóikat, minden egyes autó gyártását fényképpel dokumentálták, az erről készült könyv pedig járt az adott darabhoz.
A hosszú gépházfedél alatt az E39 M5 4,9 literes, 400 lóerős V8-asa dolgozott, legritkább változata az 555 darabos Alpina V8 Roadster.
A BMW ígérete szerint 50 évre elegendő alkatrészt halmoztak fel a Z8-asokhoz.
Szerintem pedig a BMW Z8 nagyon kívánatos autó, pont azért, mert nem a "megszokott" BMW-vonalakat hordozza, egy kicsit más világ, egy kicsit formabontó és ezért egy kicsit irigykedem is a Z8-tulajdonosokra.
A rövid idő alatt óriási népszerűséget szerző i3 mellett a környezetbarát BMW i almárka másik modellje az elképesztően vagány formatervű, plug-in hibrid BMW i8-as.
A 131 lóerős elektromotor az első tengelyt hajtja, a hátsó tengely hajtásáról pedig egy picike, 1,5 literes háromhengeres TwinPower Turbo motor gondoskodik, mely 231 lóerős.
A 362 lóerős összteljesítményével 4,4 másodperc szükséges a 100-as sprinthez a karbon karosszériás sportautónak, ami egyértelműen egy egészen új korszak kezdetét jelenti.
A BMW alapításának 50. évében bemutatott 02-es sorozat a vállalatot megmenteni hivatott Neue Klasse család második tagja.
Motorkínálata kizárólag négyhengeresekből állt, ezek lökettérfogata 1,6 és 2 liter közötti, teljesítményük pedig 75-től egészen 170 lóerőig terjed.
Utóbbit a rendkívül ritka, 1672 darabban gyártott 2002 turbo tudta.
A kiválóan kezelhető, sportos, de jó minőségű autók gyártójaként emiatt a kis, egy tonna körüli kétajtósnak váratlan sikere miatt azonosítjuk a bajor márkát.
Az 1999-ben bemutatott X5-ös volt az első BMW SUV a palettán.
De a 2003-ban bemutatkozó kisebb testvérrel került helyére igazán a mozgékony, jól vezethető, terepjárós küllemű, de alapvetően aszfaltra optimalizált szabadidőautó koncepciója.
Emellett az X3 megkapta a korszerűsített xDrive rendszert, ami akár a nyomaték 100%-át képes az egyik tengelyre vezérelni és ma már szinte az összes modellhez elérhető.
A kevesebb, mint hétezer darabban készült, nagy népszerűségnek örvendő 1 M Coupé csak a bemelegítés volt, egyértelművé tette, hogy van igény egy igazán kompakt, de vérbeli M-es kupéra, melyet a legendás 2002 turbo reinkarnációjaként is emlegetnek.
A BMW F87 M2-ben egy 370 lóerős, 3 literes biturbó sorhatos dolgozik, mely egy aktív M differenciálművön keresztül dolgoztatja meg a hátsó kerekeket.
Rendelhető duplakuplungos automata- vagy kéziváltóval.
Előbbivel 4.3, utóbbival 4.5 másodpercig tart a százas sprint.
Külső-belső formavilága, könnyű vezethetősége és rendkívüli menetteljesítménye miatt úgy gondolom, hogy rövid időn belül női álomautó lesz belőle a vagányabb BMW-s csajok körében.
Egy igazi legenda, ami több sportágban is eredményesen szerepelt, de legnagyobb sikereit a DTM-ben aratta, ahol olyan pilóták terelgették, mint Ravaglia vagy Cecotto.
Mindkettejük munkássága előtt egy-egy limitált szériával tisztelgett a BMW.
Az M3-as kicsivel kevesebb, mint 20 bajnoki címet szerzett pályafutása során. A második Hármas nem csak az akár 235 lóerős, erősebb karosszériás sportmodell miatt különleges, ebből a szériából készült az első turbódízel és az első összkerekes 3-as BMW is.
Nem véletlenül vezeti a használtautós ranglistákat a BMW E46 - az összes 3-as BMW közül máig ez az egyik legkedveltebb típus a rajongók körében.
A hatalmas motorválasztékot szinte bármilyen kaszniba csomagolva kapjuk.
A harmonikus, igazi kortalan klasszikussá érő formaterv Erik Goplen és a négyajtós esetében Chris Bangle zsenialitását bizonyítják.
A hajtáslánc hagyományokhoz hű elrendezése lehetővé tette a tökéletes, 50:50 százalékos súlyelosztást, ami hozzájárult a negyedik generációs 3-as BMW kiváló vezethetőségéhez.
Személyes kedvencem az E46 M3, de ezzel olyannyira nem vagyok egyedül, hogy szerintem a BMW3KLUB.hu közösség tagjainak legalább 80-90%-a érez még hasonlóan.
Az E46-os széria gyártása 1998 márciusában kezdődött a Limousine változattal és 2007 februárjában ért véget a Cabrio-val.
A típus legsikeresebb éve a 2002-es volt, ekkor több, mint 560.000 példányt adtak el.
Szeretnél még ilyen cikkeket olvasni? - Nyomj 1 lájkot és kövesd a BMW3KLUB.hu-t!
És ne felejtsd el megosztani a cikket az ismerőseiddel is.
Olvasd el az előző írásomat is: Minden idők 10 leggyorsabb BMW-je
Megosztás a facebookon
Egy elképesztően részletes cikk, 10 magával ragadó luxus BMW - képekkel és videókkal megspékelve. Ezt ne hagyd ki. És oszd meg a BMW-s barátaiddal is.
Legyél te is a közösségünk tagja - Gyorsan nyomj 1 lájkot és csatlakozz 24.000 BMW-rajongóhoz!
A luxusautók kedvelői (és szerintem mindenki más is) nagyra tartják a BMW-t, mint a világ egyik első- és legkiválóbb autógyártó vállalatát.
A BMW immáron 100 éves múlttal a háta mögött elmondhatja, hogy soha nem látott mértéket öltött az autógyártás volumene, mivel csak az USA-ban évente majdnem 300.000 BMW gurul ki a gyárból.
Ami pedig az eladásokat illeti, 2015-ben összesen 1,91 millió BMW-t értékesítettek világszerte, amely 5,2%-kal több, mint az előző évi volumen.
Így nem csodálkozunk azon, hogy a cég a 2015-ös adatai alapján ismét elnyerte a 'Legnagyobb luxusautó-márka' címet, immáron tizenegyedszerre - igen, jól látod, a kék-fehér márka 2005 óta minden évben bezsebelte ezt a presztízs-címet.
A BMW az évek során világpiaci vezetővé vált a design és innováció kategóriákban és ezzel egyidejűleg a luxusautó-szegmens meghatározó szereplője lett.
A német luxusautó-gyártó trió tagjaként a BMW meg tudta tartani a helyét a világ legjobbai között, a gyorsan fejlődő és erősen kompetitív autópiacon.
És mindeközben a gyárból kigurultak durva, sportos modellek is, amelyek közül most a 10 leggyorsabbat nézzük át egy listában.
Előre garantálom, hogy egyik jobban fog tetszeni, mint a másik és nehéz döntés elé állítanálak, ha azt mondanám, válassz közülük.
Ja és előre is elnézést kérek tőled, ha nyálas lesz a képernyőd/kijelződ.
Ugyanis nem holmi hétköznapi autókról olvashatsz, nézhetsz képeket és videókat, hanem igazi nyálcsorgatóan ínyenc, brutális (sport)modellekről.
Én már az M5-szekció írása közben kerestem az államat, mert 'útközben' leesett - és jó messzire el is gurult.
Nem az a kérdés, hogy ez veled is megtörténik-e, hanem csak az, hogy mikor. :-)
Jó szórakozást.
A BMW E90-es széria egy különleges darabja az M3 CRT, ami egy könnyűszerkezetes sedan M3-változat és ami teljesítményben túlszárnyalja valamennyi testvérét.
Az M3 CRT az M3 GTS-re alapozva készült, de a CRT-változatot sikerült 70 kg-val könnyebbé tenni, így csupán 1580 kg-t nyom.
A 4.4 literes V8-as motorból fakadó 450 lóerővel repül az utakon, amelyet 8300-as percenkénti fordulatszámon ad le, és élvezi az áramvonalasabb, szénszál-erősített elemek előnyeit, melyekkel még jobb teljesítményre képes.
Az M3 CRT maximális nyomatéka 440 Nm, aminek brutális hatását 3750-es percenkénti fordulatszámon érezheted.
Az autó maximális sebessége 290 km/h és mindössze 4.3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. (fastestlaps.com)
Az exkluzív Frozen Polar Silver (metál) fényezéssel és az üléseket, ajtókárpitokat díszítő Sakhir Orange színnel, valamint az Alcantara-borítású M-es kormánnyal is kitűnik az alap M3-modellek közül.
A különleges M3 CRT alatt elöl 245/35, hátul pedig 265/35 méretű, 19 colos styling 359 felnik vannak.
Rossz hír a pénzes autóbolondoknak, hogy csupán 67 db készült belőle, így ha még van is rá pénzed, nem biztos, hogy egykönnyen találsz eladó példányt.
Mondjuk egy hónappal ezelőtt (2015. decemberében) felröppent egy hír az interneten, amelyben egy 145.000 dollárba, vagyis kb. 40.600.000 Ft-ba kerülő BMW E90 M3 CRT modellről írtak.
Az eladó példány az egyik, az Egyesült Királyság területén lopakodó 7 db M3 CRT közül - szinte újszerű darabról beszélünk, mert négy év alatt pusztán 3100 mérföldet, vagyis kb. 4990 km-t tettek bele.
Ti kiadnál érte több, mint 40 millió Ft-ot? - Ha azt nézed, hogy egy borzasztó ritka és nagyon erős modell tulajdonosa lehetnél, amelyben még garantáltan éreznéd a gyári illatot, mert szinte még új a maga ~5000 km-ével, akkor a válaszod talán igen lesz.
Mindenesetre írd meg nekünk a véleményedet kommentben, a Facebook-bejegyzésünk alatt.
Az új BMW M5 (F10) gyorsabb és szebb, mint valaha - az új modell már-már vetekszik a nagyobb testvérével, a BMW M6-tal.
A Car and Driver magazin minden évben megrendezi a Lightning Lap nevű eseményt, amely dióhéjban arról szól, hogy a magazin kiválaszt néhányat az adott év új, leggyorsabb modelljei közül, majd az egyes modelleket kiviszik a Virginia International Raceway nevezetű versenypályára és kihozzák belőlük a lehetséges maximumot.
Valamennyi autó leggyorsabb eredményét veszik figyelembe és ebből készül el az aktuális TOP 10-es lista.
A Car and Driver összerakott egy olyan listát, amely a Lightning Lap történetében valaha részt vett leggyorsabb sedan modelleket tartalmazza.
Ez a lista csak a száraz, kőkemény számokról szól, a menettulajdonságok vagy a vezetési élmény (és hasonlók), mint megszokott szempontok egyáltalán nem játszanak szerepet ezen lista végeredményében.
A dolog egész egyszerűen csak a lóerőről és a menetidőről szól.
A BMW F10 M5 a 2013-as eredménye alapján, 9. helyezettként bekerült a 2015-ben elkészült 'The 10 fastest sedans in Lightning Lap History' ('A 10 leggyorsabb sedan a Lightning Lap történetében') című listába.
A listán szereplő modellek közül némelyik minden körülmények között brutálisan gyorsnak számít és megállja a helyét, nem csak a sedan-ok világában.
Az egyik ilyen modell a BMW F10 M5 - nem nehéz kitalálni, hogy miért.
A motorháztető alatt rejtőzik a 4.4 literes ikerturbós V8-as moci, amelyből 560 lóerős teljesítmény érkezik a hátsó kerekekre és amelynek köszönhetően puszta 4.1 másodperc alatt már 100 km/h-s tempóval szeli az utakat az M5. (bmw-post.com)
Az M5 F10 kétségkívül egy brutális luxusautó, 7-sebességes DCT-váltóval.
Az M5 F10 nem könnyűszerkezetes technológiával készült, így a Virginia International Raceway versenyen elért 3:05:2 eredménye elképesztően és kimagaslóan jó - ráadásul ez az eredmény még a 2013-as gyári M5 modell érdeme, az azóta több tuningcég által is felturbózott F10 M5-változatokkal még jobb helyezést érne el a listán.
Például a BMW F10 M5 Competition Package már 575 lóerős teljesítményre képes, viszont ennél is durvább az a tuningolt F10 M5, amelyből ehhez képest 74 lóerővel nagyobb, egészen pontosan 649 lóerős teljesítményt tudtak kihozni - és a Sport Auto magazinos srácok 7:54-et mentek vele a Nürburgring-en.
A BMW M GmbH 2011-ben kijött az E92 M3 újabb változatával, a könnyebb és erősebb BMW M3 GTS-sel.
A csapat súlycsökkentés céljából eltüntette a hátsó üléseket, valamint a középkonzol és az ajtók is kevesebbet nyomnak a mérlegen, mint a gyári E92 M3-ban. Sőt még a klíma is opcionális választás lett.
A hátsó- és a hátsó oldalsó üvegeket polikarbonátra cserélték, amely nehezebben törik, könnyebb és gyakran még olcsóbb is az üvegnél - a szélvédő és az első oldalsó üvegek maradtak változatlanul.
Az M3-as audiorendszert szintén leselejtezték, valamennyi hangszigetelő anyaggal együtt.
Az egyetlen muzsika az extrém könnyű titán kipufogórendszerből jön.
A BMW M3 GTS 4.4 literes V8-as motorja 450 lóerős teljesítményt képes leadni, így a maximális erőt pont úgy, mint az E92 M3-ban, 8300-as percenkénti fordulatszámon érezhetjük.
A 100-as sprintet mindössze 4.3 másodperc alatt teszi meg és a maximális sebessége 190 mph, vagyis 305 km/h. (fastestlaps.com)
Amíg az alap E92 M3-at megkaphatod manuális váltóval is, addig az M3 GTS csak 7-fokozatú duplakuplungos váltóval (DCT) érhető el.
A nyomtávszélesített M3 GTS 19 colos kerekeken hasítja az utakat, elöl 255/35, hátul 285/30 gumikkal szerelve.
Az M3 GTS-t úgy, mint az alap modellt is, könnyű irányítani a menet stabilizátor rendszer közrejátszásával, ami kissé korán bekapcsol, de bármikor kikapcsolható.
Lényegében elmondható, hogy egy olyan autóról beszélünk, amivel könnyedén lehet extrém gyorsan csapatni.
A BMW M3 GTS körülbelül kétszer annyiba kerül, mint az alap E92 M3, viszont cserébe ott a tudat, hogy a kézzel készült modellből az egész világon csupán 150 db szaladgál, vagyis rendkívül ritkán bukkan fel az utakon egy-egy példány, de ha mégis, akkor garantáltan megfordulnak utána az emberek.
Egy hónappal ezelőtt, 2015. decemberében olvashattunk róla, hogy egy, az Egyesült Királyságban hirdetett BMW M3 GTS-ért kb. 190.000 dollárt, vagyis 54.720.000 Ft-ot kérnek.
Nem semmi. De hát ahogy a BMW is mondaná, ez gyakorlatilag egy Street-Legal Racecar, avagy egy legális utcai versenyautó - amiből ráadásul csak 150 db van a világon.
A BMW új 7-sebességes, duplakuplungos váltója (DCT) 2008-tól elérhető az E92 M3 modellekben.
A DCT-váltóval gyorsabban és könnyebben válthatunk fokozatokat, mint a manuális elődjével, többletfogyasztása pedig elenyésző - de még a BMW egészen eddig alkalmazott SMG-váltóját is túlszárnyalja, egyszerűen jobb.
Az új technológiát most először alkalmazták az M3 történetében.
Így az alany a fent említett, negyedik generációs M3, az E92 M3, amelyben 4.0 literes, 414 lóerős V8-as motor duruzsol - avagy az előző generációt, az E46 M3-at hajtó, sorhatos motor már a múlté.
Ez az első olyan DCT-váltó, amely elbírja, hogy a motort egészen az üvöltő 9000-es percenkénti fordulatszámig pörgessük - köszönjük BMW.
És hogy mennyi az annyi?
A BMW E92 M3 DCT-vel csupán 4.1 másodperc alatt eléred a bűvös 100-as tempót.
A BMW F80 M3 egy relatíve új és izgalmas modell, ami 2014-ben debütált a nyílvánosság előtt Detroitban, az International Auto Show keretein belül.
Jason Barlow, a brit GQ Magazine újságírója tesztelte az új modellt és úgy írt róla, hogy az F80 M3 az a BMW, amely olyan elevenen reagál a vezető minden egyes mozdulatára és a megjelenése is olyan kirívó, hogy hetekkel a vezetés után is emlékszik még a legkisebb részleteire is.
Az F80 M3 kiemelkedő modell lett, új szintre lépett és ezzel feladta a leckét a többi autógyártó hasonló kategóriás, konkurens típusának.
A F80 M3 motorja egy mestermű, ahogy ez általában igaz a többi, M-részleg által épített típus motorjára is.
A 3.0 literes, soros, hathengeres motor 430 lóerős teljesítményre és 550 Nm leadására képes, maximális sebessége gyárilag korlátozott: 250 km/h.
A modern kori követelményeknek eleget téve - alacsony károsanyag-kibocsátás és gazdaságosabb üzemeltetés - a motor duplaturbós.
Az F80 M3-at egyébként az F30 335i követi a sorban a benzines palettán és a teljesítménybeli különbség igen jelentős köztük, hiszen a 335i "csak" 306 lóerős és 400 Nm nyomatékot tud - hozzáteszem, ezen a szinten már bármelyik több mint kielégítő lenne egy BMW-s számára.
A 430 lóerős teljesítményt természetesen a hátsó kerekekre adja le a 6-sebességes váltóval szerelt modell, amit egyébként lehet kérni 7-sebességes M DCT-váltóval is.
Attól függően, hogy melyik váltóval szerelt modellt vezeted, a fogyasztása kb. 8.3-8.8 liter között lesz, ami ekkora teljesítményhez igen vonzó tud lenni.
A BMW F80 M3 joggal kerül be a top autók listájába - a 100-as sprintet villámgyorsan, puszta 4.1 másodperc alatt teljesíti a DCT-váltós kivitel. (fastestlaps.com)
A hagyományos, 6-sebességes manuális váltóval szerelt F80 M3 ettől csak elhanyagolhatóan marad le a 4.3 másodperces gyorsulásával.
Tetszik ez a cikk? - Ha szeretnél még ilyen egyedülálló írásokat olvasni, nyomj 1 lájkot és kövesd a BMW3KLUB-ot!
Kedves BMW M6 F13, alig ismerünk rád.
Az M6 név valamikor az 1980-as évek közepén csendült fel először és a modell soros, hathengeres motorral, valamint manuális 6-os váltóval gurult ki a gyárból. De mi a helyzet ma?
A harmadik generációs, új BMW M6 (F13) a fentebb már említett, 7-sebességes DCT-váltóval, duplaturbós, V8-as motorral és közel két tonnás (1925 kg) saját tömeggel jelenik meg előttünk.
Egy behemót luxusautóról beszélünk, de ezen nem kell csodálkoznod, mert a méreteivel és így a tömegével is abszolút illeszkedik a luxusautóktól megszokott súly- és méretarányokba.
Piros pontot érdemelnek azonban a mérnök kollégák azért, hogy a szénszál-erősítésű műanyagtetővel, az üvegszálas műanyag sárvédővel és csomagtérajtóval, az alumínium motorháztetővel és ajtókkal ügyeltek a lehetséges súlycsökkentés elérése is.
Persze nem csak a méretei nagyok, de kényelmi extrák listája is hosszas és ha ezeket mind igényeljük a bajor ragadozóba, akkor könnyedén felcsúszik az ára akár 40 millió Ft-ra is.
A 4.4 literes motor a maximális 560 lóerős teljesítményt 6000-es percenkénti fordulatszámon adja le, amihez 680 Nm nyomaték társul. (caranddriver.com)
Gyárilag korlátozott maximális sebessége 250 km/h.
Szerintem egyetérthetünk abban, hogy ezek azért brutális számok. De figyelj, mert most jön az, ami indokolja a fantasztikus bajor vas helyét ebben a Top 10-es listában.
A 100-as sprintet ugyanis röpke 4.2 másodperc alatt teljesíti - eszméletlen.
A BMW hivatalos honlapján található adatok szerint városon belül 13.9 litert, városon kívüli 7.6 litert, míg kombináltan 9.9 litert zabál.
Aki egy 40 milliós autót megengedhet magának, azt biztosan nem fogják ezek a számok elriasztani, mert ez így papíron igen barátinak tűnik a fent írt, döbbenetes teljesítmény-adatok tükrében.
És ezt a BMW-nél is így gondolják.
Idézek a hivatalos honlapról:
A 8 hengeres M TwinPower Turbo benzinmotor megmutatja, hogy a teljesítmény és a hatékonyság többé nem egymást kizáró tényezők, hála az olyan intelligens BMW EfficientDynamics technológiáknak, mint a fékenergia-visszanyerés. A bizonyíték a teljesítményhez képest szerény, 9,9 l/100 km-es átlagfogyasztás.
Említésre méltó, különleges extra az M Karbon-Kerámia Fékrendszer, melynek felára több millió forint.
És hogy milyen előnyökhöz jutsz, ha rááldozol milliókat erre?
A BMW honlapján tökéletesen összefoglalták a Karbon-Kerámia Fékrendszer előnyeit:
Az M karbon-kerámia fék az autóversenyzés világából származó technológiák átvételének eredménye.
Az innovatív karbon-kerámia kompozit féktárcsáknak köszönhetően a fékerő még közvetlenebbül érvényesül, emellett szinte teljesen eltűnik a fékfáradás jelensége.
A karbon-kerámia fékek nem rozsdásodnak, rendkívül kopásállók, igen jó hő-tűrő képességűek, mindemellett hozzájárulnak a jármű tömegének csökkentéséhez is.
Kis tömegüknek köszönhetően csökkentik a forgó és a rugózatlan tömeget, még jobbá teszik a gyorsító képességet, élénkebbé teszik kormányzást és általában a menettulajdonságokat, fokozzák a dinamizmust és a tapadást, javítják a rugózási kényelmet és mérséklik a fogyasztást.
2013-ban mutatták be a BMW M5 (F10) Competition Package változatot, amely több szempontból is eltér a hagyományos M5 modelltől.
Például a teljesítményt 560-ról 575 lóerőre fokozták, amit 7000-es percenkénti fordulatszámnál produkál.
Emellett módosítást kaptak a felfüggesztések és a stabilizátor pálcák (közismertebb nevén: kutyacsontok), amelynek eredményeként kb. 10 mm-el már lejjebb csücsült a Competition Package kivitel.
A csomag tartalmazza még az exkluzívan tervezett, 20 colos Style 601M könnyűfém felniket.
De a vásárlóknak lehetősége van ehelyett választani a szintén 20 colos Style 343M felniket is. (Szerény véleményem szerint ez sokkal stílusosabb választás az M5 formavilágához.)
Összevágtam egy képre a két felnit, hogy lásd is, miről van szó.
Szerintem egyértelmű, hogy a 343M agresszívabb és erőteljesebb megjelenésű - ezért is illik jobban az M5-kasztnihoz.
Az M5-ös csúcsragadozó a 680 Nm nyomatékot 1600-as percenkénti fordulatszámnál kezdi leadni és mindössze 4.1 másodperc alatt gyorsul fel a bűvös 100 km/h sebességre. (fastestlaps.com)
Gyorsulás szempontjából tehát változatlan teljesítményt nyújt, mert az alap M5 modellnél is 4.1 másodperces 100-as sprintet mértek.
Bár hozzáteszem, ahány weboldal, annyiféle szám - volt olyan tesztelő, aki állítólag 3.7 másodperc alatt gyorsult fel 100 km/h sebességre az alap M5-tel.
Lényeg a lényeg, egyértelműen itt a helye a listában.
Míg az előbbi M5 és M5 Competition Package között csak +15 lóerő a különbség, addig az új M6-tól az M6 Competition Package már +40 lóerő.
Igen, jól látod.
Ha a Competition Package kivitelt rendeled meg, akkor kapsz egy 600 lóerős szépséget és szörnyeteget egyben. Brutális.
Az autó belterére pedig nehezen találok szavakat. De azért mégis megpróbálom néhány szóval kifejezni a véleményemet róla.
Lenyűgöző, impozáns, modern és elképesztően ízléses. Egyszerűen azt érzed, amikor ránézel, hogy kell - nagyon kell.
A csúcsnyomaték is nőtt, 680 Nm-ről 700 Nm-re, amely az 1500-6000 percenkénti fordulatszám-tartományban teljesedik ki.
A 100-as gyorsulásra különböző számadatokat találtam.
Volt, ahol 3.8 másodpercet és volt, ahol 4 másodpercet írtak az M6 Competition Package 0-100 km/h sprint időeredményére.
Mindkettő eredménnyel méltán hasít ki magának egy helyet ebben a listában.
Amíg az alap M6 modelleket 19 colos, addig az M6 Competition Package modelleket 20 colos felnikkel látták el.
Ezek tehát a Competition Package kivitel főbb előnyei az M6 esetén.
Engem meggyőzött. És téged?
Írd meg a véleményedet a Facebook-bejegyzésünk alatt.
BMW X5 M: A térhódító - ezzel a szlogennel indul a BMW hivatalos honlapján a 2015-ben megjelent új luxus SUV, a fizika és a logika törvényeivel is dacoló brutális X5 M bemutatója.
Megjelenésével és teljesítményével azonnal kiérdemli a figyelmedet.
A számok önmagukért beszélnek: A 4.4 literes, V8-as M TwinPower motor 575 lóerőt és 750 Nm nyomatékot bombáz a négy kerékre (xDrive), miközben a 100-as sprintet puszta 4.2 másodperc alatt megeszi.
Egy 2,4 tonnás SUV-tól óriási teljesítmény a 4.2 másodperces gyorsulás - ezzel rögtön biztosította is a helyét ebben a listában.
Az X5 M-et 8-fokozatú M Steptronic automataváltóval szerelték, de a vezető az M sebességváltó karral, illetve a kormánykerékben lévő váltófülekkel „D” és „S” módban manuálisan is válthat. A manuális „S” módban az M Steptronic sebességváltó nem vált feljebb automatikusan, így a motor szükség esetén a maximális fordulatszámig pörgethető. (bmw.hu)
A gyári adatok szerint a ragadozó kombinált fogyasztása 11.1 liter - én azért kételkedem, hogy egy ilyen teljesítményértékekkel rendelkező, duplaturbós V8-as ennyiben megáll vegyesben.
De szerintem abban egyetérthetünk, hogy aki ilyen autót megengedhet és megenged magának, annak a fogyasztás nem fog problémát okozni.
Ha alapfelszereltséggel kéred az X5 M-et, akkor a 20 colos, 611M típusú felniken, és elöl 285/40, hátul pedig 325/35 méretű gumikon fogsz vele kigurulni a márkakereskedésből.
De opcionálisan kérheted a 21 colos, kovácsolt 612M típusú felnikkel is.
Az X5 M nagy különlegessége még, hogy LED-fényszórói képesek külön megvilágítani az autó elé kilépő, az autó előtt átsétáló gyalogosokat - olykor életmentő lehet ez a funkció.
Köszönjük ezt is, BMW.
Most pedig térjünk át az új csúcsragadozó BMW X6 M (F86) modellre.
A BMW F86 X6 M a jellegzetesen M-es teljesítményt az X modellek rugalmasságával elegyíti - ezzel a mondattal indít a bemutató oldal a hivatalos honlapon.
A hivatalos adatok szerint a 2,34 tonnás luxusterepjáró 4.2 másodperc alatt van 100-on. Elképesztő.
Ennél viszont még jobb eredményt értek el vele nálunk Magyarországon: az Autónavigátor csapata az X6 M tesztelése során 3.964 másodperc alatt teljesítette a 100-as sprintet. Még elképesztőbb.
Ezen számok ismeretében már te sem csodálkozol, hogy mit keres a 10 leggyorsabb BMW között a behemót X6 M, a maga 2,34 tonnás tömegével.
A csúcsragadozót a 4.4 literes, duplaturbós, V8-as M TwinPower Turbo benzinmotor hajtja, ami 575 lóerőt képes kipréselni magából. És 750 Nm nyomatékot.
Mi ez, ha nem egy 21. századi, élő autólegenda?
A szemünk előtt zajlik a 21. század technológiai, autóipari forradalma. És az X6 M az új bizonyíték erre.
Amit viszont az X6 M esetében sem tudok elhinni, az a hivatalos adatok szerinti 11.1 literes kombinált fogyasztás.
De ismét nem lényeg, mert egy alapáron 35 milliós luxusautóról beszélünk, amihez ha még extrákat is kérünk, akkor számítsunk rá, hogy az ár könnyedén súrolhatja a 43 milliós értéket is.
Aki ilyen összegekkel dobálózhat, azt nem fogja érdekelni, hogy a legújabb technológiákkal és hihetetlen mérnöki precizítással készült, forradalmian új BMW X6 M fogyasztása 11.1 vagy éppen 15-16 liter.
Mert tudja, hogy ő azon néhány ember egyike, akik ma Magyarországon egy közel 40 milliós, egyedülállóan gyors és elkápráztató luxusterepjáróval szelhetik az utakat.
(Ha érdekelnek az előző generációs BMW X5/X6 modellek is, akkor ajánlom figyelmedbe a "Vagány női autók: 10 BMW, amit imádnak a csajok" című cikkemet.)
Tökéletes formába öntött erő - ezzel a szlogennel kezdi az M6 Gran Coupe jellemzését a BMW hivatalos honlapja.
Az új BMW M6 Gran Coupe 4.2 másodperc alatt éri el a 100 km/h tempót, így ezzel máris helyet nyert magának a valaha gyártott 10 leggyorsabb BMW modell listájában.
Akárcsak az imént bemutatott X6 M-et, a BMW M6 Gran Coupe-t is a 4.4 literes, V8-as M TwinPower Turbo benzinmotor repíti az utakon.
Kombinált átlagfogyasztása a gyár adatai szerint 9.9 liter/100 km.
Képzeld el, ahogy lepadlózod ezt az 560 lóerős bajor gépet, amiből ekkor éppen a 680 Nm-es nyomatékot préseled ki - egész biztosan felállna a szőr a hátadon attól az óriási erőtől és lendülettől, amire ez a csoda képes.
Egy ilyen szörnyetegnél fontos, hogy hatékony legyen a fékrendszer is, így az M6 Gran Coupe-t karbon-kerámia fékekkel szerelték fel. Erről fentebb, az M6 Coupe-nál már írtam néhány sort.
Az Individual belső pedig fantasztikus eleganciát és sportosságot ötvöz - körülbelül 2 millió Ft felárral kérheted, ami valljuk be, az autó 40 milliós teljes árához képest már nem is tűnik olyan soknak.
Különlegesség képpen úgy gondoltam, mutatok neked egy igazi ínyenc 6-os BMW-t, ami bár nem M6, de egy 640d Gran Coupe.
Az alábbi képen egy, a 2013-as Genfi Autoszalon keretein belül, a német AC Schnitzer tuningcég által készített, egyedi 640d Gran Coupe-t láthatsz.
A fényezés neve Magic Copper és az autó számos része szénszál-erősítésű, kezdve az első splittertől egészen a hátsó lökhárítóig.
Az impozáns AC Schnitzer-felnik mellett még megemlíteném, hogy a 640d alatt teljesen új sportkipufogó rendszer van a jobb hangzás érdekében. Ami amúgy emellett az autó megjelenését egyedibbé és még brutálisabbá teszi.
Nézz meg róla még több képet a bmwblog.com cikkében.
A lista utolsó és egyben legkülönlegesebb, legínyencebb típusa következik: BMW M5 30 Jahre kivitel.
2014-ben ünnepelte 30. évfordulóját a BMW M5 széria és a vállalat természetesen méltó módon emlékezett meg erről a jeles eseményről, a BMW M5 30 Jahre modellel.
Az ünnepi M5-ből csak 300 db készült és nagyon gyorsan el is kelt mind világszerte, 30 db az USA-ban mindössze néhány perc alatt.
Az M5 30 Jahre Edition teljesítményértékei elképesztőek: 600 lóerő, 750 Nm nyomaték, 3.9 másodperces 0-100 km/h gyorsulás - ezeket tudja a 4.4 literes, V8-as, duplaturbós moci.
Ezekkel a számokkal az M5 30 Jahre Edition a legerősebb és legkülönlegesebb M5 széria, amit valaha gyártottak.
Utánanéztem, hogy vajon mennyiért kapkodták el az ünnepi bajor autócsoda puszta 300 példányát.
Ami azt illeti, változatos árakra bukkantam: volt olyan példány, amelyikért 700.000 dollárt fizettek, ami 196.000.000 magyar forintnak felel meg. De volt olyan is, amelyikért "csak" 325.000 dollárt, vagyis körülbelül 91 millió Ft-ot.
A különleges M5-ről a Frozen Grey (fagyott szürke) fényezésen kívül még a részletek árulkodnak: a sofőrt és az anyósülésen helyet foglaló utasát a "30 Jahre M5" felirat üdvözli a műszerfalon. Ezen kívül a feliratot megtalálod még az ülések háttámláján és a küszöbléceken is.
Készítettem egy kollázst is a részletekről, hogy lásd, miről van szó.
Nagyon csábító a fekete bőr- és alcantara beltér. A 7-fokozatú DCT-váltó és a 20 colos Style 601M kerekek pedig már ismerősek lehetnek az F10 M5 Competition Package modellből - nem véletlenül, hiszen az M5 30 Jahre kivitelhez a Competition csomag alapfelszereltségként jár.
Szerintem velem együtt irigykedsz te is arra a 300 szerencsés tulajdonosra, akik megkaparintották az egyedülálló M5-ös szépséget.
Képzeld el mekkora eszmei- és pénzbeli értéke lesz 20-30 év múlva, ha már az induláskor volt aki 196 millió forintot adott érte.
Kapcsolódó cikkünk: BMW modellek - Íme a 10 legdrágább (videókkal)
Értesülj mindig a legváltozatosabb BMW-s tartalmakról - Ehhez nyomj 1 lájkot és csatlakozz a BMW3KLUB.hu közösségéhez!
Juttasd el ezt a brutálisan részletes cikket az ismerőseidhez, barátaidhoz is - csak kattints a 'Megosztás' gombra.
További olvasnivalók:
Megosztás a facebookon
A BMW egy kultikus prémium világmárka. Azt hinnéd, hogy a gyári példányoknál nincs (és nem is kell) jobb, de azért érdemes körülnézni. Ebben a cikkben a legdrágább, de korántsem gyári BMW modelleket mutatom be neked részletesen - árakkal, képekkel és videókkal megspékelve.
Legyél te is közösségünk tagja - Nyomj 1 lájkot és csatlakozz több, mint 25.000 BMW-rajongóhoz!
G-Power M6 Hurricane RR, így hívják a német tuningcég által elkészített 800 lóerős, 800 Nm csúcsnyomatékú M6-os BMW-t.
A felhúzott, két kompresszoros V10-essel ez a világ leggyorsabb négyüléses kupéja, legalábbis a G-Power ezt állítja, de a számokat látva nem sok okunk van kételkedni.
A hurrikán, annak ellenére, hogy az M6 tömege közel van a két tonnához, 4,35 másodperc alatt százon van, 9,5 másodperc alatt éri el a kétszázat és nem egészen 25 másodperc kell a 300-hoz.
Az M6-os csúcs BMW a G-Power 20 colos, Silverstone Clubsport felnijein gurul, elöl 235/35, hátul 285/30 méretű gumikkal.
További információkat és ámulatba ejtő képeket a bmwblog.com cikkében találsz.
A BMW X5 G-Power Typhoon RS a német G-Power tuningcég egy korábbi modelljének frissített változata, amely 525 lóerőt tartogatott a szerencsés vásárlók számára.
A cég újratervezte a V8-as 4.8 literes motort.
Így a BMW X5 G-Power Typhoon RS-ből már 625 lóerőt és 700 Nm nyomatékot sikerült kipréselniük.
A G-Power X5 Typhoon RS 4,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, míg a 200 km/h sebességet mindössze 16 másodperc alatt éri el.
A maximális sebesség túlszárnyalja a BMW által előírt 155 mph korlátozást a maga 177 mph (kb. 285 km/h) maximumával.
A brutális gépről még több képet és információt a bmwblog.com cikkében találsz.
2008-ban a BMW M5 G-Power Hurricane RS a világ leggyorsabb sedan autója lett, maga mögé utasítva a Brabus Rocket-et, az addigi csúcstartót.
Akkoriban a BMW M5 maximális sebessége 200 mph volt (kb. 324 km/h). Igen ám, de a G-Power tuningcégnek nagyobb tervei voltak az M5-tel.
2008 novemberében kijöttek a BMW M5 G-Power Hurricane RS-sel, ami elképesztő módon már elérte a 228,4 mph (kb. 368 km/h) maximális sebességet.
A csúcsot egészen addig a Brabus Rocket tartotta, a maga 227,2 mph (365,7 km/h) rekordsebességével.
A BMW M5 sedan Hurricane RS-ről megtekinthetsz 12 nagy felbontású képet a carsbase.com képgalériájában.
Egyébként a telhetetlen és maximalista G-Power itt nem állt meg.
A cégnél eldöntötték, hogy újra megdöntik a rekordot.
Ezért piacra dobták a BMW M5 Hurricane RR-t 800 lóerővel, így az új sebességrekord 372 km/h lett.
A brutális M5 Touring-ról a bmwblog.com cikkében találsz bővebb leírást és gyönyörű képeket.
Legyél te is közösségünk tagja - És kérd a napi BMW-adagodat!
A BMW M5 Touring G-Power Hurricanse RS 5 literes, V10-es motorral szerelt, amely 750 lóerőt produkál, 360 km/h maximális sebességgel.
A 750 lóerős motor a maximális nyomatékot, vagyis a 750 nm-t 5000-es fordulátszámon éri el.
A körülbelül 2 tonnás szörnyeteg kevesebb, mint 4,5 mp alatt gyorsul 100 km/h-ra, 9,7 mp alatt 200 km/h-ra és 26 mp alatt éri el a 300 km/h sebességet.
A nagy tömegű, 360 km/h maximális sebességgel bíró gépsárkány extrém igénybevételnek teszi ki a kerekeket.
Ezért a G-Power M5 Touring Hurricane RS 20 colos, G-POWER SILVERSTONE DIAMOND felnikkel és MICHELIN Pilot Sport gumikkal szerelt. Elöl 255/35 ZR 20, hátul 285/30 ZR 20 méretben.
Még több képet és olvasnivalót a bmwblog.com cikkében találsz.
A BMW X5 M G-Power Typhoon egy közel két tonnás terepjáró, 4.4 literes V8 bi-turbo motorral.
Az alap 725 lóerőhöz jön a dupla turbó, ami 170 lóerővel dobja meg ezt a teljesítményt.
A szörnyeteg 890 Nm nyomatékkal rendelkezik és a maximális sebessége 300 km/h.
4,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre.
A felnik típusát szerintem már kitaláltad. Ha mégsem: 23 colos G-POWER SILVERSTONE RS gurulókról beszélünk.
A gumik mérete mindenhol 315/25 ZR 23, gyártója pedig természetesen a Michelin.
A X5 M G-Power modellről további olvasnivalót és képeket a superstreetonline.com cikkében, vagy a bmwblog.com bejegyzésében találsz.
A német tuningcég, a G-Power ezúttal a már amúgy is bitang erős, BMW X6 M modellt emelte egy egészen új szintre.
A BMW X6 M G-Power Typhoon S így 725 lóerőt rejteget a motorháztető alatt. Ez 170 lovacskával több, mint az alap X6 M.
A 725 lóerő 6000-es percenkénti fordulatszámon bontakozik ki és 1500-as percenként fordulatszámnál tapasztalhatjuk a 890 Nm nyomaték erejét.
Akár 1000 nm nyomaték kifejtésére is képes lenne a tuningolt X6 modell, de a gyári 8 fokozatú automata váltónak ez már sok lenne, ezért az elektromos limit 890 nm lett.
A szó szoros értelemben vett szörnyeteg brutális, 315/25 ZR 23 col méretű kereken gurul.
Amúgy az alap BMW X6 M 4.4 V8 twin-turbo motorral szerelt, 555 lóerőt és 680 Nm nyomatékot tud.
Az X6 M G-Power Typhoon S erre rátesz még 170 lóerőt és 210 Nm nyomatékot. (Atyaég, ez egy csúcsragadozó - szerk.)
Mindössze 4,2 másodperc alatt már 100 km/h sebességen "repülhetünk" vele, majd elérhetjük a maximális, több mint 300 km/h sebességet is.
Még több információt és képet a bmwblog.com cikkében lelhetsz fel.
Tetszik ez a cikk? - Nem maradsz le a többiről sem, ha csatlakozol a BMW3KLUB.hu közösségéhez!
A 123,2 milliós ára megegyezik az előbb ismertetett BMW X6 M G-Power Typhoon S modellével.
A különbség a WideBody kit-ben rejlik, amely kissé agresszívebb megjelenést ad az autónak, ami valljuk be, előnyösebb az elképesztő 725 lóerős teljesítményhez.
A WideBody kit-tel együtt 30 mm-es ültetést is kap a bajor ragadozó, de még így is beférnek alá a 23 colos felnik.
A szörnyetegről további képeket a bmwcoop.com cikkében találsz.
Kapcsolódó cikkünk: Az új BMW X6 M Hamann-tuningot kap
A kép magáért beszél. M6 V10 motor 1001 lóerővel.
Az autót külön egy Arab Emirátusokban élő embernek készítette a tuningcég.
Ez a valaha készült legerősebb G-Power autó.
Az 1001 lóerőt 8000-es percenkénti fordulatszámon fejti ki, míg a 900 nm nyomaték erejét 6000-es percenkénti fordulatszámon érezhetjük.
A G6M V10 Hurricane CS Ultimate pusztán 4,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, 9 másodperc alatt 200 km/h-ra és 21,5 másodperc alatt éri el a 300 km/h sebességet.
Elképesztő módon a maximális sebesség 372 km/h. (Nem tudom, merném-e vezetni - szerk.)
A fantasztikus szörnyetegről további olvasnivalót a gtspirit.com cikkében és további 18 képet a gtspirit.com képgalériájában találsz.
2000-ben a BMW úgy döntött, hogy az 1999-es Le Mans-i győzelmét úgy ünnepli meg, hogy készít egy valóságos szörnyeteget, a BMW X5 Le Mans-ot.
Az autóipar legjobb dolgai közé tartozik az, amikor egy autógyártó úgy dönt, hogy készít egy egyszeri és egyedi autót, ami annyira logikátlan és őrült egyszerre, hogy az egész világ megáll, csodálkozik és elképed.
(Hasonló, de a rajongókat megosztóbb esemény volt 2016-ban a BMW 100. születésnapja alkalmából bemutatott Vision Next 100 modell is.)
Az 1999-es győzelem margójára történt, hogy a BMW fogta a győztes versenyautó V12-es motorját és hihetetlen módon betuszkolta az akkori X5-ös modellbe - ez lett a BMW X5 Le Mans.
Az egyedülálló konstrukció 6 fokozatú manuális váltót, Sabelt versenyautó üléseket, 20 colos kerekeket és ültetést is kapott.
Az egyedi X5-ös 700 lóerőt produkált és mindössze 4,7 másodperc alatt érte el a 100 km/h sebességet, a maximális sebesség pedig 312 km/h volt.
Igen, egy X5-ben. Ez őrült dolog volt akkoriban, a 2000-es évek elején.
Még több képet és leírást a bmwblog.com cikkében és a carenthusiast.com oldalán találsz.
A BMW Nazca M12 5 literes, 300 lóerős, V12-es motorral épített, amely egyébként a BMW 850i motorja.
A körülbelül 1100 kg tömegű autó 5 fokozatú, manuális váltót kapott.
2011-ben felröppent egy hír a bmwblog.com-on, amelyben arról írtak, hogy egy szuper ritka szuper BMW-t, egy Nazca M12-t megvásárolhatsz.
Ezt a példányt akkor 1,1 millió dollárért, vagyis a mai árfolyammal számolva 300,8 millió Ft-ért vehetted volna meg.
Az említett cikket a bmwblog.com oldalán elolvashatod. Illetve további képeket a csodáról az italdesign.it weboldalán találsz.
Lájkold a Facebook-oldalunkat - ha szeretnél még ilyen cikkeket olvasni, és ha nem akarsz lemaradni a legjobb BMW-s képekről, videókról!
Célkitűzésünk, hogy minél többen ismerjék és szeressék meg a BMW-t, a 100 éves múlttal rendelkező prémium autómárkát.
Segítesz nekünk egy megosztással?
Megosztás a facebookonTovábbi olvasnivaló: 100 éves a BMW - Íme 100 év 10 legjobb BMW-je