Vagány női autók: 10 BMW, amit imádnak a csajok

Nem mondanám, hogy ez a tipikus női autók listája, de azt igen, hogy a cikk elolvasása után nem is vágysz majd másra, mint egy dögös BMW-re. Ismerd meg te is a 10 legvágyottabb női BMW-t. Már csak a képekért is érdemes benézned.

Követsz már minket? - Ha még nem, akkor nyomj 1 lájkot és csatlakozz több, mint 30.000 BMW-rajongóhoz!

 

Egy olyan trend kezd kirajzolódni manapság, mely szerint rohamosan növekszik a BMW női rajongótábora, kit a színek sokasága, kit a klasszikus formavilág fog meg, de vannak olyan hölgyek is, akik a kormány mögül, kifejezetten a vezetési élmény miatt vannak oda a prémium autómárkáért.

Ezért most egy nem reprezentatív kutatás eredményeképpen összegyűjtöttem azt a 10 vagány BMW típust, amely álomautóként várja leendő, hasonlóan vagány női tulajdonosát.

Erről olvashatsz most részletesen.

női autók

 

BMW 1-es sorozat (F20)

Már a BMW E90-nel erős rokonságot mutató első generációs 1-es BMW (E87) is népszerű volt ebben a táborban, de a második generáció hozta meg az igazi sikert a női autóvásárlók körében.

Sokkal frissebb és jól elkülöníthető formaterve mellett, a vidám színek és a tág határok között mozgó személyre szabhatóság az egyik fő vonzereje a kis hátsókerekes kompaktnak.

1-es BMW

Rendkívül széles motorválasztékának köszönhetően szinte bármilyen igénynek megfelel.

A takarékoskodó, valamint az autót főként városban használó hölgyeknek találták ki az 1.5 literes, háromhengeres turbódízelt, a BMW 116d-t. Igencsak csekély, 3.4 literes kombinált fogyasztásával és a maga 116 lóerejével optimális választás a legtöbb nő számára.

BMW F20

A bevállalósabb csajokról sem feledkeztek meg a BMW-nél, amikor megtervezték az 1-es sorozat motorválasztékát.

Az izgalmakra vágyó hölgyek az akár több, mint 320 lóerős BMW M135i-ben csapathatják, ami az xDrive összkerékhajtással már 4,7 másodperc alatt is képes felgyorsulni az ominózus 100 km/h sebességre.

Az M135i telitalálatos reklámfilmjében sem véletlenül egy hölgy ül a volán mögött. Csajoknak ez az autó maga az álom.

A BMW F20-ról további rengeteg képet és információt az f20.1addicts.com fórum ezen témájában találsz.

BMW 2-es Coupe (F22)

A BMW 2-es Coupe modellek 2014-es megjelenéséig két olyan széria volt, amire azonnal rá lehetett vágni, hogy potenciális női álomautó lesz belőle.

Az egyik az 1987-es piaci bevezetésű BMW Z széria, a másik az ezt kerek 20 évvel követő BMW 1-es Coupe (F20) volt. Bár a két széria két különböző műfaj, modelljeik kis mérete, könnyű vezethetősége és vonzó sportos megjelenése miatt most nyugodtan vehetjük őket egy kalap alá, ami a cikk témáját illeti.

Noha az új 2-es Coupe különösen hátsó-oldalsó nézetből hasonlít az előd 1-es Coupe-ra, külsejét tekintve mégis sportosabb, hosszabb, szélesebb, belülről tágasabb annál, a frontrész pedig sokkal vagányabb. És M Sport futóművel 10 mm-rel alacsonyabban is csücsül.

2-es BMW

A 2-es Coupe motorválasztéka éppen akkora, hogy mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbbet, a benzines és dízel példányokból egyaránt.

A dízel paletta a BMW 218d-nél kezdődik, amely 150 lóerőt és 320 Nm nyomatékot kínál, ezt követi a sorban a BMW 220d, melyből a legerősebb változat a 190 lovas, 400 Nm-es, automata váltós xDrive, a csúcs pedig a kizárólag automata váltóval kapható BMW 225d, a több mint kielégítő 224 lóerős és 450 Nm-es teljesítményével.

BMW 2 Coupe

A csúcs dízel 2-es Coupe röpke 6.2 másodperc alatt megeszi a 0-100 km/h gyorsulást, amiben a nagy teljesítmény mellett, a mindössze 1430 kg-s tömege is fontos szerepet játszik.

A száguldást és nyomatékot egyszerre kedvelő hölgyeknek ajánlom a dízelkirályt, valamint azoknak a csajoknak, akik rendszeresen hosszabb távokat autóznak, hiszen így lehet elérni a legjobb kihasználtságot az erővel, a nyomatékkal és a nevetségesen alacsony fogyasztással.

BMW F22

Ami a benzines 2-es Coupe modelleket illeti, összesen négyféle változat áll rendelkezésünkre.

A legkisebb a BMW 218i a maga 136 lóerejével és szerény 220 Nm nyomatékával, a csúcsok csúcsa pedig egy igazi ragadozó, a 326 lóerős BMW M235i, 450 Nm nyomatékkal és 5 másodperces 0-100 km/h gyorsulással.

Ezt tényleg csak a vérprofi női autósoknak ajánlom és azoknak, akik már legalább 80-100 ezer km-t tudnak maguk mögött, ugyanis egy ilyen szintű autóhoz nem kevés rutin és tapasztalat kell. Valamint az sem árt, ha jártas vagy az ilyen és ehhez hasonló erőgépek világában, nem egyet, nem kettőt vezettél már és tudod mire vállalkozol, ha ezt választod.

BMW M235i

A BMW M235i-t az egyik legnevesebb autós magazin, a Car and Driver 2015-ben és 2016-ban is beválasztotta az adott év 10 legjobb autója közé. Ez az elismerés annyira beszédes, hogy én a csajok helyében azonnal mennék rendelni egy példányt - már ha a pénztárcám engedné.

BMW M235i, F22

Egészen addig az M235i vitte a pálmát, amíg 2015-ben piacra nem dobták a BMW M2-t, ami mind sportos formavilágával, mind brutális 370 lóerős és potenciálisan 500 Nm-es teljesítményével lenyűgözött mindenkit. Olyannyira, hogy kis idő múlva már arról írt a sajtó, hogy óriási túlkereslet van az autópiacon a modell iránt.

A BMW M2-ben soros, hathengeres, 3 literes M TwinPower Turbo motor bújik, ami a manuális váltós kivitelt 4.5, a duplakuplungos automata váltóval szerelt modellt pedig 4.3 másodperc alatt repíti 100 km/h sebességre.

BMW M2

És ha ez még nem elég, akkor gondoljunk csak az alapfelszereltségként járó Aktív M differenciálműre, ami egyértelműen nagyot dob az M2 Coupe vezetési élményén, ami amúgy az eddigi tapasztalatok szerint vetekszik az M3/M4 modellekével.

A BMW M2 az eddigi beszámolók, hírek és tapasztalatok alapján a 2016-os év sláger BMW-je lett. Tökéletes választás az alapmodelleket elutasító és extremítást kedvelő hölgyek számára, de az M2-es BMW -re is (fokozottan) igaz az, amit az imént leírtam az M235i-nél, vagyis vezetéséhez és birtoklásához elengedhetetlen a tapasztalat, rutin és jártasság a több száz lóerős autók világában.

BMW M2 beltér

Végszóként pedig maradjunk annyiban, hogy a 2-es Coupe a BMW 100 éves történetének legcsajosabb coupe modellje lett, a szó legpozitívabb értelmében. Így ha nő lennék, biztosan mellette döntenék.

BMW Z4 (E85)

A csajok szeretik a sportautókat?

Nem, a csajok imádják a sportautókat.

És ha az még BMW is, akkor már bugyi nem marad szárazon.

Női álomautóként is definiálhatnám az első generációs, ma már sokak számára elérhető BMW Z4 roadstert, melynek sorozatgyártása 2003-ban indult a jó öreg Z3 utódjaként, Chris Bangle kezei alatt.

BMW Z4

Kezdetben csak az erősebb, sorhatos 2.5 és 3 literes modellek voltak elérhetők, de az új roadster annyira népszerű lett, hogy két évvel a gyártás megkezdése után már a 100.000 példány készült el belőle, ami egy Individual modell volt, Phoenix Yellow fényezéssel és az ehhez tökéletesen passzoló Phoenix Yellow/Antracit kombinációs bőr belsővel, valamint 18-as alufelnivel és ezüst színű beltéri elemekkel.

Z4

Később megérkeztek a kisebb motoros Z4 modellek is a kínálatba, mint például a 2003-ban napvilágot látott és 2005-ig gyártott 2.2 literes kivitel, vagy a széles vásárlói réteget kielégítő, anyagilag leginkább logikus választás, a négyhengeres, 2 literes, 150 lóerős és alig 1200 kg-t nyomó Z4-es, amit 2005-ben mutattak be.

BMW Z4 Kabrio

Alapesetben 5-sebességes manuális váltó járt minden Z4-eshez, kivéve a 3.0 literes példányokat és az M Roadstert, amelyhez 6-sebességes. És a négyhengeres, 2 literes Z4-est leszámítva, minden kivitelhez opcionálisan elérhető volt az 5-sebességes automata váltó is, avagy a kényelmet preferáló vásárlókra is gondoltak a Z4-es paletta összeállításakor.

Azt hiszem, ez különösen jó hír a női vásárlók számára.

BMW Z4 Roadster

Csajok!

Ha inkább az alacsonyabb fogyasztásra utaztok, akkor vegyetek egy BMW Z4 2.0i-t, mert a maga 150 lóerejével több, mint kielégítő és már ez is 8.2 másodperc alatt van százon, ami szintén nem rossz, valamint óvatos lábbal autópályán akár 6 literes fogyasztást is produkálhattok, aminek pedig a pénztárcátok fog örülni.

BMW E85

Ha viszont szeretnétek legyorsulni a népeket, vadul hasítani az utakon és nem számít a 10-13 literes fogyasztás sem, akkor egyértelműen a 265 lóerős, 315 Nm csúcsnyomatékú, sorhatos BMW Z4 3.0si lesz az ideális választás.

Ez csak 100 kg-mal nehezebb a 2 literes kistesónál és mindössze 5.7 másodperc alatt megeszi a 0-100-as gyorsulást.

BMW Z4 Coupe

2006-ban gurult ki az első példány a gyárból és még ma is egy igazi erőgép a kategóriájában.

Nem plázacicáknak ajánlott, hanem olyan vadmacskáknak, aki szeretik, ha megemelkedik az adrenalinszintjük és a városi autókázás helyett, a naplementés élményautózást részesítik előnyben.

BMW 3-as sorozat (E30)

Az E30 a legek legje.

És a BMW 3-as sorozat legendás típusa.

Személy szerint nem találkoztam még olyan BMW-s csajszival, aki ne említette volna a kedvenceként, de legalább a kedvencei között az E30-as BMW-t.

Nos igen, a legendás kereklámpás E30 nem csak a BMW-s srácok vágyálma, de a hölgyek is előszeretettel ruháznának be egy példányra, amolyan első saját autónak. Valljuk be, ilyen célra tökéletes választás lehet, többek között elérhető ára, viszonylag kis mérete és szerethető, örökzöld formavilága miatt.

Az E30 megalkotása óriási lépés volt a BMW számára a 80-as évek elején és ennek hatását még ma is érezzük.

BMW E30

Az öregedő BMW E21, alias "kiscápa" (a "nagycápa" a BMW E24 volt - szerk.) utódjaként debütált 1982-ben az első E30-as, kétajtós coupe kivitelben. Egy évvel később megérkezett a négyajtós sedan, amit 1985-ben a cabrio követett, majd 1987-ben bemutatták a touring változatot is.

A számos kivitel elérhetőségén kívül mi sem példázza jobban az E30-as széria óriási sikerét, mint a tény, hogy több mint 13 évig gyártották, vagyis pontosan 3 évvel tovább, mint a 3-as sorozat máig legnépszerűbb típusát, a BMW E46-ost, amelynek csúcsváltozata, az E46 M3, még ma is az egyik legvágyottabb 3-as BMW.

E30

A motorválaszték is kielégítő mind a női, mind a férfi E30-rajongók számára.

Vegyük például az 1982 és 1987 között gyártott, négyhengeres, 90 lóerős BMW E30 316-ot, ami a maga 180 km/h végsebességével szaladgálós, városi autónak még ma is bőven megteszi.

Ennél jó pár pacival izmosabb az 1989 és 1991 között készült, szintén négyhengeres, de már 136 lóerős BMW E30 318is, amelyből 202 km/h maximális sebességet hozhatunk ki, így nem csak szaladgálós célra, de hosszabb távok rendszeres megtételére is kiváló választás lehet.

BMW E30 325i

Az igazi BMW-s angyaloknak pedig, akiket a sebességmámor vonz, még mindig ott van az 1985-től egészen 1991-ig gyártott, mesés sorhatos BMW E30 325i, a csábító 170 lóerős teljesítményével és a bőven elegendő 220 km/h maximális sebességével. Ez már egy igazi fenevad, amelynek erejét nem csak az országúton és az autópályán használhatod ki, hanem az aszfalton is, amikor a karikákat rajzolod a hátsó kerekekkel.

Egyébként mind a négy kivitelben gyártották, de hölgyek preferenciáit ismerve, az E30 325i Cabrio az abszolút tökéletes választás.

BMW E30 Cabrio

Természetesen nem csak benzines modellek készültek.

A gyár gondolt azokra is, akiknek a sorhatos motor által nyújtott élmény mellett az alacsony fogyasztás is döntő szempont, ha autóvásárlásra kerül a sor. Így kétféle változat készült a dízelmotorokból az E30-as BMW-hez: egy sorhatos szívódízel és egy szintén sorhatos turbódízel.

Az előbbit az 1985-től 1991-ig gyártott, BMW E30 324d néven futó sedan modellekben találod, melyek 86 lóerős teljesítményre és 165 km/h maximális sebességre voltak képesek.

Az utóbb említett turbós változatot BMW E30 324td néven találjuk meg, viszont már nem csak sedan, hanem touring kivitelben is. Ebből a motorból már 115 lóerős teljesítményt és 185 km/h maximális sebességet hozhatunk ki, de még mindig pénztárcakímélő fogyasztással. Egyébként a sedan változatot 1987-től 1991-ig gyártották, a touring-ot pedig egy évvel tovább.

BMW találkozó

Mint az látható, a termékpaletta bőséges és minden női E30-fanatikus megtalálhatja a számára legmegfelelőbb darabot.

Úgyhogy hajrá csajok, a BMW E30-cal egy igazi legendát vásárolhattok meg, aminek ma nagyobb kultusza van, mint valaha és ami nélkül nem teljes egyetlen igazi BMW találkozó sem.

BMW 3-as sorozat (E46 Compact) 

Nincsen ma népszerűbb az E46-os modelleknél, hiszen a használt autók piacán kartávolságba került az igazi kényelmet nyújtó és még mindig kiváló vezethetőséget kínáló, jó minőségű német autó.

Bár az E46 Compact formavilága szintén megosztó, azért M-csomaggal és piros burás hátsó lámpákkal már sokat javul az összkép.

BMW E46 Compact

Nem mellesleg helykínálata akár családi szinten is elegendő, a nagy oldalajtóknak hála hátra sem egy küzdelem a beszállás, az üveggel együtt nyíló csomagtérajtó pedig a pakolást könnyíti meg úgy, hogy közben nem esik a nyakunkba az eső.

A rövidebb tengelytávú hátsókerekes 3-ast már az 1,6-os motor is kellő dinamikával mozgatja, de nem véletlenül olyan népszerű a 20d jelzésű 2 literes turbódízel sem. Fenntartása pedig a bőséges szakértelemnek és gazdag alkatrészkínálatnak köszönhetően nem okoz majd gondot.

E46 Compact

Tetszik ez a cikk? - Ha szeretnél még ilyeneket olvasni, akkor nyomj 1 lájkot és kövesd a BMW3KLUB.hu-t!

 

BMW X1 (E84)

Ha valakinek esetleg tolakodóak a nagyobb X modellek, akkor a BMW E91-es Touring alapjaira épített, megemelt hasmagasságú, de méreteit tekintve akár városi felhasználásra is tökéletes BMW X1 a megoldás.

Amikor nyílvánossá vált az X1-es érkezésének híre, sok rajongó értetlenkedve fogadta azt, mondván, hogy a 3-as kombi után/helyett mégis ugyan kinek kellene az új modell. Azonban a valóság az, hogy az X1 jelentősen olcsóbb volt, mint az E91, hiszen újonnan a BMW legolcsóbb modellje volt, emellett tágasabb belteret és nagyobb magasságot is kínált.

Az első generációs X1, amit egyébként rövid ideig még 3 literes sorhatossal az orrában is lehetett kapni, éppen olyan stílusos, mint a nagyobb testvérek és közel olyan mozgékony, mintha egy 3-as BMW-t terelgetnénk, így a vezetési élmény hozza a bajor gépektől elvárható szintet.

BMW X1

Alapesetben hátsókerék-meghajtással lehetett kapni, ellentétben az új generációs fronthajtású X1-gyel (F48), amely így éppen a legfontosabb BMW-s jellegzetességet veszítette el.

Szóval a megosztó külső ellenére, éppen ez a bizonyos hátsókerék-meghajtás teszi az első X1-est "igazivá". Egyes jóslatok szerint a későbbiekben még kultikus modellé is válhat az E84-es BMW X1 a rajongók körében, hasonló módon, mint a BMW 1-es Coupe.

Akinek azonban nem szimpatikus az E84 hosszú orra, annak a következő, már keresztmotoros, ettől fogva nagyobb helykínálatú, hagyományosabb arányokkal rendelkező F48-as BMW X1 lehet a megoldás.

BMW X1 F48

Cserébe viszont egy kicsit kevésbé BMW-s, mint kategóriájában egyedülálló elődje volt, különösen ha az elsőkerék-meghajtásra gondolunk.

Egyébként az IHS Automotive jelentése alapján 2020-ra megduplázódhat az eladások száma a prémium SUV-ok és Crossover-ek piacán Európában, így hát érthető, hogy a BMW is nagyobb figyelmet helyez erre a szegmensre és az új X1 (F48) után már készül az X2-es BMW is, amit az Audi Q2 vetélytársának szánnak.

További rengeteg képet és videót találsz az első generációs BMW X1-ről az e84.xbimmers.com ezen fórumjában.

BMW X6 (E71)

Meglepő lehet, de már kutatások is alátámasztják, hogy a nők döntő többsége egy férfias, nagy autóban érzi magát biztonságban, persze emellett rendkívül fontos a divatos forma is.

BMW X6

Ennek tökéletes vegyülete a 2007 végétől gyártott első generációs BMW X6, melynek masztodon kiállása és látványos méretei eleve masszivitást sugallnak, emellé jönnek az erős motorok és az intelligens összkerékhajtás, valamint a divatos és egyúttal megosztó kupé forma.

555 lóerős csúcsváltozata, az X6 M viszont egy igazi romboló, hiszen bődületes súlya ellenére is 4,7 másodperc alatt szökken százra.

Éppen annyi idő alatt, mint a nála jóval könnyebb BMW M135-ös.

BMW X6 M, E71

 

BMW X5 (E70)

Mint azt már fentebb írtam, a nők bizonyítottan preferálják a robusztus, tekintélyt parancsoló autókat, így hát ezen tények birtokában az X6-os után, annak kisebb testvére, a BMW X5-ös tűnik a leglogikusabb választásnak.

Ennek is a második generációja, a 2007-től 2013-ig gyártott E70-es az, amely különösen kísértésbe tudja ejteni a csajokat. És a helyzet az, hogy nem csak a bevállalós, luxusra, dinamizmusra és tiszteletre vágyó csajokat, de a praktikumot és biztonságot előtérbe helyező családanyákat is.

Mindkét célra optimális választás.

BMW X5

Elődjénél, a BMW X5 E53-nál szebb, modernebb, tágasabb és erősebb is a második generáció, amelyből az élményt előnyben részesítő, fogyasztásra fittyet hányó, adrenalinra éhes hölgyeknek a 355 lóerős és 475 Nm csúcsnyomatékú, V8-as BMW X5 4.8i lesz a legjobb választás.

A modell brutális sportosságát mi sem mutatja jobban, mint a tény, hogy 2180 kg-os tömege ellenére 6.5 másodperces 100-as gyorsulást tud produkálni.

Ez persze maga után vonja azt, hogy a benzinkúton gyakori vendégek leszünk vele: városi használat esetén 17 literes fogyasztással is (vagy még többel) számolhatunk.

X5

Azonban van itt pénztárcabarát megoldás is.

A praktikumot preferáló családanyáknak és a szűkösebb büdzséből tankoló csajoknak a 235 lóerős, 520 Nm csúcsnyomatékkal rendelkező, sorhatos BMW X5 3.0d mellé érdemes letenni a voksot, melynek 620 literes csomagtere bármely család számára több, mint kielégítő.

BMW E71

A gyári adatok szerint városi fogyasztása kb. 10 liter, ami országúton 7 literre is csökkenhet, de a valóság sincs messze ettől, ugyanis a tapasztalatok szerint 10 liter körül van a kombinált fogyasztása. Ez egy közel 2.2 tonnás terepjárótól teljesen oké.

BMW 2-es Active Tourer

Persze, a valódi rajongók messze tartják maguktól az olyan furcsa szerzeteket, amik annak ellenére, hogy teli vannak BMW-s stílusjegyekkel, keresztben hordják a motorjaikat és alapesetben az elsőkerekeket hajtják.

Mindez azonban a valódi vásárlóközönséget nem igazán érdekli, hiszen az egyterű szegmens kimutatható hanyatlása ellenére sikerült a BMW-nek egy sikeres modellt alkotnia az első családi minibuszukkal.

BMW 2 Active Tourer

A 2-es Active Tourer, vagy a hétszemélyesre bővíthető Gran Tourer praktikus belterét imádják, akik a munkahely-bevásárlás-iskola háromszögben mozognak, hiszen minden elfér benne, amire csak ezen a távon szükség lehet.

A motorkínálat igencsak széles, hiszen a leggyengébb 102, a legerősebb pedig 231 lóerős, de kapható még összkerekes, konnektorról tölthető, zöldrendszámmal felruházható hibrid is.

BMW Active Tourer

 

BMW i sorozat (i3)

A BMW i3-at, mint tanulmányautót először 2011-ben mutatták be a nagyvilágnak, majd 2013-tól megkezdődött a sorozatgyártás és ugyanezen évben már rendelhető, kapható volt Európában.

Két év múlva már a világ harmadik legkelendőbb, teljes mértékben elektromos hajtású autója lett. 2015-ben az előző évhez képest az USA-ban 81%-kal több BMW i3-at adtak el és 2016 áprilisáig pedig összesen már több mint 47.000 példány talált gazdára világszerte, az EV Obsession elemzése alapján.

BMW i3

Ezekből az adatokból jól kirajzolódik a trend, miszerint a jövő autója elektromos hajtású lesz, tetszik vagy nem, bele kell törődnünk.

Ezen trend egyik aktuális éllovasa az i3-as BMW, ami annak ellenére, hogy elektromos autó, igyekszik hozni a hagyományos BMW-k vezetési élményét. A 170 lóerős és 250 Nm nyomatékkal bíró villanymotor 7.2 másodperc alatt gyorsítja fel a kis járgányt 100 km/h sebességre, melynek saját tömege csekély 1200 kg.

i3

A gyári adatok szerint az i3-as hatótávolsága 190 km, de a valóságban ez inkább 120-160 km, ami bőven elég arra a célra, amire ez az autó született: a városi használatra.

Egyébként a hivatalos oldalon is úgy aposztrofálják BMW i3-at, mint "tökéletes útitárs a városban." Ezzel szerintem maximálisan egyetérthetünk.

elektromos BMW

Viszont van még itt néhány különlegesség, amiről beszélnünk kell.

A hagyományos óracsoport helyett készült, minimalista tervezésű modern infopanel, a műszerfalat díszítő furnérfelületek és az ülések látványos kontrasztot alkotó barnás-szürkés színkombinációja igazán egyedivé teszik a beltér megjelenését.

BMW i3 beltér

Persze ahogy az elektromos technológia sem, úgy ezek sem olcsó mulatságok, így nem lepődünk meg azon, hogy egy használt, 2-3 éves i3-as ára is 9,5 millió Ft-tól indul.

A BMW i3 egyértelműen a környezetvédelmet előtérbe helyező, innovációt kedvelő és főként városban autózó hölgyek számára ideális választás. És persze azok a csajok, akik a Smart-féle kisautókat szeretik, de szívük csücske a bajor márka, a négyszemélyes i3-asnál jobb és praktikusabb megoldást nem is álmodhatnak maguknak.

Már csak egy kérdés maradt: Te bevállalnád?

 

Több mint 30.000-en várunk téged is - Nyomj 1 lájkot és csatlakozz a BMW3KLUB.hu közösségéhez!

 

Van pár hölgy ismerősöd, aki rajong a BMW-ért és érdekelné ez a cikk?

Juttasd el hozzá egy megosztással.

facebook megosztás

További olvasnivaló: Minden idők 10 leggyorsabb BMW-je

leggyorsabb BMW modellek

 
(A cikkhez felhasznált egyéb források: bmwinfo.com, bmwz4roadster.net, bmwhistory.com)

BMW E46 M3: 6 indok, amiért neked is venned kellene egyet

Magabiztosan kijelenthető, hogy a BMW E46 M3 a valaha gyártott legszebb és legelismertebb 3-as BMW. 6 érv szól emellett. Olvasd el a cikket és tudd meg, melyek ezek az érvek.

Követsz már minket? - Ha még nem, akkor nyomj 1 lájkot és csatlakozz több, mint 25.000 BMW-rajongóhoz!

 

A leggyakoribb probléma, amivel találkozni fogsz, ha olyan márkáért rajongsz, mint a BMW, az ár.

Nagyon sokan vagyunk, akik szenvedélyesen szeretjük a német prémium autómárkát, a BMW-t.

Mégis kevesen vannak köztünk olyanok, akik ténylegesen megengedhetik maguknak, hogy a BMW csúcsmodelljeinek - például egy M3-nak, vagy azon belül is egy E46 M3-nak - tulajdonosai legyenek.

BMW E46 M3

A BMW M3 és most már a BMW M4 is, a valaha készült legkedveltebb, legnépszerűbb típusok az összes BMW közül.

Ami egy új M3 árát illeti manapság, az alsó határ 60.000 dollár, de ez hamar felkúszhat a 70.000 dolláros árkategóriába.

A jelen 280 Ft-os árfolyammal átváltva ez azt jelenti, hogy 16.800.000 Ft-os árszinttől indulva hamar elérhetjük a 19.600.000 Ft-os árat is, ahol már jó pár választási lehetőségünk van.

Hiába a rengeteg BMW-Fan, itt Magyarországon ezt az árkategóriát csak nagyon kevesen tudják közülünk bevállalni.

Viszont egy körülbelül 10-12 éves E46 M3-at már többen.

Ugyanis az ára 10.000 és 20.000 dollár között van, attól függően, hogy milyen műszaki adatokkal rendelkezik, mennyire gazdag felszereltségű.

Ez magyar forintban kifejezve kb. 3 - 6 millió Ft-os árintervallumot jelent.

Ez már megfizethetőbb, barátibb ár.

BMW M3 e46 eladó

Ezt a 2001-es évjáratú BMW E46 M3-at például 4.750.000 Ft-ért kínálják a hasznaltauto.hu-n


Azt azért le kell szögezni, hogy mindegyik M3-as BMW utánozhatatlan vezetési élményt nyújt.

Ezért ha egy fiatalabb E46 M3-ra nincs is pénzed, körülnézhetsz a német vagy osztrák piacon a BMW E36 M3-ak között is.

Most következzen 6 megcáfolhatatlan indok, amiért mégis az E46 M3 lesz a legjobb választás számodra.

E46 M3

1. Motor - Mert brutális, 343 lóerővel

Az E46 M3 a soros, hathengeres, 3.2 literes szívómotorral (S54) gurult ki a gyárból. Dupla Vanos-rendszerrel. 8000-es maximális fordulatszámmal.

7900-as fordulatszámnál adja le a 343 lóerős csúcsteljesítményt.

BMW E46 M3 motor, S54

Mindössze 5,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra és a maximális sebessége 250 km/h.

És ami a motor hangját illeti? Csodálatos, ahogy duruzsol.

Kapcsolódó cikkünk: Az 1000 lóerős BMW E46 M3 története

2. Váltó - Mert igényed szerint választhatsz

A BMW E46 M3-at két fajta váltóval gyártották.

SMG-váltóval és hagyományos, manuális 6-os váltóval.

Tehát még választási lehetőséged is van.

BMW M3, SMG váltó

Az SMG-váltót egyébként nem ajánlják városi használatra, városi sebességhez.

Nem azért, mert olyan rossz volna, de nem túl megbízható - legalábbis a szakik véleménye szerint.

BMW M3, manuális váltó

A 6 fokozatú manuális váltó viszont maga a tökély és a legjobb választás egyben.

A 6-os váltó és a pazar 3.2 literes E46 M3 motor tökéletes párost alkotnak, és fantasztikus vezetési élményben részesülsz ezzel a kombóval.

3. Megjelenés - Mert nem tudsz neki ellenállni

Annak ellenére, hogy már több mint 10 éve annak, hogy kigurult az első E46 M3 a gyárból, a mai napig minden idők egyik legszebb megjelenésű BMW-jének számít.

Nem véletlen, hogy hazánkban jelenleg is az E46-os modellek a legkelendőbbek a külföldről behozott használt autók és a használt 3-as BMW-k között egyaránt.

E46 M3

Letisztult, mégis izgalmas és elengáns, sőt egyben agresszív formavilágot tükröz az E46 M3 megjelenése.

Akkoriban könnyedén vitte a pálmát és a szegmens legjobb megjelenésű autója volt.

BMW M3

Időtlen, örökzöld formavilágának köszönhetően még sok-sok évig az egyik kedvenc BMW típusunk lesz, nem számít, hogy már most is az idősebb BMW-k közé tartozik.

Tetszik ez a cikk? - Nyomj 1 lájkot és többé nem maradsz le a hasonló BMW-s anyagokról!


4. Hang - Mert felér egy fél orgazmussal

Az új BMW M3 és M4 egyaránt szépen duruzsol.

De nem hasonlítható össze a BMW E46 M3 3.2 literes motorjának muzsikájával.

Mert az E46 M3 olyan klasszikus motorhanggal rendelkezik, hogy már akkor felismered, amikor még nem is látod a messzeségben, de hallod, ahogy közeledik.

És tudod, hogy ez ő lesz, az örök szerelem, a BMW E46 M3.

Alacsony fordulatszámon dörmögős a hangja, de ahogy a fordulatszám kúszik fel, úgy lesz  egyre érdesebb és ércesebb ez a hang, míg végül már azt hallod, hogy "üvölt" a sorhat.

5. Ár - Mert megengedheted magadnak

Ahogy már fentebb említettem, az E46 M3 számottevően olcsóbb, mint az új társai és messze jobb áron juthatsz hozzá, mint az utódjához, a BMW E92 M3-hoz.

A javítási és biztosítási költsége is kevesebb.

Tehát kitűnő választás, ha egy értékes és erős teljesítményű autót szeretnél venni, jó áron.

BMW M3 ár

A cikk írásakor ez a példány volt a legolcsóbb bal kormányos E46 M3 a magyar kínálatban

6. Vezetés - Mert egyedülálló vezetési élményt ad

Az alábbi képen látható szlogen ismerősen csenghet.

Ahogy magyarul látni szoktuk: "BMW - A vezetés élménye"

bmw, vezetési élmény

Ha valamelyik modellre, akkor a BMW E46 M3-ra ez fokozottan igaz.

343 lóerőről és 365 Nm nyomatékról beszélünk.

Mindez egy szívómotorral. Csak semmi turbó, vagy dupla turbó.

És mindez a 2000-es évek elejéről. Mi ez, ha nem csúcsteljesítmény?

Köztudott, hogy minden autómárkának van egy fő szlogenje, vagy jellemzője, amit igyekeznek beégetni a vásárlóik tudatába.

Ahogy a Volvo-nál ez a biztonság, úgy a BMW-nél a vezetési élmény.

Az első dolog, ami egy rajongónak a BMW szó hallatán eszébe juthat, az a sokat hangoztatott páratlan vezetési élmény.

És ez így is van. Ezért (is) szeretjük ennyire.

Amúgy sokan gyászolják az új modelleket a BMW-rajongók köreiben, mert már nem olyan letisztultak, mint az elődeik és nem nyújtják ugyanazt az élményt, azt az igazi BMW-élményt, amit az öregebb társaik.

Már nem javítgathatod otthon, a sufniban önmagad, mert egy izzócseréhez is márkaszervíz kell.

Arról van szó, hogy a régebbi M3-ak, mint az E46 M3 is, hihetetlenül jó vezetési élményt nyújtottak a tulajdonosoknak.

BMW E46

Nagy a lárma az E30 M3 körül is, sokan úgy gondolják, hogy ez a valaha készült legelképesztőbb autó, ami a vezetési élményt illeti.

Ezek az emberek egyszerűen elfeledkeznek arról, hogy az E46 M3 mennyire is jó volt, amikor kijött a piacra, és mennyire jó még ma is - mondják a szakik.

Telepatikus vezethetőség, kormányzás.

És könnyed, páratlan driftelési lehetőség. Akár egész álló nap.

Mindent egybevetve, kijelenthetjük, hogy a BMW E46 M3 a legjobb választás, amit a pénzeddel megvehetsz, ha sportautóban gondolkozol.

Szinte bármilyen fényezéssel, amit csak el tudsz képzelni megtalálod a nemzetközi kínálatban, tetszésed szerinti váltóval.

Megfizethető ár, utánozhatatlan vezetési élmény, csábító megjelenés.

Értékálló, praktikus és kényelmes választás.

+1: Végül pedig egy klasszikus film az E46 M3-ról

Lájkold a Facebook-oldalunkat - ha szeretnél még ilyen cikkeket olvasni, és ha nem akarsz lemaradni a legjobb BMW-s képekről, videókról.


És oszd meg ezt a cikket, hogy az ismerőseid is lássák, milyen elképesztő autó az E46 M3.


További olvasnivaló: 3-as BMW típusok - 40 év 10 legjobb modellje

3-as BMW

Ajánlom figyelmedbe még ezt a cikket is: Íme egy tökéletes BMW E46 Coupe (interjú)

(Ezen cikkem inspirációja a bmwblog.com írása volt.)