Elragadó a BMW F30 335i Fire Orange színben

A legújabb 3-as BMW, az F30 csúcsváltozata a 306 lóerős és 400 Nm nyomatékú 335i, melynek most egy extravagáns Fire Orange fényezésű példányáról olvashatsz.

A blogon korábban már bemutattam a 3-as sorozat rajongóinak egy igazán egyedi, 813 lóerős BMW 335i Touring példányt, ami az előzetes várakozásaimon felüli népszerűségnek örvendett, ugyanis több mint 21.000-en olvasták a cikket.

A bivalyerős, felhúzott Touring még az előző, Chris Bangle-korszak alatt készült E90-es széria tagja volt.

Mostani cikkem alanya viszont a legújabb 3-as BMW, az F30-as egyik csúcskivitele, a különleges Fire Orange színben pompázó BMW 335i, amelynél csak a 2014-es megjelenésű BMW F80 M3 gyorsabb és erősebb a széria benzines modelljei közül. Persze nem csoda, hiszen 4.1 másodperces 100-as sprintjével egyike a világ 10 leggyorsabb BMW-jének.

Az F30 335i sorhatos, duplaturbós motorjának maximális teljesítménye 306 lóerő és 400 Nm nyomaték, vagyis ebben nincs változás az előd E90 335i-hez képest, viszont az új modell 15 kg-val könnyebb elődjénél.

És most érkeztünk el a cikk lényegéhez, ugyanis a szóban forgó F30-as megjelenésében egyáltalán nem szokványos.

A kaliforniai Studio City-ben található Century West BMW szalon értékesítési vezetőjének, Chris Marino-nak szokása, hogy teljesen egyedi megrendeléseket küld a gyárnak. Ilyen volt a legutóbbi is, amelynek eredménye lenyűgöző lett.

"Olyan autót akartam összehozni, amivel az ember mindennap elmehet munkába, ugyanakkor hétvégenként a pályára is ideális legyen, kompromisszumok nélkül. Arra gondolok, hogy manapság igyekeznek minden lehetséges elemtől megszabadítani egy autót, amivel csökkenthetik annak súlyát és csak a létfontosságú elemekhez nem nyúlnak. Nos, szerintem valahol van aranyközépút. Ki szeretne napi használatra, munkába járás céljára használni egy rideg, kényelmi extráktól lecsupaszított pályaautót?"- mondta el Chris.

A rikító narancs BMW gyári felszereltségébe tartoznak az olyan finomságok, mint a Technológiai Csomag, a Vezetői Asszisztencia Csomag, az ülésfűtés és persze az olyan fontos dolgok is, mint a navigáció, hátsó kamera stb.

Marino szerint egy ilyen autót neked kell uralni, irányítani, tehát a 6-sebességes manuális váltó választása megkérdőjelezhetetlen volt.

Egzotikum BMW F30-asunk továbbá M-Sport Csomaggal, Performance kipufogórendszerrel és fékekkel, első és hátsó diffúzorral, valamint szénszálas hátsó spoilerrel ellátott. A beltérben pedig a szénszálas elemek és a rozsdamentes acélból készült pedálborító szett teszik fel a pontot az i-re.

Természetesen a különleges felnik mellett sem megyünk el szó nélkül: 20 colos Style 405M kerekeken gurul a 335i.

Chris Marino számára a határ a csillagos ég és elmondása szerint nem hagy fel eme jó szokásával - továbbra is célja, hogy a Centure West BMW egy különleges márkakereskedés legyen, különleges 3-as BMW modellekkel.


Szeretnél még ilyen érdekességeket olvasni? - Nyomj egy lájkot és kövesd a BMW3KLUB.hu-t! (Ha eddig nem tetted volna.)

 

További olvasnivaló: Vagány női autók - 10 BMW, amit imádnak a csajok

női autók

 (A cikk forrása a bmwblog.com írása volt.)

3-as BMW típusok: 40 év 10 legjobb modellje

A BMW 3-as sorozat története 1975-ben kezdődött. Ekkor mutatkozott be az első 3-as BMW, az E21. Azóta eltelt 40 év és a bajor autóóriás számos modellel örvendeztette meg a széria rajongóit. A legjobb 3-as BMW típusok következnek most - képekkel.

Követsz már minket? - Ha még nem, akkor nyomj 1 lájkot és csatlakozz több, mint 26.000 BMW-rajongóhoz!

 

Nem csak a BMW 100. születésnapja aktuális mostanában, de a prémium autógyártó legsikeresebb szériája, a 3-as BMW is nem túl rég ünnepelte 40. évfordulóját.

A 3-as BMW első típusa, az E21, 1975 májusában mutatkozott be a legendás 02-es sorozat utódjaként, gyárilag kizárólag csak kétajtós kupé kivitelben.

Az eddig bemutatott hat generációnyi 3-as BMW mindig aktuálisan a márka legfontosabb modellje, új- és használt autók tekintetében is.

Ezért most összeszedtem a 10 legjobb darabot az E21-től F30-ig terjedő életpályából.

3-as BMW

 

10. BMW 320si (E90)

Homologizációs céllal csupán 2.600 darab készült a WTCC-s versenyautó utcai változatából, a BMW 320si-ből, melynek gépházteteje alatt egy szinte teljes egészében kézzel összeszerelt, 2 literes, négyhengeres szívómotor dolgozott.

A 173 lóerőre növelt, 200 Nm-t tudó szívómotorral a BMW 320si a 100-as sprintet 8.1 másodperc alatt teljesíti.

Ez annak köszönhető, hogy nagyobb szívó- és kipufogó szelepeket alkalmaztak, valamint a löketet 88 milliméterre csökkentették, cserébe a furat 85 milliméterre nőtt. A dugattyúk a Forma-1-ből érkező spéci alumínium ötvözettel bevont hengerfalak között futnak, a szénszálas hengerfej fedél alkalmazásával pedig 10 kilót spóroltak.

A BMW 320si-hez alapáron járt a teljes M-csomag és a Motorsport alufelni szett.

BMW 320si

9. BMW 3-as sorozat (E21)

Az első darab mindig meghatározó.

A BMW 3-as sorozat történelme tehát '75-ben kezdődött és a márka tulajdonosa, Herbert Quandt felügyelete alatt született, a formatervért pedig a számos gyönyörű autót alkotó Paul Bracq felelt.

Bob Lutz egykori kereskedelmi vezető a napokban elárulta, hogy az E21-es az a modell, amiről majdnem eltűnt a védjegynek számító vese alakú hűtőrács.

A tervek szerint egy vízszintes vonallal elválasztott nyitott dizájnt kapott volna  a front, akárcsak az akkori amerikai autókon. Ez azonban nem csak borzalmasan nézett ki, de a jellegzetes vesék nélkül teljesen karakterét is vesztette az autó.

A dizájn egyértelmű továbbgondolása a 02-es sorozatnak, ugyanakkor szándékosan mutat hasonlóságot az E12-es 5-ös sorozattal, hiszen az egységes márkaarculat mindig fontos volt.

BMW E21

A külsőn minden BMW-s jellegzetesség megtalálható, a cápa orron elhelyezett kerek fényszóróktól, a hosszú gépháztetőn át, egészen a C-oszlopon lévő hokiütőig.

(Az E21-et kis cápának is szokás hívni, a nagyobb testvér, a BMW E24 után.)

Az egyetlen kritika a hátsó lámpákat összekötő műanyagbetétet érte, ez akkoriban szokatlan megoldás volt.

Az igazi újdonság a vezetőorientált műszerfallal felszerelt belső tér volt, melyben nagy figyelmet fordítottak a passzív biztonságra is.

A BMW E21 kezdetben az M10-es négyhengeres motorok különféle változataival volt elérhető: a 89 lóerős 316-os jelentette az alapmodellt, a 318-as már 98 lóerős volt, a csúcsot pedig a Solex karburátoros 320-as jelentette 123 lóerővel - ezt jelezte a duplázott első fényszóró is.

A hathengeres modellek csak az 1977-es Frankfurti Autószalonon mutatkoztak be, a 323i-ben már K-Jetronik befecskendezéssel.

A kabrió modelleket egy külsős cég, a Baur készítette, összesen 4.595 darab készült a nyitott változatból.

Ha szeretnél még egy kicsit nosztalgiázni a BMW E21-ről, akkor látogasd meg a carsbase.com galériáját, ahol további 36 nagy felbontású fénykép vár rád.

BMW E21 316

8. BMW 335d xDrive M Sport (F30)

Bár az F30 335i (ami a frissítés után lett kicsit erősebb 340i) sokkal inkább közel áll a hagyományos BMW értékekhez, viszont a dízel csúcsmodell nyújtja azt, amit napjainkban a vásárlók elvárnak a bajoroktól.

A BMW 335d jelenleg a leggyorsabb 3-as az M3 után a palettán.

A sorhatos biturbó dízelmotor 313 lóereje és az 1500-as fordulattól rendelkezésre álló 630 Nm csúcsnyomatéka kellő erőt nyújt.

A nyolcsebességes automataváltó tud kényelmes és sportos is lenni.

Az intelligens xDrive összkerékhajtás pedig minden körülmények között biztos kezelhetőséget biztosít.

Mindez az M Sport köntösbe csomagolva egy igazán megnyerő kombinációt alkot, mely 4,8 másodperc alatt ugrik 100 km/órás sebességre.

BMW 335d xDrive M Sport, F30

7. BMW 320d (E46)

A BMW E46 az a modell, ami ma kartávolságon belülre hozza a BMW-érzést az erre fogékonyak számára.

A BMW E46 320d kellő dinamizmusa, kedvező fogyasztása és fenntarthatósága okán is jogosan szerepel a tíz legjobb között. Egyébként ez a változat vezeti még mindig a külföldről behozott használt autók eladási listáját.

Nem mellesleg a Dr. Anisits Ferenc vezetése alatt készült, 1998-ban bemutatkozó négyhengeres turbódízel motor egy 200 lóerős változata volt az első, mely gázolajos létére győzni tudott a Nürburgring-en rendezett 24 órás versenyen.

Ezt a hosszú távú próbatételt mindenképp ki kellett állnia a konstrukciónak a sorozatgyártás megkezdése előtt.

Az E46 320d kezdetben 136, 2003-tól viszont már 150 lóerős változatban volt elérhető - négyajtós sedan, kombi (Touring), Coupe, Cabrio és akár háromajtós Compact karosszériában is.

Az alábbi képen a saját E46 320d-met láthatod - úgy gondolom, ennél jobb alkalom nincs is arra, hogy bemutassam. (Zsolt, BMW3KLUB.hu alapító)

BMW E46 320d

6. BMW 3-as sorozat (E36)

A BMW E36 volt az első, teljes mértékben számítógéppel tervezett típus. Nem véletlenül látszódik sokkal modernebbnek, mint az előző két generáció.

Ezzel a modellel nőtt ki igazán a 3-as sorozat a kompakt kategóriából - méretei hatalmasat nőttek az E30-ashoz képest, formailag pedig egy egészen más korszak előfutára lett.

BMW E36 Sedan

Annak ellenére, hogy a fejlesztés már '81 júliusában elkezdődött, a véglegesítés csak 1988-ban történt meg és az E36 végül két évre rá, 1990 augusztusában került sorozatgyártásba.

Az összeszerelés nem csak Németországban, de az Egyesült Államokban, Mexikóban és Egyiptomban is folyt.

A modellpaletta a 100 lóerő körüli teljesítményű E36 316i-vel indult, a csúcsot pedig a pályafutása során 286-ról 316 lóerősre erősödött E36 M3 jelentette.

A BMW E36 M3 az amerikai Car and Driver magazin szerint korának legjobban vezethető autója volt.

BMW E36 M3

5. BMW M4 GTS (F82)

Azt hiszem, hogy nem okoz senkinek meglepetést, ha azt mondom, a modellpaletta szélesítésének és a marketing erejének hatására a BMW 3-as sorozat Coupé, Gran Coupé és Cabrio változatait ezentúl 4-es sorozat alatt találjuk meg.

A 700 darabban gyártott és napok leforgása alatt elfogyott GTS-ben mutatta meg a BMW mindazt, amit ma egy sorozatgyártott sportmodellbe bele tudnak rakni.

Az M3-asok 30. születésnapjára elkészült BMW M4 GTS valójában egy utcán is használható pályaautó - ehhez hűen a hátsó ülések helyén bukókeret, az elsőkén pedig kagylóülések fogadják a tulajdonosokat, sokpontos biztonsági övekkel kiegészítve.

BMW M4 GTS

A temérdek szénszálas elem használatának köszönhetően egy lóerőre mindössze 3 kg súly jut.

A feltűnően narancssárgával kiemelt aerodinamikai kiegészítők mellett, szemet gyönyörködtető látvány a Styling 666 nevű alufelni és az OLED hátsó lámpák is.

Az igazi újdonság azonban a vízbefecskendezéssel - mely a szívócsőbe áramló levegő hűtésével javítja a töltést - 500 lóerősre és 600 Nm nyomatékúra izmosított sorhatos biturbó motor.

Ezzel a technológiával az M4 GTS 3,8 másodperc alatt éri el az ominózus 100 km/h sebességet és 305 km/h-ig meg sem áll.

BMW F82 M4 GTS

4. BMW 335i Touring (E91)

Bár sokak szerint kilóg a 3-as BMW-k sorából a Chris Bangle-korszak alatt készült E90-es széria, a kombiért felelős tervező, Cristoph Nordmann mégiscsak jó munkát végzett.

Különösen a már modellfrissített (E91 facelift) és az M-csomagos verzió harmonikus, amiből a 3 literes turbós benzinessel, kéziváltóval és hátsókerékhajtással a családapák titkos vágyálma lehet belőle.

Ez a BMW 335i Touring.

306 lóerő és 400 Nm nyomaték jóformán bármire elég az autópálya belső sávjától a hétvégi pályanapokig, nem beszélve a hétköznapi felhasználásról.

2005 és 2009 között a BMW E91-ből összesen 412.723 darabot gyártottak.

BMW 335i Touring, E91

3. BMW M3 Limousine (F80)

Az első turbós M3-ként jelent meg 2013-ban a BMW F80 és párja, az F82-es kódjelű BMW M4, melyek egy merőben új generáció tagjai.

Igazi modern sportautó, ami ötvözni tudja a hétköznapi használhatóságot a versenypályán elengedhetetlen keménységgel és dinamizmussal - a kettőt pedig pár másodperc és egy gombnyomás választja el egymástól.

Mindez annak köszönhető, hogy az új F80 M3-at két DTM pilóta, Bruno Spengler és Timo Glock csiszolta finomra a legendás Nürburgring-en.

BMW F80 M3

A power dome-os gépháztető alatt egy 3 literes, sorhatos biturbó motor lakik, mely alapesetben 431 lóerőt és széles tartományban elérhető 550 Nm maximális forgatónyomatékot ad tovább a hatfokozatú kéziváltón vagy a 7-sebességes duplakuplungos automatán és az aktív M differenciálművön keresztül a hátsó kerekekhez.

Bár a teljesítmény nem nőtt jelentősen, a BMW F80 M3 mégis sokkal gyorsabb elődjénél, hiszen minden eddiginél fontosabb szempont volt a súlycsökkentés, aminek okán több karbon elem is került a vázba.

És hogy mit jelent ez?

A DCT-váltós F80 M3 mindössze 4.1 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet és ettől csak hangyányival marad le a kéziváltós kivitel, amelynek ugyanehhez 4.3 másodperc szükséges.

BMW M3 F80

2. BMW M3 Sport Evolution (E30)

Mindössze 600 darab készült a BMW E30 Sport Evo Coupe változatából és egy darab a Cabrio-ból, ezzel ugyancsak a negyedik legritkább változat az első M3-asból, de kétség kívül az egyik legvágyottabb.

2,5 literesre nőtt S14-es, négyhengeres sportmotorja már 235 lóerős és 6,1 másodperc alatt gyorsította 100 km/órás sebességre a kevesebb, mint másfél tonnás sportkocsit.

5-sebességes váltója a Getrag-tól érkezett igazi sportváltó, amin az 1-es fokozat balra lent található, hogy a gyakrabban használt fokozatok között könnyebb és gyorsabb legyen a kapcsolás.

Az M3-as masszívabb és merevebb karosszériáját a Sport Evolution esetében erősebb fékek lassították, a pályázáshoz hasznos, állítható első splittert és hátsó szárnyat kapott, valamint kizárólag feketében vagy pirosban volt rendelhető.

A BMW E30 M3 Sport Evolution egy igazi ritkaság, ezért érdemes alaposabban szemügyre venned: 16 minőségi képet találsz a carscoops.com galériájában.

BMW E30 M3 Sport Evolution

1. BMW M3 Coupe (E46)

A technika már kellően fejlett volt, hogy hétköznapokon is használható, de kemény sportautó szülessen, ugyanakkor még nem szorultak rá annyira a BMW mérnökei a lehetetlen kibocsátási kvóták teljesítésére, így ideális idő volt arra, hogy megszülethessen a valaha készült legjobb modell, a BMW E46 M3.

Ulf Weidhase máig tartó hagyományt teremtett azzal, hogy az E46-os sárvédőjére felhelyezte az E9-es elegáns, króm kopoltyúját, a motorháztetőre erőt sugalló power dome-ot tett.

BMW E46 M3

A 343 lóerős, 3,2 literes sorhatos üvöltését pedig négy, egyenesen elvágott kipufogóból hallhatjuk - ezeket a jegyeket mai napig nem illik lefelejteni egy vérbeli M-es modellről sem.

Az E46 M3 S54B32-es motorkódját minden BMW Fan álmából felkeltve is tudja.

A 343 lóerős bajor csoda 5.1 másodperc alatt eszi meg a 100-as sprintet, maximális sebessége pedig 250 km/h.

A könnyített változat, a BMW E46 M3 CSL Nürburgring-i 7:50-es körideje pedig máig referenciának számít, hiszen olyan autókat utasított maga mögé, mint a Ford GT, a Ferrari F430 vagy az Audi R8.

BMW E46 M3 CSL


Szeretnél még ilyen tartalmas cikkeket olvasni? - Nyomj egy lájkot és kövesd a BMW3KLUB.hu-t! (Ha eddig nem tetted volna.)

 

Ne felejtsd el megosztani ezt az ünnepi cikket a BMW-s ismerőseiddel is.

Hálásak lesznek érte.

facebook megosztás

Kapcsolódó írásunk: 100 éves lett a BMW - Íme a 10 legjobb modell 

Legjobb BMW