2016. március 7-én ünnepelte 100. születésnapját a bajor autóóriás, a BMW. A vállalat bajor repülőgépgyárként indult, majd később átállt az autógyártásra az egész világ örömére. Ebben a cikkben a 100 év alatt készült legjobb BMW modellekből csemegéztem - íme 10 db.
Legyél te is a közösségünk tagja - Gyorsan nyomj 1 lájkot és csatlakozz 26.000 BMW-rajongóhoz!
Egy nagyszabású gálaestet és egy megosztó külsejű, de már egyértelműen az önvezető autók jövőjét mutató koncepciót, a Vision Next 100-at már láttuk abból, amit a BMW saját centenáriumára készített, de várhatóan a töretlenül népszerű bajor márka nem áll meg itt.
Az év során még valószínűleg számtalan alkalommal találkozunk a 100. évfordulóra készített, vagy egyedibbé tett BMW modellekkel.
Az eltelt idő alatt a bajor autóóriás nem csak felzárkózott, de az ipar egyik éllovasa lett.
Az elképesztően széles modellpalettáról itt van most 10 meghatározó darab.
Nagyon friss még az új, minden eddiginél okosabb 7-es BMW, azonban a sportváltozatot már a kezdetektől nagyon hiányolta a közönség, ami csak a hatodik generációval jött csak el.
A Rolls-Royce-okban szolgálatot teljesítő 6,6 literes, V12-es biturbó motor itt 610 lóerőt és 800 Nm nyomatékot teljesít és hihetetlen 3,7 másodperc alatt katapultálja 100 km/h sebességre a luxuslimuzint.
Emellet az olyan extrák sem maradtak ki, mint a gesztusvezérléssel és érintéssel irányítható iDrive, az önállóan parkoló rendszer és az érintőképernyős kulcs.
Egyébként a BMW M760Li olyannyira friss, hogy most márciusban debütált a Genfi Autószalon kiállításon.
A második generációs 5-ös BMW-ből készült az első sorozatgyártású vérbeli M-es modell.
A legenda szerint születésének oka az, hogy a hidegháború idején a BMW vezérigazgatójának szüksége volt egy olyan kísérőautóra, amellyel testőrei lépést tudtak tartani az ő turbós 7-esével.
Orrában az M1-estől származó 3,5 literes, sorhatos kapott helyet, mely 286 lóerős teljesítményével erősebb volt a korabeli Porsche 911 Carrera-nál.
1985 és 1988 között 2191 darab M5-ös készült, amivel a negyedik legritkább szériában gyártott M-es modell az M1, az E34 M5 Touring és a 850CSi után.
Ebben az időszakban még a sofőré volt a főszerep - ezt tükrözi az, hogy a középkonzol a vezető felé volt döntve.
Az 1989-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a BMW nagy túrakupéja, a kezdetben csakis V12-es motorral szerelt 850i, míg a kisebb, V8-as 840i csak 1993-ban érkezett meg a kínálatba.
A BMW minden tudását beleadta a 8-as sorozatba, a modell kifejlesztése 1,5 millió német márkát emésztett fel, a tervezéshez pedig CAD programokat és szélcsatornában végzett teszteket használtak.
A BMW E31 850i az 1989-es szeptemberi debütálásának idején durván 100.000 amerikai dollárba került - mai árfolyammal számolva kb. 28.000.000 Ft - így abban az időben az egyik legdrágább modell lett.
A forma pedig igazi örök darab, rendkívül modern, ugyanakkor a BMW hagyományaihoz méltó, egyértelműen dinamizmust sugalló ék alak, melyen a B-oszlop hiányának köszönhetően szinte lebeg a tető.
A Henrik Fisker által tervezett, retrós formavilágú kétüléses sportkocsi csupán egy koncepcióautónak indult, amit az 1997-es Tokiói Autószalonon mutattak be.
Végül a lelkes közönséget látva a BMW úgy döntött, nem fosztja meg a fizetőképes keresletet ettől a modelltől és a millienium ünnepére kis szériában ugyan, de gyártásba helyezik majd.
Ehhez mérten nem is változtattak sokat a tanulmányautón, a szélvédő kicsit magasabb lett, kapott vászontetőt, de adtak hozzá az autó színére fényezett keménytetőt is.
Mivel minden Z8-as kézzel készült egyedi darab, a tulajdonosok örömmel szabták személyre autóikat, minden egyes autó gyártását fényképpel dokumentálták, az erről készült könyv pedig járt az adott darabhoz.
A hosszú gépházfedél alatt az E39 M5 4,9 literes, 400 lóerős V8-asa dolgozott, legritkább változata az 555 darabos Alpina V8 Roadster.
A BMW ígérete szerint 50 évre elegendő alkatrészt halmoztak fel a Z8-asokhoz.
Szerintem pedig a BMW Z8 nagyon kívánatos autó, pont azért, mert nem a "megszokott" BMW-vonalakat hordozza, egy kicsit más világ, egy kicsit formabontó és ezért egy kicsit irigykedem is a Z8-tulajdonosokra.
A rövid idő alatt óriási népszerűséget szerző i3 mellett a környezetbarát BMW i almárka másik modellje az elképesztően vagány formatervű, plug-in hibrid BMW i8-as.
A 131 lóerős elektromotor az első tengelyt hajtja, a hátsó tengely hajtásáról pedig egy picike, 1,5 literes háromhengeres TwinPower Turbo motor gondoskodik, mely 231 lóerős.
A 362 lóerős összteljesítményével 4,4 másodperc szükséges a 100-as sprinthez a karbon karosszériás sportautónak, ami egyértelműen egy egészen új korszak kezdetét jelenti.
A BMW alapításának 50. évében bemutatott 02-es sorozat a vállalatot megmenteni hivatott Neue Klasse család második tagja.
Motorkínálata kizárólag négyhengeresekből állt, ezek lökettérfogata 1,6 és 2 liter közötti, teljesítményük pedig 75-től egészen 170 lóerőig terjed.
Utóbbit a rendkívül ritka, 1672 darabban gyártott 2002 turbo tudta.
A kiválóan kezelhető, sportos, de jó minőségű autók gyártójaként emiatt a kis, egy tonna körüli kétajtósnak váratlan sikere miatt azonosítjuk a bajor márkát.
Az 1999-ben bemutatott X5-ös volt az első BMW SUV a palettán.
De a 2003-ban bemutatkozó kisebb testvérrel került helyére igazán a mozgékony, jól vezethető, terepjárós küllemű, de alapvetően aszfaltra optimalizált szabadidőautó koncepciója.
Emellett az X3 megkapta a korszerűsített xDrive rendszert, ami akár a nyomaték 100%-át képes az egyik tengelyre vezérelni és ma már szinte az összes modellhez elérhető.
A kevesebb, mint hétezer darabban készült, nagy népszerűségnek örvendő 1 M Coupé csak a bemelegítés volt, egyértelművé tette, hogy van igény egy igazán kompakt, de vérbeli M-es kupéra, melyet a legendás 2002 turbo reinkarnációjaként is emlegetnek.
A BMW F87 M2-ben egy 370 lóerős, 3 literes biturbó sorhatos dolgozik, mely egy aktív M differenciálművön keresztül dolgoztatja meg a hátsó kerekeket.
Rendelhető duplakuplungos automata- vagy kéziváltóval.
Előbbivel 4.3, utóbbival 4.5 másodpercig tart a százas sprint.
Külső-belső formavilága, könnyű vezethetősége és rendkívüli menetteljesítménye miatt úgy gondolom, hogy rövid időn belül női álomautó lesz belőle a vagányabb BMW-s csajok körében.
Egy igazi legenda, ami több sportágban is eredményesen szerepelt, de legnagyobb sikereit a DTM-ben aratta, ahol olyan pilóták terelgették, mint Ravaglia vagy Cecotto.
Mindkettejük munkássága előtt egy-egy limitált szériával tisztelgett a BMW.
Az M3-as kicsivel kevesebb, mint 20 bajnoki címet szerzett pályafutása során. A második Hármas nem csak az akár 235 lóerős, erősebb karosszériás sportmodell miatt különleges, ebből a szériából készült az első turbódízel és az első összkerekes 3-as BMW is.
Nem véletlenül vezeti a használtautós ranglistákat a BMW E46 - az összes 3-as BMW közül máig ez az egyik legkedveltebb típus a rajongók körében.
A hatalmas motorválasztékot szinte bármilyen kaszniba csomagolva kapjuk.
A harmonikus, igazi kortalan klasszikussá érő formaterv Erik Goplen és a négyajtós esetében Chris Bangle zsenialitását bizonyítják.
A hajtáslánc hagyományokhoz hű elrendezése lehetővé tette a tökéletes, 50:50 százalékos súlyelosztást, ami hozzájárult a negyedik generációs 3-as BMW kiváló vezethetőségéhez.
Személyes kedvencem az E46 M3, de ezzel olyannyira nem vagyok egyedül, hogy szerintem a BMW3KLUB.hu közösség tagjainak legalább 80-90%-a érez még hasonlóan.
Az E46-os széria gyártása 1998 márciusában kezdődött a Limousine változattal és 2007 februárjában ért véget a Cabrio-val.
A típus legsikeresebb éve a 2002-es volt, ekkor több, mint 560.000 példányt adtak el.
Szeretnél még ilyen cikkeket olvasni? - Nyomj 1 lájkot és kövesd a BMW3KLUB.hu-t!
És ne felejtsd el megosztani a cikket az ismerőseiddel is.
Olvasd el az előző írásomat is: Minden idők 10 leggyorsabb BMW-je
Megosztás a facebookon
Dubairól valószínűleg a luxus és a fényűzés jut eszébe elsőként mindenkinek. Nem véletlenül, hiszen például a világ rendőrségei közül a dubaji zsaruknak van egyedül ilyen értékű és széles palettájú luxusautó-flottája. 2015-ben a flotta bővült a BMW legmodernebb modelljével, a BMW i8-cal is. Erről olvashatsz most néhány sort. Nézd meg a két videót is, az i8 átadásáról és a dubaji rendőrök elképesztő luxusautó-flottájáról.
A Dubai rendőrség már jól ismert a lenyűgöző rendőrautó-flottájáról.
Az autópark olyan exkluzív és ritka sportautókat foglal magában, mint a Ferrari FF, Mercedes SLS-AMG, Bugatti Veyron, Mercedes G63 AMG, Aston Martin One-77, Nissan GT-R, BMW M6, Audi R8, Bentley Continental GT és a McLaren MP4-12C.
Ezek legtöbbjét egyáltalán nem bűnüldözésre használják, viszont annál inkább PR (marketing) célokra.
Tavaly, 2015-ben pedig egy újabb egzotikum, a BMW i8, mint hibrid sportautó is csatlakozott a mesés flottához.
Így mostmár a legmodernebb BMW sem hiányzik a palettáról.
A cikk alján található videóban a Dubai rendőrség az i8 átadásának pillanatairól ad nekünk némi ízelítőt.
Az i8 zöld-fehér színkombinációban pompázik, de a tetejéről hiányzik a sziréna.
A bajor csoda lehet, hogy nem olyan gyors, mint a flotta többi tagja, de kétségkívül a leghatékonyabb - benzin oldalról a háromhengeres BMW TwinPower Turbo benzinmotor, elektromos oldalról pedig a BMW eDrive technológia gondoskodik a hatékonyságról és a vezetési élményről.
Egyébként a benzinmotorhoz 6-fokozatú, a villanymotorhoz 2-fokozatú automata váltó társul.
A 1.5 literes benzinmotor 231, a kompakt villanymotor pedig 131 lóerő kifejtésére képes.
A BMW i8 4.4 másodperc alatt éri el a 100 km/h tempót, maximális sebessége pedig 250 km/h.
Nézd meg az alábbi videót az i8 dubaji átadásáról:
Az alábbit pedig a brutális társairól (tetszeni fog):
Kapcsolódó cikkünk: 100 éves a BMW, jön az 500 lóerős BMW M100 (i8S)
Követsz már minket? - Ha még nem, most gyorsan nyomj 1 lájkot és csatlakozz 22.000 BMW-rajongóhoz!
(Az információ forrása a bmwblog.com cikke volt.)
Megosztás a facebookonJön az új BMW csúcsmodell, a BMW M100, vagy másnéven a BMW i8S. A német Autobild magazin számolt be arról, hogy a pletykák szerint 2016-ban érkezik egy új típus a legbrutálisabb BMW modellek palettájára, ami a BMW M100 (i8S) névre hallgat majd. A bajor ragadozó limitált, mindössze 100 példányban lesz kapható és a cég megalakulásának 100. évfordulója alkalmából készül.
Legyél te is közösségünk tagja - Nyomj 1 lájkot és csatlakozz 19.400 BMW-rajongóhoz!
A német Autobild magazin számolt be arról, hogy a pletykák szerint 2016-ban érkezik egy új típus a legdrágább és legbrutálisabb BMW modellek palettájára, ami a BMW M100/i8S névre hallgat majd.
A BMW 100. születésnapja alkalmából építik meg az új BMW M100-at, amelynek alapját a BMW i8 adja.
Úgy tűnik, hogy ez a modell a korábbi pletykákban már sokat emlegetett BMW i8S lesz, amiről még 2015 első hónapjaiban cikkeztek az újságok.
A jelentések szerint, annak ellenére, hogy a BMW M100-at a hibrid sportautóra, a BMW i8-ra alapozzák, megjelenésében mégis különbözni fog attól.
Mert dinamikusabb dizájnt kap és mert még sportosabb lesz az utakon.
Az alumínium vázra épülő szénszálas karosszéria marad, de az enteriőr (beltér) módosul.
Például a BMW M100-ban már nem lesznek hátsó ülések, hogy nagyobb legyen a csomagtér.
Amúgy az M100 sokkal szélesebb gumikon fog gurulni és hasonló módon nagyobb fékeket is kap.
Ha minden igaz, a motorháztető alatt több, mint 500 lóerő és 700 Nm nyomaték lapul majd és az autó kb. 1600 kg tömegű lesz.
A háromhengeres benzinmotor helyett, a BMW M100-at (i8S) már négyhengeres, 2.0 literes turbómotorral (286 lóerőt produkál) szerelik, amelyet két elektromossal motorral (204 lóerőt produkál) kombinálva használhatunk majd.
Majd egyszer 20 év múlva, ha sok pénzünk lesz.
Kapcsolódó cikkünk: BMW i8-cal hasítanak a dubaji rendőrök
Ezen felül az új BMW M100/i8S-ben új 8-fokozatú Aisin automata váltó lesz.
A maximális sebességet 250 km/h-ban korlátozzák és a csúcsmodell M100 mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsul majd fel 100 km/h sebességre. (Wow!)
Egy kép a hibrid sportautóról, a BMW i8-ról, amely az új BMW M100 (i8S) alapjául szolgál
De van itt rossz hír is.
Ha minden igaz, a BMW csupán 100 példányt készít a BMW M100/i8S modellből, amely majd 2016 márciusában debütál.
Az első példányokat 2017 szeptemberében kapják majd meg a vásárlók.
Az ünnepi csúcsmodell állítólagos ára meghaladhatja a 250.000 Euro-t, vagyis jelen árfolyamon számolva (kb. 308 Ft) a 77 millió Ft-ot.
Lájkold a Facebook-oldalunkat - ha szeretnél még ilyen cikkeket olvasni, és ha nem akarsz lemaradni a legjobb BMW-s képekről, videókról!
És oszd meg ezt a cikket, mert még rengeteg BMW-rajongó ismerősöd nem tud erről.
(A blogbejegyzés forrásaként a bmwblog.com két cikke szolgált: ez és ez.)