100 éves lett a BMW 2016-ban: Íme az elmúlt 100 év 10 legjobb BMW-je

2016. március 7-én ünnepelte 100. születésnapját a bajor autóóriás, a BMW. A vállalat bajor repülőgépgyárként indult, majd később átállt az autógyártásra az egész világ örömére. Ebben a cikkben a 100 év alatt készült legjobb BMW modellekből csemegéztem - íme 10 db.

Legyél te is a közösségünk tagja - Gyorsan nyomj 1 lájkot és csatlakozz 26.000 BMW-rajongóhoz!

 

Egy nagyszabású gálaestet és egy megosztó külsejű, de már egyértelműen az önvezető autók jövőjét mutató koncepciót, a Vision Next 100-at már láttuk abból, amit a BMW saját centenáriumára készített, de várhatóan a töretlenül népszerű bajor márka nem áll meg itt.

Az év során még valószínűleg számtalan alkalommal találkozunk a 100. évfordulóra készített, vagy egyedibbé tett BMW modellekkel.

Az eltelt idő alatt a bajor autóóriás nem csak felzárkózott, de az ipar egyik éllovasa lett.

Az elképesztően széles modellpalettáról itt van most 10 meghatározó darab.

BMW 100. születésnap

 

10. BMW M760Li (G12)

Nagyon friss még az új, minden eddiginél okosabb 7-es BMW, azonban a sportváltozatot már a kezdetektől nagyon hiányolta a közönség, ami csak a hatodik generációval jött csak el.

A Rolls-Royce-okban szolgálatot teljesítő 6,6 literes, V12-es biturbó motor itt 610 lóerőt és 800 Nm nyomatékot teljesít és hihetetlen 3,7 másodperc alatt katapultálja 100 km/h sebességre a luxuslimuzint.

Emellet az olyan extrák sem maradtak ki, mint a gesztusvezérléssel és érintéssel irányítható iDrive, az önállóan parkoló rendszer és az érintőképernyős kulcs.

Egyébként a BMW M760Li olyannyira friss, hogy most márciusban debütált a Genfi Autószalon kiállításon.

BMW M760Li

9. BMW M5 (E28)

A második generációs 5-ös BMW-ből készült az első sorozatgyártású vérbeli M-es modell.

A legenda szerint születésének oka az, hogy a hidegháború idején a BMW vezérigazgatójának szüksége volt egy olyan kísérőautóra, amellyel testőrei lépést tudtak tartani az ő turbós 7-esével.

Orrában az M1-estől származó 3,5 literes, sorhatos kapott helyet, mely 286 lóerős teljesítményével erősebb volt a korabeli Porsche 911 Carrera-nál.

1985 és 1988 között 2191 darab M5-ös készült, amivel a negyedik legritkább szériában gyártott M-es modell az M1, az E34 M5 Touring és a 850CSi után.

Ebben az időszakban még a sofőré volt a főszerep - ezt tükrözi az, hogy a középkonzol a vezető felé volt döntve.

BMW M5 E28

8. BMW 8-as sorozat (E31)

Az 1989-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a BMW nagy túrakupéja, a kezdetben csakis V12-es motorral szerelt 850i, míg a kisebb, V8-as 840i csak 1993-ban érkezett meg a kínálatba.

A BMW minden tudását beleadta a 8-as sorozatba, a modell kifejlesztése 1,5 millió német márkát emésztett fel, a tervezéshez pedig CAD programokat és szélcsatornában végzett teszteket használtak.

A BMW E31 850i az 1989-es szeptemberi debütálásának idején durván 100.000 amerikai dollárba került - mai árfolyammal számolva kb. 28.000.000 Ft - így abban az időben az egyik legdrágább modell lett.

A forma pedig igazi örök darab, rendkívül modern, ugyanakkor a BMW hagyományaihoz méltó, egyértelműen dinamizmust sugalló ék alak, melyen a B-oszlop hiányának köszönhetően szinte lebeg a tető.

BMW E31

7. BMW Z8 (E52)

A Henrik Fisker által tervezett, retrós formavilágú kétüléses sportkocsi csupán egy koncepcióautónak indult, amit az 1997-es Tokiói Autószalonon mutattak be.

Végül a lelkes közönséget látva a BMW úgy döntött, nem fosztja meg a fizetőképes keresletet ettől a modelltől és a millienium ünnepére kis szériában ugyan, de gyártásba helyezik majd.

Ehhez mérten nem is változtattak sokat a tanulmányautón, a szélvédő kicsit magasabb lett, kapott vászontetőt, de adtak hozzá az autó színére fényezett keménytetőt is.

Mivel minden Z8-as kézzel készült egyedi darab, a tulajdonosok örömmel szabták személyre autóikat, minden egyes autó gyártását fényképpel dokumentálták, az erről készült könyv pedig járt az adott darabhoz.

A hosszú gépházfedél alatt az E39 M5 4,9 literes, 400 lóerős V8-asa dolgozott, legritkább változata az 555 darabos Alpina V8 Roadster.

A BMW ígérete szerint 50 évre elegendő alkatrészt halmoztak fel a Z8-asokhoz.

Szerintem pedig a BMW Z8 nagyon kívánatos autó, pont azért, mert nem a "megszokott" BMW-vonalakat hordozza, egy kicsit más világ, egy kicsit formabontó és ezért egy kicsit irigykedem is a Z8-tulajdonosokra.

BMW Z8, Alpina V8 roadster

6. BMW i8 (I12)

A rövid idő alatt óriási népszerűséget szerző i3 mellett a környezetbarát BMW i almárka másik modellje az elképesztően vagány formatervű, plug-in hibrid BMW i8-as.

A 131 lóerős elektromotor az első tengelyt hajtja, a hátsó tengely hajtásáról pedig egy picike, 1,5 literes háromhengeres TwinPower Turbo motor gondoskodik, mely 231 lóerős.

A 362 lóerős összteljesítményével 4,4 másodperc szükséges a 100-as sprinthez a karbon karosszériás sportautónak, ami egyértelműen egy egészen új korszak kezdetét jelenti.

BMW i8

5. BMW 02 (E10)

A BMW alapításának 50. évében bemutatott 02-es sorozat a vállalatot megmenteni hivatott Neue Klasse család második tagja.

Motorkínálata kizárólag négyhengeresekből állt, ezek lökettérfogata 1,6 és 2 liter közötti, teljesítményük pedig 75-től egészen 170 lóerőig terjed.

Utóbbit a rendkívül ritka, 1672 darabban gyártott 2002 turbo tudta.

A kiválóan kezelhető, sportos, de jó minőségű autók gyártójaként emiatt a kis, egy tonna körüli kétajtósnak váratlan sikere miatt azonosítjuk a bajor márkát.

BMW 2002, BMW E10

4. BMW X3 (E83)

Az 1999-ben bemutatott X5-ös volt az első BMW SUV a palettán.

De a 2003-ban bemutatkozó kisebb testvérrel került helyére igazán a mozgékony, jól vezethető, terepjárós küllemű, de alapvetően aszfaltra optimalizált szabadidőautó koncepciója.

Emellett az X3 megkapta a korszerűsített xDrive rendszert, ami akár a nyomaték 100%-át képes az egyik tengelyre vezérelni és ma már szinte az összes modellhez elérhető.

BMW E83, BMW X3

3. BMW M2 Coupé (F87)

A kevesebb, mint hétezer darabban készült, nagy népszerűségnek örvendő 1 M Coupé csak a bemelegítés volt, egyértelművé tette, hogy van igény egy igazán kompakt, de vérbeli M-es kupéra, melyet a legendás 2002 turbo reinkarnációjaként is emlegetnek.

A BMW F87 M2-ben egy 370 lóerős, 3 literes biturbó sorhatos dolgozik, mely egy aktív M differenciálművön keresztül dolgoztatja meg a hátsó kerekeket.

Rendelhető duplakuplungos automata- vagy kéziváltóval.

Előbbivel 4.3, utóbbival 4.5 másodpercig tart a százas sprint.

Külső-belső formavilága, könnyű vezethetősége és rendkívüli menetteljesítménye miatt úgy gondolom, hogy rövid időn belül női álomautó lesz belőle a vagányabb BMW-s csajok körében.

BMW M2 Coupe, BMW F87

2. BMW M3 (E30)

Egy igazi legenda, ami több sportágban is eredményesen szerepelt, de legnagyobb sikereit a DTM-ben aratta, ahol olyan pilóták terelgették, mint Ravaglia vagy Cecotto.

Mindkettejük munkássága előtt egy-egy limitált szériával tisztelgett a BMW.

Az M3-as kicsivel kevesebb, mint 20 bajnoki címet szerzett pályafutása során. A második Hármas nem csak az akár 235 lóerős, erősebb karosszériás sportmodell miatt különleges, ebből a szériából készült az első turbódízel és az első összkerekes 3-as BMW is.

BMW E30 M3

1. BMW 3-as sorozat (E46)

Nem véletlenül vezeti a használtautós ranglistákat a BMW E46 - az összes 3-as BMW közül máig ez az egyik legkedveltebb típus a rajongók körében.

A hatalmas motorválasztékot szinte bármilyen kaszniba csomagolva kapjuk.

A harmonikus, igazi kortalan klasszikussá érő formaterv Erik Goplen és a négyajtós esetében Chris Bangle zsenialitását bizonyítják.

A hajtáslánc hagyományokhoz hű elrendezése lehetővé tette a tökéletes, 50:50 százalékos súlyelosztást, ami hozzájárult a negyedik generációs 3-as BMW kiváló vezethetőségéhez.

Személyes kedvencem az E46 M3, de ezzel olyannyira nem vagyok egyedül, hogy szerintem a BMW3KLUB.hu közösség tagjainak legalább 80-90%-a érez még hasonlóan.

Az E46-os széria gyártása 1998 márciusában kezdődött a Limousine változattal és 2007 februárjában ért véget a Cabrio-val.

A típus legsikeresebb éve a 2002-es volt, ekkor több, mint 560.000 példányt adtak el.

BMW E46


Szeretnél még ilyen cikkeket olvasni? - Nyomj 1 lájkot és kövesd a BMW3KLUB.hu-t!

 

És ne felejtsd el megosztani a cikket az ismerőseiddel is.

facebook megosztás

Olvasd el az előző írásomat is: Minden idők 10 leggyorsabb BMW-je

10 Leggyorsabb BMW

 

Ahol van pénz lóvéra: BMW i8-cal hasít a rendőrség Dubaiban

Dubairól valószínűleg a luxus és a fényűzés jut eszébe elsőként mindenkinek. Nem véletlenül, hiszen például a világ rendőrségei közül a dubaji zsaruknak van egyedül ilyen értékű és széles palettájú luxusautó-flottája. 2015-ben a flotta bővült a BMW legmodernebb modelljével, a BMW i8-cal is. Erről olvashatsz most néhány sort. Nézd meg a két videót is, az i8 átadásáról és a dubaji rendőrök elképesztő luxusautó-flottájáról.

Ha Dubai, akkor luxus

A Dubai rendőrség már jól ismert a lenyűgöző rendőrautó-flottájáról.

Az autópark olyan exkluzív és ritka sportautókat foglal magában, mint a Ferrari FF, Mercedes SLS-AMG, Bugatti Veyron, Mercedes G63 AMG, Aston Martin One-77, Nissan GT-R, BMW M6, Audi R8, Bentley Continental GT és a McLaren MP4-12C.

Ezek legtöbbjét egyáltalán nem bűnüldözésre használják, viszont annál inkább PR (marketing) célokra.

Tavaly, 2015-ben pedig egy újabb egzotikum, a BMW i8, mint hibrid sportautó is csatlakozott a mesés flottához.

Így mostmár a legmodernebb BMW sem hiányzik a palettáról.

BMW i8, rendőrautó

A cikk alján található videóban a Dubai rendőrség az i8 átadásának pillanatairól ad nekünk némi ízelítőt.

Az i8 zöld-fehér színkombinációban pompázik, de a tetejéről hiányzik a sziréna.

A bajor csoda lehet, hogy nem olyan gyors, mint a flotta többi tagja, de kétségkívül a leghatékonyabb - benzin oldalról a háromhengeres BMW TwinPower Turbo benzinmotor, elektromos oldalról pedig a BMW eDrive technológia gondoskodik a hatékonyságról és a vezetési élményről.

BMW i8 Dubai

Egyébként a benzinmotorhoz 6-fokozatú, a villanymotorhoz 2-fokozatú automata váltó társul.

A 1.5 literes benzinmotor 231, a kompakt villanymotor pedig 131 lóerő kifejtésére képes.

A BMW i8 4.4 másodperc alatt éri el a 100 km/h tempót, maximális sebessége pedig 250 km/h.

Nézd meg az alábbi videót az i8 dubaji átadásáról:

Az alábbit pedig a brutális társairól (tetszeni fog):

 

Kapcsolódó cikkünk: 100 éves a BMW, jön az 500 lóerős BMW M100 (i8S)


Követsz már minket? - Ha még nem, most gyorsan nyomj 1 lájkot és csatlakozz 22.000 BMW-rajongóhoz!

 

(Az információ forrása a bmwblog.com cikke volt.)

BMW M100 (i8s): Az a pletyka járja, hogy 2016-ban új BMW érkezik a 100. évforduló alkalmából, az 500 lóerős BMW M100/i8S

Jön az új BMW csúcsmodell, a BMW M100, vagy másnéven a BMW i8S. A német Autobild magazin számolt be arról, hogy a pletykák szerint 2016-ban érkezik egy új típus a legbrutálisabb BMW modellek palettájára, ami a BMW M100 (i8S) névre hallgat majd. A bajor ragadozó limitált, mindössze 100 példányban lesz kapható és a cég megalakulásának 100. évfordulója alkalmából készül.

Legyél te is közösségünk tagja - Nyomj 1 lájkot és csatlakozz 19.400 BMW-rajongóhoz!

 

A német Autobild magazin számolt be arról, hogy a pletykák szerint 2016-ban érkezik egy új típus a legdrágább és legbrutálisabb BMW modellek palettájára, ami a BMW M100/i8S névre hallgat majd.

A BMW 100. születésnapja alkalmából építik meg az új BMW M100-at, amelynek alapját a BMW i8 adja.

BMW M100, i8S

Úgy tűnik, hogy ez a modell a korábbi pletykákban már sokat emlegetett BMW i8S lesz, amiről még 2015 első hónapjaiban cikkeztek az újságok.

A jelentések szerint, annak ellenére, hogy a BMW M100-at a hibrid sportautóra, a BMW i8-ra alapozzák, megjelenésében mégis különbözni fog attól.

Mert dinamikusabb dizájnt kap és mert még sportosabb lesz az utakon.


Dióhéjban a BMW M100/i8S modellről

Az alumínium vázra épülő szénszálas karosszéria marad, de az enteriőr (beltér) módosul.

Például a BMW M100-ban már nem lesznek hátsó ülések, hogy nagyobb legyen a csomagtér.

Amúgy az M100 sokkal szélesebb gumikon fog gurulni és hasonló módon nagyobb fékeket is kap.

BMW i8S

Ha minden igaz, a motorháztető alatt több, mint 500 lóerő és 700 Nm nyomaték lapul majd és az autó kb. 1600 kg tömegű lesz.

A háromhengeres benzinmotor helyett, a BMW M100-at (i8S) már négyhengeres, 2.0 literes turbómotorral (286 lóerőt produkál) szerelik, amelyet két elektromossal motorral (204 lóerőt produkál) kombinálva használhatunk majd.

Majd egyszer 20 év múlva, ha sok pénzünk lesz.

Kapcsolódó cikkünk: BMW i8-cal hasítanak a dubaji rendőrök

Ezen felül az új BMW M100/i8S-ben új 8-fokozatú Aisin automata váltó lesz.

A maximális sebességet 250 km/h-ban korlátozzák és a csúcsmodell M100 mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsul majd fel 100 km/h sebességre. (Wow!)

BMW i8, tuning

Egy kép a hibrid sportautóról, a BMW i8-ról, amely az új BMW M100 (i8S) alapjául szolgál


De van itt rossz hír is
.

Ha minden igaz, a BMW csupán 100 példányt készít a BMW M100/i8S modellből, amely majd 2016 márciusában debütál.

Az első példányokat 2017 szeptemberében kapják majd meg a vásárlók.

Az ünnepi csúcsmodell állítólagos ára meghaladhatja a 250.000 Euro-t, vagyis jelen árfolyamon számolva (kb. 308 Ft) a 77 millió Ft-ot.



Lájkold a Facebook-oldalunkat - ha szeretnél még ilyen cikkeket olvasni, és ha nem akarsz lemaradni a legjobb BMW-s képekről, videókról!

 

És oszd meg ezt a cikket, mert még rengeteg BMW-rajongó ismerősöd nem tud erről.

BMW M100, i8s, facebook megosztás

(A blogbejegyzés forrásaként a bmwblog.com két cikke szolgált: ez és ez.)