Alapdolgok, amiket tudnod kell a BMW történetéről, ha igazi rajongó vagy.
Legyél te is közösségünk tagja - Nyomj 1 lájkot és csatlakozz több, mint 25.000 BMW-rajongóhoz!
Egyre több BMW-rajongó és tulajdonos van már kis hazánkban.
Nem csak a férfiak rajongótábora gyarapodik, de szép számmal vannak már BMW-s csajok is.
Ez nem meglepő, ugyanis a régi álomautók mára elérték azt az árszintet, ami egy átlag magyar ember számára is megfizethető. Vannak alapdolgok, amiket azonban még akkor sem biztos, hogy tudsz a márka történetéről, ha már pár éve a bajor legendákkal csapatod.
Ismerd meg azt a 10 fontos tényt, amit BMW-rajongóként kötelezően tudnod kell.
A bajor márka rajongói leginkább úgy tudják, hogy a híres BMW-logót a propeller ihlette. Pedig ez csak egy mítosz.
A hivatalos verzió szerint nem ez volt a motiváció.
A BMW-embléma ötlete valójában Bajorország zászlaján alapult.
Mint azt nyílván te is tudod, Bajorország a BMW hazája. A kék-fehér pedig az ország nemzeti zászlajának színei.
A grill veséket először 1933-ban, a BMW 303 debütálásán láthattuk.
Pont úgy, ahogy eleinte a Lamborghini sem autógyártással foglalkozott, a BMW sem autógyárként kezdte a pályafutását.
1916. március 7-én indult a márka, Bajor repülőgépgyárként.
Az első világháború alatt repülőgépekhez készítettek propellereket.
Majd a második világháború kitörése után a BMW teljesen a repülőgépmotorok gyártására koncentrált.
A BMW-központ és a BMW-múzuem erősen népszerű.
És nem csak a BMW-fanatikusok köreiben.
De csak nagyon kevesekben tudatosul, hogy az épület küllemét a négyhengeres motor inspirálta.
"1973-ban kezdték építeni a müncheni olimpiai falu közelében a Négy Hengert (az épület neve - szerk.), az új üzletvezetési központot" - írja a Wikipedia.
1959-ben a BMW a csőd széléhez közeledett, így a vállalatot kis híján felvásárolta a Mercedes.
Azonban a BMW talált egy privát befektetőt, aki megmentette ettől a céget.
Az úriembert Herbert Quandt-nak hívták és ha tudsz angolul, akkor ide kattintva olvashatsz bővebben a történetről.
Herbert családja mind a mai napig részvényese a vállalatnak, ami 2016-ban már a 100. születésnapját ünnepelte. Egyébként egy évvel korábban, 2015-ben pedig a legnépszerűbb széria, a 3-as BMW immáron negyvenedik évfordulójának örülhetett a cég.
Egyébként a terv az volt, hogy az M1-et a Lamborghini készíti el, de anyagi megszorítások miatt végül visszavonultak.
Lehet, hogy jobban is tették.
A BMW M1 történetéről a caranddriver.com cikkében olvashatsz, angolul.
És szintén a caranddriver.com jóvoltából, ide kattintva egy 36 képből álló galériát tekinthetsz meg a BMW M1 modellről.
A BMW legelső elektromos autója a BMW 1602 volt, amely az 1972-es müncheni olimpián debütált.
Az elektromos 1602 motorházteteje alatt 43 lóerő lapult.
Ez közel fele volt a BMW 1602 benzines változatának.
A BMW 1602-ről hatalmas képgalériát a racingsportscars.com honlapon találsz, ide kattintva.
Az utóbbi képen szereplő metró BMW-vel való kapcsolatáról még többet ebben a cikkben tudhatsz meg, szintén angolul.
Ha pedig egy gyönyörű, BMW által tervezett repülőgép enteriőr is érdekelne, ide kattintva 15 képben megnézheted, hogy milyen belteret készített a BMW az Embraer repülőgépgyártó-vállalatnak.
A szuper kétkerekű rendkívüli aerodinamikával és motorral rendelkezett.
Egészen annyira volt a leggyorsabb motorkerékpár akkoriban, hogy akár az elképesztő, 278 km/h sebességet is képes volt elérni.
Franz Josef Popp - A BMW alapítója
Legyél te is a BMW3KLUB.hu tagja - Nyomj 1 lájkot és kövess minket a Facebook-on!
És oszd meg ezt az érdekes cikket, hogy minél többen tanulhassanak belőle!
Kapcsolódó cikkünk: 10 kedvenc BMW az elmúlt 100 év modelljeiből
Megosztás a facebookon