A BMW története: 10 dolog, amit már tudnod kellene a prémium autógyártóról

Alapdolgok, amiket tudnod kell a BMW történetéről, ha igazi rajongó vagy.

Legyél te is közösségünk tagja - Nyomj 1 lájkot és csatlakozz több, mint 25.000 BMW-rajongóhoz!

 

Egyre több BMW-rajongó és tulajdonos van már kis hazánkban.

Nem csak a férfiak rajongótábora gyarapodik, de szép számmal vannak már BMW-s csajok is.

Ez nem meglepő, ugyanis a régi álomautók mára elérték azt az árszintet, ami egy átlag magyar ember számára is megfizethető. Vannak alapdolgok, amiket azonban még akkor sem biztos, hogy tudsz a márka történetéről, ha már pár éve a bajor legendákkal csapatod.

Ismerd meg azt a 10 fontos tényt, amit BMW-rajongóként kötelezően tudnod kell.

 

1. A BMW-logónak nincs köze a propellerhez

BMW embléma

A bajor márka rajongói leginkább úgy tudják, hogy a híres BMW-logót a propeller ihlette. Pedig ez csak egy mítosz.

A hivatalos verzió szerint nem ez volt a motiváció.

A BMW-embléma ötlete valójában Bajorország zászlaján alapult.

Mint azt nyílván te is tudod, Bajorország a BMW hazája. A kék-fehér pedig az ország nemzeti zászlajának színei.


2. A BMW-k hűtőrácsait "Grill vesék"-nek szokás nevezni

BMW vese

A grill veséket először 1933-ban, a BMW 303 debütálásán láthattuk.


3. Kezdetben a BMW nem autókat gyártott

BMW repülőgépgyártás

Pont úgy, ahogy eleinte a Lamborghini sem autógyártással foglalkozott, a BMW sem autógyárként kezdte a pályafutását.

1916. március 7-én indult a márka, Bajor repülőgépgyárként.

Az első világháború alatt repülőgépekhez készítettek propellereket.

Majd a második világháború kitörése után a BMW teljesen a repülőgépmotorok gyártására koncentrált.


4. A BMW-központ épülete a négyhengeres motort szimbolizálja

BMW Welt, BMW múzeum

A BMW-központ és a BMW-múzuem erősen népszerű.

És nem csak a BMW-fanatikusok köreiben.

De csak nagyon kevesekben tudatosul, hogy az épület küllemét a négyhengeres motor inspirálta.

"1973-ban kezdték építeni a müncheni olimpiai falu közelében a Négy Hengert (az épület neve - szerk.), az új üzletvezetési központot" - írja a Wikipedia.


5. A Mercedes egyszer majdnem felvásárolta a BMW-t

 

BMW, Herbert Quandt

1959-ben a BMW a csőd széléhez közeledett, így a vállalatot kis híján felvásárolta a Mercedes.

Azonban a BMW talált egy privát befektetőt, aki megmentette ettől a céget.

Az úriembert Herbert Quandt-nak hívták és ha tudsz angolul, akkor ide kattintva olvashatsz bővebben a történetről.

Herbert családja mind a mai napig részvényese a vállalatnak, ami 2016-ban már a 100. születésnapját ünnepelte. Egyébként egy évvel korábban, 2015-ben pedig a legnépszerűbb széria, a 3-as BMW immáron negyvenedik évfordulójának örülhetett a cég.


6. A BMW M1 volt a legelső M-es széria

BMW M1

Egyébként a terv az volt, hogy az M1-et a Lamborghini készíti el, de anyagi megszorítások miatt végül visszavonultak.

Lehet, hogy jobban is tették.

A BMW M1 történetéről a caranddriver.com cikkében olvashatsz, angolul.

És szintén a caranddriver.com jóvoltából, ide kattintva egy 36 képből álló galériát tekinthetsz meg a BMW M1 modellről.


7. Meglepődsz, de a BMW, már több mint 40 éve gyárt elektromos autókat

elektromos BMW, BMW 1602

A BMW legelső elektromos autója a BMW 1602 volt, amely az 1972-es müncheni olimpián debütált.

Az elektromos 1602 motorházteteje alatt 43 lóerő lapult.

Ez közel fele volt a BMW 1602 benzines változatának.

A BMW 1602-ről hatalmas képgalériát a racingsportscars.com honlapon találsz, ide kattintva.


8. A BMW repülő- és vonat enteriőröket is tervez

BMW, Repülőgép beltér

BMW, metró beltér

Az utóbbi képen szereplő metró BMW-vel való kapcsolatáról még többet ebben a cikkben tudhatsz meg, szintén angolul.

Ha pedig egy gyönyörű, BMW által tervezett repülőgép enteriőr is érdekelne, ide kattintva 15 képben megnézheted, hogy milyen belteret készített a BMW az Embraer repülőgépgyártó-vállalatnak.


9. A BMW Motorrad 1937-ben megépítette a világ leggyorsabb motorkerékpárját

BMW motorkerékpár

A szuper kétkerekű rendkívüli aerodinamikával és motorral rendelkezett.

Egészen annyira volt a leggyorsabb motorkerékpár akkoriban, hogy akár az elképesztő, 278 km/h sebességet is képes volt elérni.


10. A BMW-t Franz Josef Popp alapította 1916-ban és ma elsősorban a Quandt család tulajdona

Franz Josef Popp

Franz Josef Popp - A BMW alapítója

Legyél te is a BMW3KLUB.hu tagja - Nyomj 1 lájkot és kövess minket a Facebook-on! 


És oszd meg ezt az érdekes cikket, hogy minél többen tanulhassanak belőle!


Kapcsolódó cikkünk: 10 kedvenc BMW az elmúlt 100 év modelljeiből

100 éves a BMW

 

Ajánló
Kommentek
  1. Én