BMW E90: Íme 10 dolog, amit tudnod kell a szériáról

Amellett, hogy a BMW E90 az egyik legnépszerűbb használt 3-as BMW, még 9 fontos dolgot tudnod kell róla. Olvasd el a cikket és ismerd meg a szériát közelebbről.

Követsz már minket? - Ha még nem, akkor nyomj 1 lájkot és csatlakozz több, mint 27.000 BMW-rajongóhoz!

 

A BMW E90 bár a 3-as sorozat legkelendőbb modelljeinek egyike a használt autók piacán, még mindig sokkal kevésbé népszerű a magyar rajongók körében, mint mondjuk az E36 vagy E46.

Ennek egyrészt van egy anyagi oka - még nem jutott el arra az árszintre, amit sokan megengedhetnének maguknak - másrészt nem ismerik eléggé.

Ezért 10 pontban összeírtam mindazon dolgokat, amit rajongóként érdemes tudni az E90-es szériáról.

BMW E90

 

1. A BMW E90 nem Bangle-formaterv

Igen, bár sokan az amerikai formatervezővel azonosítják a korszak modelljeit, valójában nem Chris Bangle műve az E90-es széria.

Az E90 Sedan változatát a japán Joji Nagashima tervezte, aki korábban olyan modelleken dolgozott, mint a BMW E36 és az annak alapjaira épülő Z3-as, vagy az E39-es 5-ös BMW.

A Coupe (E92) és Cabrio (E93) modellek eltérő arculatáért a német Marc Michael Markefka volt felelős, a Touring kivitel (E91) pedig Christoph Nordmann munkája.

BMW E90 320d

2. A BMW E90 új dizájn-irányzatot képvisel

Ha végigtekintünk egy adott modellsorozat vérvonalán, akkor a BMW-kről hosszú időkig egyértelműen meghatározható, hogy mi lesz a következő lépés.

Ezzel a szemlélettel szakított ekkoriban a Chris Bangle által vezetett formatervezési központ. Az eddigi tradicionális vonalat a kor divatjának megfelelő elemekkel párosították - ennek köszönheti legfőképpen hirtelen szerzett népszerűségét az E90-es.

BMW E90 Facelift

Minden jellegzetes vonás megtalálható rajta, a veséktől kezdve, az éles oldalvonalon át, az L-alakú hátsó lámpákig. Ugyanakkor az utóbbit jócskán , különösen a Coupé és Cabrio esetében, ahol megfordították az egészet.

Az E90-es sorozat újszerű, minden eddiginél letisztultabb utasterével és a vezető felé sokkal kevésbé markánsan forduló középkonzollal is kilóg a 3-as BMW típusok közül. Jól elkülöníthetővé tették az iDrive fedélzeti rendszerrel és az anélkül szerelt példányokat, de az E46-ból ismert modulos felépítés részben megmaradt.

BMW E92, M3

Pálfordulás: A BMW E92/E93 modellek hátsóját már a fordított L-alakú lámpák díszitik

3. Az E90-es szériát 9 évig gyártották

2004 decemberétől egészen 2013 júliusáig gördültek le a szalagról az E90-es sorozat tagjai.

Elképesztő, hogy a globális népszerűségnek köszönhetően 11 gyártási helyen, köztük Egyiptom, Kína, India, Oroszország és persze Németországban is két helyen, a müncheni központ szomszédságában és Lipcsében is folyt a gyártás.

Ezen időszak alatt 2.147.247 példány készült, melyeknek döntő többsége Sedan kivitel.

BMW E90 Sedan

4. És vitték, mint a cukrot

2005 márciusában már az egész BMW Csoport legsikeresebb modellje lett, hiszen az év végén már csaknem 230.000 darabot adtak el belőle.

Később saját kategóriájában a legnépszerűbb modell lett az USA-ban és Kanadában, lekörözve ezzel a Mercedes C-osztályt és az Audi A4-est.

Az amerikai Car and Driver magazin a tíz legjobb közé választotta, akárcsak elődeit.

BMW E92 M3

Ha jobban megnézed ezt a képet, nem lepődsz meg az egekbe szökő eladásokon

5. Az E90 volt az utolsó szívó benzines 3-as BMW

Az E90-es szériában lehetett utoljára szívó benzinmotort kapni, méghozzá elég bőséges választékban - alapesetben mindet kéziváltóval.

Kicsit kevesebb, mint 20 féle teljesítményszint létezett a szívó benzines, négy- és hathengeres változatokban.

A leggyengébb változat a kezdetben 116 majd 122 lóerős BMW 316i, a legerősebb szívó benzines sorhatos pedig a BMW 330i jelzés alatt volt elérhető, a ráncfelvarrás után 272 lóerővel.

BMW E90 M3 - Sedan

A Sedan kivitelről, az E90 M3-ról sem maradhat ki kép - Jól mutat a veséknél az M-es trikolór

A csúcsot azonban a 4 literes, V8-as E92 M3 érte el, 420 lóerővel - elődjéhez, a szintén szívómotoros, de sorhatos E46 M3-hoz képest ez majdnem 80 lóerős teljesítményjavulást jelent.

Az E92 M3 két változata, a GTS és CRT már 450 lóerősek és nem mellesleg szerepelnek a valaha gyártott 10 leggyorsabb BMW listájában is.

Ha már itt járunk, nem szabad kihagyni az egyik legnépszerűbbet, a BMW 335i-t sem, aminek 306 lóereje és 400 Nm-es csúcsnyomatéka bőven több, mint elég a hétköznapokban.

De ha mégsem, akkor a két turbó rengeteg tartalékot rejt - annyit, hogy akár egy 813 lóerős példány is kisülhet belőle. Hihetetlen? Győződj meg róla itt.

BMW 335i Touring, E91

Ez lenne az említett 813 lóerős, 1024 Nm nyomatékú BMW 335i Touring - Brutális!

6. Az E90 320d örök győztes a turbódízelek között

Több, mint 10 teljesítményszint közül válogathat az, akinek dízel E90-esre fáj a foga.

A legharmatosabb változat bár 116 lóerős, nyomatéka bőséges, így már ezzel is jókat lehet autózni. Az örök sláger azonban a 177 vagy 184 lóerős BMW 320d, ami megfelelően vegyíti a takarékosságot és a dinamizmust - vagyis a fogyasztás és a teljesítmény leghatékonyabb kombinációját még mindig a 2000 köbcentis dízelmotor képviseli.

A gázolajos erőforrások tekintetében a legizmosabb viszont a BMW 335d volt két turbóval, 285 lóerővel és 580 Nm maximális forgatónyomatékkal, hátul kétoldalt kivezetett kipufogóvégekkel, akárcsak a benzines változaton.

BMW 320d, E90

7. Az E92 M3 volt az utolsó Coupe M3-as

Ugyan már a BMW E92 esetében is kérdéses volt, hogy mi lesz a neve, az új rendszert végül csak a következő generációval vezették be. Így az F82-est már BMW M4 néven dobták piacra.

Mindez azt is jelenti, hogy minden bizonnyal utoljára készült kétajtós Coupe karosszériás sportautó M3 név alatt - ez volt a BMW E92 M3. Ezután az M3 jelzést ugyanis a négyajtós változat, a BMW F80 örökölte meg.

Az utolsó M3 Coupe egyébként egy 420 lóerős V8-assal szerelt példány, színe a GTS-ről származó Fire Orange, belterét pedig fekete bőrkárpit borítja.

BMW M3 Coupe, E92

8. E90 M3 CRT, avagy Karbon Verseny Technológia

Ennyit jelent magyarul a CRT rövidítés, mely nem csak az egyik leggyorsabb, de a legritkább BMW M3-at is jelöli, melyből mindössze 67 darab készült.

A négyajtós modellt az E92 M3 GTS 4 literes, V8-as, 450 lóerős és 440 Nm csúcsnyomatékot leadó motorjával és 7 sebességes duplakuplungos váltójával (DCT-váltó) szerelték.

BMW E90 M3 CRT

A jelentősen kikönnyített E90 M3 CRT-t nagyobb fékekkel, titánium kipufogórendszerrel és átprogramozott kipörgésgátlóval kínálták.

A következetes súlycsökkentésnek hála, csak a beltéri elemeken 70 kg-ot nyertek a bajor mérnökök.

Kívül piros díszítéssel feldobott Frozen Polar Silver fényezést kapott, a belteret alcantara és Sakhir narancs színű bőr borítja, az alumínium díszbetéteken pedig sorszámozott plakettet találunk.

BMW M3 CRT

9. BMW 335is Coupe, a kis M3

Kizárólag amerikai piacra készült a BMW 335is nevezetű modell, melynek a nevéből is sejthető, hogy ez a 335i jelzésű modell egy sportosabbra hangolt változata.

A BMW 335is Coupe motorja 326 lóerős, csúcsnyomatéka pedig 450 Nm.

A 7000 darabban gyártott modellnél a megnövekedett teljesítményhez a technikát is hozzáigazították, merevebb motortartó bakokat, hatékonyabb hűtési rendszert és olajhűtőt kapott, ehhez megkapta az M-csomagot, aminek nagyobb hűtőnyílásaira szükség volt.

BMW 335is Coupe

A sportos modellt 7 sebességes duplakuplungos (DCT) vagy hatsebességes kéziváltóval is rendelhetővé tették.

A látványt a teljes M-csomag mellett, fekete vesék és kipufogók, valamint Styling 313-as felnik tették egyedibbé.

BMW E92 335is

10. BMW E90 320si, avagy az utód a WTCC-ben

2006-ban váltotta az E46-ost az E90-es szériából készült versenyautó a WTCC-ben BMW 320si néven, amiből egy különleges utcai változat is készült, amely egyike az utolsó homologizációs céllal készült BMW-knek.

A 2011-es brazil futamon debütált az utódja, melyet BMW 320 TC-nek kereszteltek. Ebben már a kétezres szívómotor helyett egy 1,6 literes turbómotor dolgozott, hozzá egy hatsebességes szekvenciális váltót kapcsoltak.

Teljesítménye 310 lóerő és 420 Nm, súlya pedig 1.170 kg.

A versenytechnikának igencsak borsos ára van: aki annak idején a BMW 320si-vel szeretett volna versenyezni, annak jócskán a zsebébe kellett nyúlnia, az ára ugyanis 70 millió forint körüli összeg volt.

BMW E90 320si - WTCC

Az E90-es széria modelljeiről további 67 nagy felbontású képet találsz a carsbase.com galériájában.

Ha pedig mélyebben érdekel a széria, látogasd meg az e90post.com fórumot és csemegézz a több tucat téma között.


Szeretnél még ilyen tartalmas cikkeket olvasni? - Nyomj egy lájkot és kövesd a BMW3KLUB.hu-t! (Ha eddig nem tetted volna.)

 

Ne felejtsd el megosztani ezt a cikket a BMW-s ismerőseiddel is.

facebook megosztás

További olvasnivaló: 40 éves a 3-as BMW - Íme a 10 legjobb modell 

BMW típusok

BMW 335i Touring: 813 lóerősre sikerült a tuning-változat

A BMW 335i Touring gyári változata 306 lóerős és 400 Nm leadására képes. Vannak olyanok, akiknek ez sem elég. Ide tartozik a JB4 Tuning Benelux csapata is. A srácok elképesztő munkát végeztek: A teljesítményt 813 lóerőre, a csúcsnyomatékot 1024 Nm-re fokozták. A képek és videó önmagukért beszélnek.

A Chris Bangle-korszak alatt készült BMW E90 kombi változatát, az E91-et már Cristoph Nordmann tervezte, amely jobban sikerült a vártnál.

Különösen a már modellfrissített és az M-csomagos verzió harmonikus, amiből a 3 literes turbós benzinessel, kéziváltóval és hátsókerékhajtással a családapák titkos vágyálma lehet belőle.

A 2979 ccm-s, turbós sorhatos motor 306 lóerős teljesítményre és 400 Nm csúcsnyomaték leadására képes.

Az 1690 kg-t nyomó BMW kombi 5.7 másodperc alatt éri el a 100 km/h tempót, végsebessége pedig 250 km/h.

Ennyit a gyári BMW 335i Touring-ról. Durva, ugye?

Akkor most figyelj.

BMW 335i

A JB4 Tuning Benelux csapata jó néhány lapáttal rátett erre és előhozakodtak egy elképesztő, 813 lóerős tuning-változattal.

A kasztni kapott egy matt-szürke fóliázást, amelyhez tökéletesen passzolnak a bronz színű, 20 colos ADV1. alufelnik.

A 335i Touring tuning-projektjében szerepel az 1M body kit is az optimális aerodinamika végett, míg a szénszálas splitter pedig az autó sportosságát fokozza. Ezen felül szénszálas kiegészítők még a küszöb spoilerek és a hátsó diffúzor is.

Az autó teljesen új fékrendszert is kapott, sárga féknyergekkel, hogy a 800 lóerős kombi ne csak gyorsulni, de megállni is hatékonyan tudjon. A motor pedig JB4 tuning kitben részesült - a csúcsnyomaték így 1024 Nm lett.

Íme a tuningolt BMW 335i Touring - képek & videó

BMW 335i Touring

BMW E91 335i

BMW 3 Touring

BMW E91 335i tuning

BMW E91

BMW E91 Touring

3-as BMW

BMW E91 tuning

BMW kombi

3-as BMW kombi

BMW E91 diffúzor

BMW E91 335i Touring, motor

BMW E91 turbó

BMW tuning

BMW E91 felni

BMW kilépőfény

A fenti képeken már az autó 2016-os megjelenését láthattad.

Az alábbi két videó még a korábbi időkből való, de már itt is 813 lóerő bújt a motorháztető alatt.

Ilyen egy 800+ lóerős BMW E91 (335i)

VIDEÓ: Ilyen egy 813 lóerős BMW E91 (335i) ! COMP Turbó, Akrapovic Kipufogórendszer, ADV.1 felnik. Nagyon ínyenc csemege - Oszd meg az ismerőseiddel is. ;)

Közzétette: BMW3KLUB.hu - A 3-as BMW magyar rajongói közössége – 2016. március 8.

 

Videó: BMW 335i Touring - 813 lóerős lett a tuning-változat

VIDEÓ: 813 lóerős BMW 335i Touring 1024 Nm nyomatékkal !!! Egy hete cikkeztem is róla. Több mint 5160-an már olvasták. Te még nem? Most ne maradj le! ---> http://goo.gl/YyfTHW

Közzétette: BMW3KLUB.hu - A 3-as BMW magyar rajongói közössége – 2016. április 2.



Szeretnél még ilyen érdekességeket olvasni? - Nyomj egy lájkot és kövesd a BMW3KLUB.hu-t! (Ha eddig nem tetted volna.)

 

Ne felejtsd el megosztani ezt a cikket a BMW-s ismerőseiddel is.

facebook megosztás

További olvasnivaló: 3-as BMW típusok - 40 év 10 legjobb modellje

BMW típusok


(Forrás: bmwblog.com, JB4 Tuning Benelux Facebook-oldala)

3-as BMW típusok: 40 év 10 legjobb modellje

A BMW 3-as sorozat története 1975-ben kezdődött. Ekkor mutatkozott be az első 3-as BMW, az E21. Azóta eltelt 40 év és a bajor autóóriás számos modellel örvendeztette meg a széria rajongóit. A legjobb 3-as BMW típusok következnek most - képekkel.

Követsz már minket? - Ha még nem, akkor nyomj 1 lájkot és csatlakozz több, mint 26.000 BMW-rajongóhoz!

 

Nem csak a BMW 100. születésnapja aktuális mostanában, de a prémium autógyártó legsikeresebb szériája, a 3-as BMW is nem túl rég ünnepelte 40. évfordulóját.

A 3-as BMW első típusa, az E21, 1975 májusában mutatkozott be a legendás 02-es sorozat utódjaként, gyárilag kizárólag csak kétajtós kupé kivitelben.

Az eddig bemutatott hat generációnyi 3-as BMW mindig aktuálisan a márka legfontosabb modellje, új- és használt autók tekintetében is.

Ezért most összeszedtem a 10 legjobb darabot az E21-től F30-ig terjedő életpályából.

3-as BMW

 

10. BMW 320si (E90)

Homologizációs céllal csupán 2.600 darab készült a WTCC-s versenyautó utcai változatából, a BMW 320si-ből, melynek gépházteteje alatt egy szinte teljes egészében kézzel összeszerelt, 2 literes, négyhengeres szívómotor dolgozott.

A 173 lóerőre növelt, 200 Nm-t tudó szívómotorral a BMW 320si a 100-as sprintet 8.1 másodperc alatt teljesíti.

Ez annak köszönhető, hogy nagyobb szívó- és kipufogó szelepeket alkalmaztak, valamint a löketet 88 milliméterre csökkentették, cserébe a furat 85 milliméterre nőtt. A dugattyúk a Forma-1-ből érkező spéci alumínium ötvözettel bevont hengerfalak között futnak, a szénszálas hengerfej fedél alkalmazásával pedig 10 kilót spóroltak.

A BMW 320si-hez alapáron járt a teljes M-csomag és a Motorsport alufelni szett.

BMW 320si

9. BMW 3-as sorozat (E21)

Az első darab mindig meghatározó.

A BMW 3-as sorozat történelme tehát '75-ben kezdődött és a márka tulajdonosa, Herbert Quandt felügyelete alatt született, a formatervért pedig a számos gyönyörű autót alkotó Paul Bracq felelt.

Bob Lutz egykori kereskedelmi vezető a napokban elárulta, hogy az E21-es az a modell, amiről majdnem eltűnt a védjegynek számító vese alakú hűtőrács.

A tervek szerint egy vízszintes vonallal elválasztott nyitott dizájnt kapott volna  a front, akárcsak az akkori amerikai autókon. Ez azonban nem csak borzalmasan nézett ki, de a jellegzetes vesék nélkül teljesen karakterét is vesztette az autó.

A dizájn egyértelmű továbbgondolása a 02-es sorozatnak, ugyanakkor szándékosan mutat hasonlóságot az E12-es 5-ös sorozattal, hiszen az egységes márkaarculat mindig fontos volt.

BMW E21

A külsőn minden BMW-s jellegzetesség megtalálható, a cápa orron elhelyezett kerek fényszóróktól, a hosszú gépháztetőn át, egészen a C-oszlopon lévő hokiütőig.

(Az E21-et kis cápának is szokás hívni, a nagyobb testvér, a BMW E24 után.)

Az egyetlen kritika a hátsó lámpákat összekötő műanyagbetétet érte, ez akkoriban szokatlan megoldás volt.

Az igazi újdonság a vezetőorientált műszerfallal felszerelt belső tér volt, melyben nagy figyelmet fordítottak a passzív biztonságra is.

A BMW E21 kezdetben az M10-es négyhengeres motorok különféle változataival volt elérhető: a 89 lóerős 316-os jelentette az alapmodellt, a 318-as már 98 lóerős volt, a csúcsot pedig a Solex karburátoros 320-as jelentette 123 lóerővel - ezt jelezte a duplázott első fényszóró is.

A hathengeres modellek csak az 1977-es Frankfurti Autószalonon mutatkoztak be, a 323i-ben már K-Jetronik befecskendezéssel.

A kabrió modelleket egy külsős cég, a Baur készítette, összesen 4.595 darab készült a nyitott változatból.

Ha szeretnél még egy kicsit nosztalgiázni a BMW E21-ről, akkor látogasd meg a carsbase.com galériáját, ahol további 36 nagy felbontású fénykép vár rád.

BMW E21 316

8. BMW 335d xDrive M Sport (F30)

Bár az F30 335i (ami a frissítés után lett kicsit erősebb 340i) sokkal inkább közel áll a hagyományos BMW értékekhez, viszont a dízel csúcsmodell nyújtja azt, amit napjainkban a vásárlók elvárnak a bajoroktól.

A BMW 335d jelenleg a leggyorsabb 3-as az M3 után a palettán.

A sorhatos biturbó dízelmotor 313 lóereje és az 1500-as fordulattól rendelkezésre álló 630 Nm csúcsnyomatéka kellő erőt nyújt.

A nyolcsebességes automataváltó tud kényelmes és sportos is lenni.

Az intelligens xDrive összkerékhajtás pedig minden körülmények között biztos kezelhetőséget biztosít.

Mindez az M Sport köntösbe csomagolva egy igazán megnyerő kombinációt alkot, mely 4,8 másodperc alatt ugrik 100 km/órás sebességre.

BMW 335d xDrive M Sport, F30

7. BMW 320d (E46)

A BMW E46 az a modell, ami ma kartávolságon belülre hozza a BMW-érzést az erre fogékonyak számára.

A BMW E46 320d kellő dinamizmusa, kedvező fogyasztása és fenntarthatósága okán is jogosan szerepel a tíz legjobb között. Egyébként ez a változat vezeti még mindig a külföldről behozott használt autók eladási listáját.

Nem mellesleg a Dr. Anisits Ferenc vezetése alatt készült, 1998-ban bemutatkozó négyhengeres turbódízel motor egy 200 lóerős változata volt az első, mely gázolajos létére győzni tudott a Nürburgring-en rendezett 24 órás versenyen.

Ezt a hosszú távú próbatételt mindenképp ki kellett állnia a konstrukciónak a sorozatgyártás megkezdése előtt.

Az E46 320d kezdetben 136, 2003-tól viszont már 150 lóerős változatban volt elérhető - négyajtós sedan, kombi (Touring), Coupe, Cabrio és akár háromajtós Compact karosszériában is.

Az alábbi képen a saját E46 320d-met láthatod - úgy gondolom, ennél jobb alkalom nincs is arra, hogy bemutassam. (Zsolt, BMW3KLUB.hu alapító)

BMW E46 320d

6. BMW 3-as sorozat (E36)

A BMW E36 volt az első, teljes mértékben számítógéppel tervezett típus. Nem véletlenül látszódik sokkal modernebbnek, mint az előző két generáció.

Ezzel a modellel nőtt ki igazán a 3-as sorozat a kompakt kategóriából - méretei hatalmasat nőttek az E30-ashoz képest, formailag pedig egy egészen más korszak előfutára lett.

BMW E36 Sedan

Annak ellenére, hogy a fejlesztés már '81 júliusában elkezdődött, a véglegesítés csak 1988-ban történt meg és az E36 végül két évre rá, 1990 augusztusában került sorozatgyártásba.

Az összeszerelés nem csak Németországban, de az Egyesült Államokban, Mexikóban és Egyiptomban is folyt.

A modellpaletta a 100 lóerő körüli teljesítményű E36 316i-vel indult, a csúcsot pedig a pályafutása során 286-ról 316 lóerősre erősödött E36 M3 jelentette.

A BMW E36 M3 az amerikai Car and Driver magazin szerint korának legjobban vezethető autója volt.

BMW E36 M3

5. BMW M4 GTS (F82)

Azt hiszem, hogy nem okoz senkinek meglepetést, ha azt mondom, a modellpaletta szélesítésének és a marketing erejének hatására a BMW 3-as sorozat Coupé, Gran Coupé és Cabrio változatait ezentúl 4-es sorozat alatt találjuk meg.

A 700 darabban gyártott és napok leforgása alatt elfogyott GTS-ben mutatta meg a BMW mindazt, amit ma egy sorozatgyártott sportmodellbe bele tudnak rakni.

Az M3-asok 30. születésnapjára elkészült BMW M4 GTS valójában egy utcán is használható pályaautó - ehhez hűen a hátsó ülések helyén bukókeret, az elsőkén pedig kagylóülések fogadják a tulajdonosokat, sokpontos biztonsági övekkel kiegészítve.

BMW M4 GTS

A temérdek szénszálas elem használatának köszönhetően egy lóerőre mindössze 3 kg súly jut.

A feltűnően narancssárgával kiemelt aerodinamikai kiegészítők mellett, szemet gyönyörködtető látvány a Styling 666 nevű alufelni és az OLED hátsó lámpák is.

Az igazi újdonság azonban a vízbefecskendezéssel - mely a szívócsőbe áramló levegő hűtésével javítja a töltést - 500 lóerősre és 600 Nm nyomatékúra izmosított sorhatos biturbó motor.

Ezzel a technológiával az M4 GTS 3,8 másodperc alatt éri el az ominózus 100 km/h sebességet és 305 km/h-ig meg sem áll.

BMW F82 M4 GTS

4. BMW 335i Touring (E91)

Bár sokak szerint kilóg a 3-as BMW-k sorából a Chris Bangle-korszak alatt készült E90-es széria, a kombiért felelős tervező, Cristoph Nordmann mégiscsak jó munkát végzett.

Különösen a már modellfrissített (E91 facelift) és az M-csomagos verzió harmonikus, amiből a 3 literes turbós benzinessel, kéziváltóval és hátsókerékhajtással a családapák titkos vágyálma lehet belőle.

Ez a BMW 335i Touring.

306 lóerő és 400 Nm nyomaték jóformán bármire elég az autópálya belső sávjától a hétvégi pályanapokig, nem beszélve a hétköznapi felhasználásról.

2005 és 2009 között a BMW E91-ből összesen 412.723 darabot gyártottak.

BMW 335i Touring, E91

3. BMW M3 Limousine (F80)

Az első turbós M3-ként jelent meg 2013-ban a BMW F80 és párja, az F82-es kódjelű BMW M4, melyek egy merőben új generáció tagjai.

Igazi modern sportautó, ami ötvözni tudja a hétköznapi használhatóságot a versenypályán elengedhetetlen keménységgel és dinamizmussal - a kettőt pedig pár másodperc és egy gombnyomás választja el egymástól.

Mindez annak köszönhető, hogy az új F80 M3-at két DTM pilóta, Bruno Spengler és Timo Glock csiszolta finomra a legendás Nürburgring-en.

BMW F80 M3

A power dome-os gépháztető alatt egy 3 literes, sorhatos biturbó motor lakik, mely alapesetben 431 lóerőt és széles tartományban elérhető 550 Nm maximális forgatónyomatékot ad tovább a hatfokozatú kéziváltón vagy a 7-sebességes duplakuplungos automatán és az aktív M differenciálművön keresztül a hátsó kerekekhez.

Bár a teljesítmény nem nőtt jelentősen, a BMW F80 M3 mégis sokkal gyorsabb elődjénél, hiszen minden eddiginél fontosabb szempont volt a súlycsökkentés, aminek okán több karbon elem is került a vázba.

És hogy mit jelent ez?

A DCT-váltós F80 M3 mindössze 4.1 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet és ettől csak hangyányival marad le a kéziváltós kivitel, amelynek ugyanehhez 4.3 másodperc szükséges.

BMW M3 F80

2. BMW M3 Sport Evolution (E30)

Mindössze 600 darab készült a BMW E30 Sport Evo Coupe változatából és egy darab a Cabrio-ból, ezzel ugyancsak a negyedik legritkább változat az első M3-asból, de kétség kívül az egyik legvágyottabb.

2,5 literesre nőtt S14-es, négyhengeres sportmotorja már 235 lóerős és 6,1 másodperc alatt gyorsította 100 km/órás sebességre a kevesebb, mint másfél tonnás sportkocsit.

5-sebességes váltója a Getrag-tól érkezett igazi sportváltó, amin az 1-es fokozat balra lent található, hogy a gyakrabban használt fokozatok között könnyebb és gyorsabb legyen a kapcsolás.

Az M3-as masszívabb és merevebb karosszériáját a Sport Evolution esetében erősebb fékek lassították, a pályázáshoz hasznos, állítható első splittert és hátsó szárnyat kapott, valamint kizárólag feketében vagy pirosban volt rendelhető.

A BMW E30 M3 Sport Evolution egy igazi ritkaság, ezért érdemes alaposabban szemügyre venned: 16 minőségi képet találsz a carscoops.com galériájában.

BMW E30 M3 Sport Evolution

1. BMW M3 Coupe (E46)

A technika már kellően fejlett volt, hogy hétköznapokon is használható, de kemény sportautó szülessen, ugyanakkor még nem szorultak rá annyira a BMW mérnökei a lehetetlen kibocsátási kvóták teljesítésére, így ideális idő volt arra, hogy megszülethessen a valaha készült legjobb modell, a BMW E46 M3.

Ulf Weidhase máig tartó hagyományt teremtett azzal, hogy az E46-os sárvédőjére felhelyezte az E9-es elegáns, króm kopoltyúját, a motorháztetőre erőt sugalló power dome-ot tett.

BMW E46 M3

A 343 lóerős, 3,2 literes sorhatos üvöltését pedig négy, egyenesen elvágott kipufogóból hallhatjuk - ezeket a jegyeket mai napig nem illik lefelejteni egy vérbeli M-es modellről sem.

Az E46 M3 S54B32-es motorkódját minden BMW Fan álmából felkeltve is tudja.

A 343 lóerős bajor csoda 5.1 másodperc alatt eszi meg a 100-as sprintet, maximális sebessége pedig 250 km/h.

A könnyített változat, a BMW E46 M3 CSL Nürburgring-i 7:50-es körideje pedig máig referenciának számít, hiszen olyan autókat utasított maga mögé, mint a Ford GT, a Ferrari F430 vagy az Audi R8.

BMW E46 M3 CSL


Szeretnél még ilyen tartalmas cikkeket olvasni? - Nyomj egy lájkot és kövesd a BMW3KLUB.hu-t! (Ha eddig nem tetted volna.)

 

Ne felejtsd el megosztani ezt az ünnepi cikket a BMW-s ismerőseiddel is.

Hálásak lesznek érte.

facebook megosztás

Kapcsolódó írásunk: 100 éves lett a BMW - Íme a 10 legjobb modell 

Legjobb BMW

BMW 320d Touring E91: Így fest egy igényes sportkombi, avagy zafír fekete BMW E91, VMR felnikkel

A BMW sportkombik, avagy a BMW Touring modellek nem kapnak jelentősebb figyelmet az amerikai piacokon. Azonban nálunk Európában népszerű a céges- és a családi autók körében. Egyszerre praktikus és stílusos választás. Íme a bizonyíték, hogy egy családi autó is lehet igényes, nem is kicsit. Következzen a zafír fekete BMW 320d Touring (E91).

Legyél te is közösségünk tagja - Nyomj 1 lájkot és csatlakozz 19.400 BMW-rajongóhoz!


A BMW sportkombik, avagy a Touring BMW modellek nem kapnak jelentősebb figyelmet az amerikai piacokon.

Azonban nálunk Európában népszerű a céges- és a családi autók körében. Egyszerre praktikus és stílusos választás.

Ugyanezen oknál fogva nem túl gyakori, hogy rábukkannánk egy átalakított, vagy tuningolt BMW 3-as Touring-ra.

De a most következő gyönyörű, zafír fekete BMW 320d Touring E91 tulajdonosa úgy döntött, hogy a szokásostól eltérő külsőt varázsol az autóhoz.

Mindezt a legkönnyebb és legmegfizethetőbb módon kivitelezte, egy egyedi felni szettel.

BMW E91

Az autó VMR V710 kerekkel gurul, 19/8,5 col mérettel elől, míg hátul 19/9,5 col mérettel.

BMW 320d touring

És ezen felül még ültetést is kapott a bajor szépség, hogy ezzel is feldobják a megjelenést.

BMW kombi

A VMR felniket Good Year Eagle F1 gumikkal szerelték, elől 225/35/19 és hátul 255/30/19 mérettel.

BMW 320d kombi

A BMW 320d a BMW egyik leghatékonyabb kivitele.

A 2.0 literes, négyhengeres dízelmotor tökéletes balanszot biztosít a gazdaságosság, hatékonyság és az erő között.

A 184 lóerő teljesítmény mellé 380 Nm nyomaték társul.

Kevesebb, mint 7,5 másodperc gyorsul 100 km/h sebességre. És a gyári sebességkorlátozás (maximális sebesség) 250 km/h, amely a legtöbb sofőr számára elegendő is.

Azért, hogy még különlegesebb hangulatúak legyenek a képek, a tulajdonos elvitte a szeretett bajor gépet az Alpokba, hogy itt készítsen egy brilliáns fotósorozatot.

BMW 320d e91

BMW 320d

BMW felni

Véleményem szerint nem túl magas büdzséből is rendkívül vonzóvá varázsolhatjuk imádott BMW-nket.

Gondolj csak a különleges fényű COB Angel Eyes helyzetjelző karikákra, vagy egy 18-as/19-es gyári BMW felni garnitúrára.

Nem beszélve a sötétített üvegekről és a fóliázott hátsó lámpákról, vagy az ültetésről.

Esetleg még egy sportkipufogó-rendszert is bejátszhatunk és már tökéletesebb, vonzóbb nem is lehetne az autónk.


Legyél te is közösségünk tagja - Nyomj 1 lájkot és csatlakozz 19.400 BMW-rajongóhoz!

 

És oszd meg ezt a cikket, hogy minél több BMW-s márkatárshoz eljusson.

bmw 320 touring, megosztás

 

(Valamennyi információ és kép forrása a bmwblog.com cikke volt.)

Autólopás Budapesten: Így talált vissza gazdájához az ellopott BMW - Ismerjétek meg Reich Dániel történetét

Autólopás Budapesten, sikertelenül - Avagy hogyan került vissza fél év után Dánielhez a BMW, ami még "szinte meleg" volt, amikor lába kelt - ugyanis még csak 4 hónapja volt Dániel tulajdonában. Tanulságos történet következik.

Danival egészen furcsa módon ismertük meg egymást.

Az előző cikkem után jött egy üzenet a BMW3KLUB Facebook-oldalára, amelyben megírta nekem, hogy a cikkben a második képen, meglepő módon az ő BMW-je szerepel.

Hogyan került a kép a cikkben szereplő 12 csodaszép őszi BMW-s kép közé, mikor azt éppen előző nap készítette a fotós barátja, Gabrovits Balázs?

 

BMW 318d, E91

Erről a képről van szó - BMW 318d (E91)


Nos, a helyzet az, hogy a képeket a Google-ből és a Tumblr-ről válogattam össze. Dani pedig az elkészült képet szinte rögtön feltöltötte a Tumblr-oldalára. Így lehetséges az, hogy én másnap ráleltem és bekerült az igényesnél is igényesebb válogatásba.

BMW Cob angel eyes

Jelenleg így néz ki a Bömbi - A 18-as felni és a COB angel eyes elengedhetetlen


Szóval kicsi a világ. Mindketten nagyon meglepődtünk.

De van itt még más is, ami még érdekesebb lesz számodra.

És tanulságos is.

Úgyhogy mindenképp olvass tovább.

És csatlakozz te is, több mint 27.000 fős közösségünkhöz!

BMW 3-as sorozat

A BMW-t ellopták 4 hónappal azután, hogy Dani megvásárolta

Azt azonban Dani sem gondolta volna, hogy még valaha is újra láthatja kedvencét, amire rengeteg munkával töltött hónap eredményeként sikerült szert tennie.

Íme a sztori, amiből megtudod, hogy mindig van remény:

A BMW-t Budapesten, a 2. kerületből lopták el májusban, a rendőrkapitányságtól kb. 500 méterre.


Ezután azonnal felraktam a hírt mindenhova: Facebook
-ra, Autovadasz.eu-ra stb.


Persze egyidejűleg megtettem a bejelentést is. Ott azt tanácsolták, hogy inkább hívjam körbe a pesti taxitársaságokat, mert ők többre szoktak menni.


Már-már lemondtam a kocsiról, amikor hívott egy faszi, aki Biatorbágyon látta az autót.


Persze egyből helyszínre ki, rendőrség, stb.


Ott volt az autó. Nyitva.

Az emberke nem került elő, aki hívott, hiába mondtam, hogy a nyomravezetői díjat átadnám. Ez egy kicsit gyanús, hogy a mai napig nincs meg az illető.


A kocsi be volt borsozva, hogy a rendőrkutya ne fogjon szagot. Szét volt kapva a csomagtér az akksinál. Bluetooth, telefon kitépve stb.


A kocsi elektronikája letiltott. A saját kulcsát sem ismerte fel. Valószínűleg ez volt a szerencsém, mert leállt az autó, ott a helyszínen.


Aztán elszállították, lefoglalták, stb. Majd onnan ment a Wallisba, mert a Casco ugye csak szakszervízt fizet. Ott rendbe rakták, és szeptember vége, október eleje környékén visszakaptam.


Azóta imádom, vigyázok rá, kamerázott mélygarázsban tartom.


Amúgy egyszer volt még egy sztori ezzel kapcsolatban.


Nem vettek le a körözési listáról és a reptéren bejelzett a rendszámfelismerő.

Lerohantak a rendőrök, 2 órán át szívattak, és be akartak vinni.


De nálam volt a törzskönyv. Úgyhogy végül betelefonáltak a 2.kerületbe, ahol kivették az autót a körözési listából.

 

Ebben az állapotban talált rá Dani a kedvencére:

autólopás

lopott bmw

lopott autók

És így néz ki most a hűséges, touring BMW:

autólopás budapest

autólopás elleni védelem

lopott autók Budapest

BMW 318d

Megkértem Danit, hogy írjon nekünk pár sort az autóról:

Egy 2007-es évjáratú BMW 318d (E91), 25%-os chippel.

 

Hosszas keresgélés után találtam rá, mert olyan 3-as BMW-t akartam, ami hosszútávon mellettem lesz és végülis rá esett a választásom.

 

Eleinte nem gondoltam arra, hogy bárhogyan hozzá kéne nyúlni az autóhoz és módosítgatni azt.

 

Aztán 2014 májusában ellopták és én szinte egyből arra gondoltam, hogy már valahol a határon túl, darabokban van szegény. Majd pár hónap múlva megtalálták és azóta imádom, nagy becsben tartom, hiszen visszatalált hozzám.

 

Még gyerekcipőben jár a projekt, mivel ugye sokáig nem volt nálam az autó, télen pedig használtam, így nem tudtam hozzányúlni.

 

Jelenleg 25%-os chip van benne, amivel 160 lóerő körül van a teljesítménye, ezen kívül COB Angel Eyes lett beépítve (nem az a felpattintós, Ebay-es, 10 dolláros, hanem át lett építve az egész lámpatest). A veséket még nyáron krómról matt feketére fújtam át, mert így szebb számomra. Egyébként nyáron a 18 colos M-es felniken, télen pedig a 17 colos lemezfelniken gurulok vele.

 

További terveim között szerepel a fóliázás, ablak sötétítés, hifi, air-ride, új felnigarnitúra és sport kipufogórendszer - de mindent a maga idejében persze és apránként, mert egyik sem két forint.

 

Viszont én így is imádom, letisztult az egész, mégis gyönyörű.

 

Az egészhez az inspirációt amúgy egy Cabrio 3-as Golf adta, mivel amikor ellopták, gyorsan kellett egy autó és a Golf-ot vettem meg olcsón, majd később gewinde-vel leraktam, motorikusan, mindenhogyan felújítottam és imádtam. Más életérzés teljesen.

 

Aztán amikor visszakaptam a BMW-met, már tudtam, hogy mi lesz a sorsa.

Dani esete nem illik az átlag statisztikákba.

Ugyanis sajnos rendkívül ritka, hogy előkerül egy ellopott autó.

Különösen fél év után.

Ezért örülök, hogy megosztotta velünk a történetét.

Érdekes és tanulságos volt számomra. És neked is biztosan az volt.

BMW 318d touring

"Mit tegyek, ha ellopták az autómat?"

Először is, azonnal jelentsd a rendőrségnek, hogy ellopták.

Ezután használd ki a közösségi média erejét.

Válassz ki egy jó képet az autódról és lásd el figyelemfelkeltő felirattal. (Ellopták, honnan lopták el, mikor lopták el, nyomravezetői díj, rendszám, telefonszámod.)

Majd tedd fel ezt a képet a Facebook-adatlapodra és írj hozzá egy részletes szöveget az autó különleges ismertetőjegyeiről, a motor típusáról stb.

Ezt oszd meg az ismerőseiddel. Majd pedig minden egyes Facebook-csoportban, ahol csak tudod. És kérd meg az embereket, hogy osszák tovább.

Írj autós témájú Facebook-oldalaknak üzenetet, hogy osszák meg a történetet és a képet. (Pl. Totalcar, Autónavigátor, Autó Pult)

Keress fel használtautó adok-veszek csoportokat, a márka rajongói csoportjait (amennyiben van ilyen) és tedd ki oda is a képet, a történettel együtt. Van nekünk is egy: ide kattintva tudsz csatlakozni.

De beküldheted a totalcar.hu online autós magazin szerkesztőségéhez is. Valószínűleg készségesen állnak majd hozzád.

Tedd fel az 'ellopott autók' témájú internetes fórumokba és a különböző autóvadász oldalakra. Például az index.hu - autólopás fórumba. És az autovadasz.eu weboldalra.

Végül pedig ragassz ki a környék hirdetőtábláira, villanyoszlopaira figyelemfelkeltő plakátot.

Ez a minimum, amit tenned kell, ha a szeretett autódról van szó.

 

Legyél te is közösségünk tagja - Nyomj 1 lájkot és kövess minket a Facebook-on! 

 

És oszd meg ezt a sztorit, hogy mások is tanulhassanak belőle.


A cikk a BMW3KLUB.hu oldalnak és Reich Dánielnek köszönhetően jött létre.

BMW 3-as sorozat