A BMW 3.0 CSL Hommage egy tribute modell a BMW Design Team jóvoltából, melyet az időtlen klasszikus és ikonikus BMW Coupe, az 1970-es évekbeli BMW 3.0 CSL tiszteletére készítettek. Ebben a cikkben részletes leírást, képeket és videókat találsz a 2015-ben debütált BMW 3.0 CSL Hommage csúcsmodellről.
Legyél te is közösségünk tagja - Nyomj 1 lájkot és csatlakozz 19.400 BMW-rajongóhoz!
A BMW 3.0 CSL Hommage egy tribute modell a BMW Design Team jóvoltából, melyet az időtlen klasszikus és ikonikus BMW Coupe, az 1970-es évekbeli BMW 3.0 CSL tiszteletére készítettek.
"A Hommage modelljeink, így a BMW 3.0 CSL is, nem pusztán azt fejezik ki, hogy mennyire büszkék vagyunk az örökségünkre, hanem azt is, hogy mennyire fontos is lehet a múlt a jövő meghatározásában." - mondta Adrian van Hooydonk, a BMW Group Design vezető formatervezője.
"Az intelligens konstrukcióval és a modern anyagokkal a BMW 3.0 CSL Hommage elhozta a korábbi modell karakterét a 21. századba, egy új és izgalmas külsőben." - tette hozzá, összegezve ezzel a BMW 3.0 CSL Hommage felelős design csapatának megközelítését, szemléletmódját.
Adrian van Hooydonk azt is elmondta, hogy többek közt az a könnyűszerkezetes járműstruktúra, amely 40 évvel ezelőtt életre keltette a BMW 3.0 CSL-t, tette híressé a márkát.
A „CSL” (Coupé, Sport, Leichtbau) típusmegjelölés a kupé, a sport és a könnyűszerkezetes szavak kezdőbetűiből tevődik össze.
Az előd, a BMW 3.0 CSL, alumínium motorháztetejével, csomagtérfedelével és légterelőivel, plexiüveg ablakaival, valamint a leglényegesebb alkatrészek kivételével, a végletekig lecsupaszított felszereltségével mintegy 200 kilogrammal nyomott kevesebbet a mérlegen, mint BMW 3.0 CS típusjelölésű testvérmodellje.
Az 1970-es években elterjedt alumíniumot, azóta a szénszálból készült karosszériaelemek – sőt szénszál-erősítésű műanyagból készült elemek és alkatrészek – váltották fel, amelyekkel még jobb súly-lóerő arány érhető el.
Ezek a szupererős szénszálak könnyebbek és erősebbek is az alumíniumnál.
A BMW 3.0 CSL Hommage esetében is bőségesen alkalmazták ezeket, így megmaradt a nyers motorsport-karakter.
A BMW Group vezető a világon az autóiparban használt szénszál-erősítésű műanyag gyártásában és alkalmazásában.
És mára már sok-sok év tapasztalattal a háta mögött dicsekedhet a szénszál-erősítésű műanyag autóalkatrészek sorozatgyártását illetően, melyeket eddig a BMW M modellekhez használtak fel.
Manapság viszont legfőképp a BMW i modellek esetén alkalmazzák ezt a technológiát.
Legyél te is közösségünk tagja - Nyomj 1 lájkot és csatlakozz 19.400 BMW-rajongóhoz!
A BMW 3.0 CSL Hommage fényezése felidézi emlékeinket az elődről.
Hiszen pont úgy, mint a BMW 3.0 CSL, a Hommage is metálsárga színben tündököl, amelynek hivatalos elnevezése a Golf Yellow.
Az eredeti BMW 3.0 CSL modellhez hasonlóan a Hommage front része is cápaorr-szerű.
Az új modellen már LED- és lézerfény-technológia van.
De a fényszórók belsejébe integrált „X” lézerfény motívumok a versenysportban egykoron használt fényszóró-maszkolásra utalnak.
A BMW 3.0 CSL Hommage minimalista belseje is a versenyautós karakterét idézi, hatpontos biztonsági övekkel szerelt kagylóülések, valamint pirosra eloxált tűzoltóhab, tűzoltókészülék és gyors-feszültségmentesítő kapcsoló fokozzák a versenyautós hangulatot.
Az ajtók is a Német Túraautó Bajnokság (DTM) versenyautóinak hangulatát hozzák: a BMW 3.0 CSL egykori ajtónyitót nejlonfogantyúval párosították.
A BMW 3.0 CSL Hommage csak az abszolút szükséges belső elemekkel rendelkezik.
Minden egyes része magas minőségű tervezés eredménye és vagy szerkezeti, vagy vezetési funckiót tölt be.
Tényleg a "csak semmi felesleg" elvén készült. Abszolút minimalista.
A teljes egészében szénszál-erősítésű műanyagból épített enteriőr (beltér) egyetlen fa szerű anyagból készült része a műszerfal.
Ez egyértelműen a korábbi BMW 3.0 CSL belterére utal, amelynek belsejét körben faberakás borította.
A BMW 3.0 CSL Hommage nem a "hagyományos óracsoporttal" rendelkezik, hanem egy digitális kijelzővel, ami informálja a vezetőt az aktuális sebességről, sebességfokozatról és fordulatszámról.
A BMW 3.0 CSL Hommage karakterében egyedülálló.
A könnyűszerkezetes tervezés, a sportosság, valamint az elegancia győztes triója.
A topspeed.com cikke szerint az autó becsült maximális sebessége 250 km/h és körülbelül 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre.
Nézd meg 2015-ös debütálás alkalmával készült videót:
És ne hagyd ki a BMW 3.0 CSL Hommage R változatról készült videót sem:
Lájkold a Facebook-oldalunkat - ha szeretnél még ilyen cikkeket olvasni, és ha nem akarsz lemaradni a legjobb BMW-s képekről, videókról!
Olvasd el az előző cikkemet is: BMW 320d Touring E91 - Zafír fekete fényezés, VMR felnik
És oszd meg ezt a színvonalas cikket, hogy a BMW-rajongó ismerőseidhez is eljusson.
(A képek és az információ forrása a bmwblog.com és a hvg.hu cikke volt.)
Megosztás a facebookon