BMW 3.0 CSL Hommage: Vissza a jövőbe, avagy ilyen a múlt 2015-ben a BMW-nél

A BMW 3.0 CSL Hommage egy tribute modell a BMW Design Team jóvoltából, melyet az időtlen klasszikus és ikonikus BMW Coupe, az 1970-es évekbeli BMW 3.0 CSL tiszteletére készítettek. Ebben a cikkben részletes leírást, képeket és videókat találsz a 2015-ben debütált BMW 3.0 CSL Hommage csúcsmodellről.

Legyél te is közösségünk tagja - Nyomj 1 lájkot és csatlakozz 19.400 BMW-rajongóhoz!

 

Egy csúcsmodell a dicső múlt tiszteletére

A BMW 3.0 CSL Hommage egy tribute modell a BMW Design Team jóvoltából, melyet az időtlen klasszikus és ikonikus BMW Coupe, az 1970-es évekbeli BMW 3.0 CSL tiszteletére készítettek.

"A Hommage modelljeink, így a BMW 3.0 CSL is, nem pusztán azt fejezik ki, hogy mennyire büszkék vagyunk az örökségünkre, hanem azt is, hogy mennyire fontos is lehet a múlt a jövő meghatározásában." - mondta Adrian van Hooydonk, a BMW Group Design vezető formatervezője.

"Az intelligens konstrukcióval és a modern anyagokkal a BMW 3.0 CSL Hommage elhozta a korábbi modell karakterét a 21. századba, egy új és izgalmas külsőben." - tette hozzá, összegezve ezzel a BMW 3.0 CSL Hommage felelős design csapatának megközelítését, szemléletmódját.

Adrian van Hooydonk azt is elmondta, hogy többek közt az a könnyűszerkezetes járműstruktúra, amely 40 évvel ezelőtt életre keltette a BMW 3.0 CSL-t, tette híressé a márkát.

BMW 3.0 CSL Hommage

Könnyűszerkezetes tervezés - A múlt és a jelen

A „CSL” (Coupé, Sport, Leichtbau) típusmegjelölés a kupé, a sport és a könnyűszerkezetes szavak kezdőbetűiből tevődik össze.

Az előd, a BMW 3.0 CSL, alumínium motorháztetejével, csomagtérfedelével és légterelőivel, plexiüveg ablakaival, valamint a leglényegesebb alkatrészek kivételével, a végletekig lecsupaszított felszereltségével mintegy 200 kilogrammal nyomott kevesebbet a mérlegen, mint BMW 3.0 CS típusjelölésű testvérmodellje.

BMW 3.0 CSL Hommage Concept

Az 1970-es években elterjedt alumíniumot, azóta a szénszálból készült karosszériaelemek – sőt szénszál-erősítésű műanyagból készült elemek és alkatrészek – váltották fel, amelyekkel még jobb súly-lóerő arány érhető el.

Ezek a szupererős szénszálak könnyebbek és erősebbek is az alumíniumnál.

A BMW 3.0 CSL Hommage esetében is bőségesen alkalmazták ezeket, így megmaradt a nyers motorsport-karakter.

A BMW Group vezető a világon az autóiparban használt szénszál-erősítésű műanyag gyártásában és alkalmazásában.

És mára már sok-sok év tapasztalattal a háta mögött dicsekedhet a szénszál-erősítésű műanyag autóalkatrészek sorozatgyártását illetően, melyeket eddig a BMW M modellekhez használtak fel.

Manapság viszont legfőképp a BMW i modellek esetén alkalmazzák ezt a technológiát.

BMW 3.0 CSL 1972

Legyél te is közösségünk tagja - Nyomj 1 lájkot és csatlakozz 19.400 BMW-rajongóhoz!

 

A BMW 3.0 CSL Hommage fényezése felidézi emlékeinket az elődről.

Hiszen pont úgy, mint a BMW 3.0 CSL, a Hommage is metálsárga színben tündököl, amelynek hivatalos elnevezése a Golf Yellow.

Az eredeti BMW 3.0 CSL modellhez hasonlóan a Hommage front része is cápaorr-szerű.

Az új modellen már LED- és lézerfény-technológia van.

De a fényszórók belsejébe integrált „X” lézerfény motívumok a versenysportban egykoron használt fényszóró-maszkolásra utalnak.

BMW 2015

Elegáns enteriőr minimalista módra

A BMW 3.0 CSL Hommage minimalista belseje is a versenyautós karakterét idézi, hatpontos biztonsági övekkel szerelt kagylóülések, valamint pirosra eloxált tűzoltóhab, tűzoltókészülék és gyors-feszültségmentesítő kapcsoló fokozzák a versenyautós hangulatot.

Az ajtók is a Német Túraautó Bajnokság (DTM) versenyautóinak hangulatát hozzák: a BMW 3.0 CSL egykori ajtónyitót nejlonfogantyúval párosították.

A BMW 3.0 CSL Hommage csak az abszolút szükséges belső elemekkel rendelkezik.

új BMW

Minden egyes része magas minőségű tervezés eredménye és vagy szerkezeti, vagy vezetési funckiót tölt be.

Tényleg a "csak semmi felesleg" elvén készült. Abszolút minimalista.

A teljes egészében szénszál-erősítésű műanyagból épített enteriőr (beltér) egyetlen fa szerű anyagból készült része a műszerfal.

Ez egyértelműen a korábbi BMW 3.0 CSL belterére utal, amelynek belsejét körben faberakás borította.

A BMW 3.0 CSL Hommage nem a "hagyományos óracsoporttal" rendelkezik, hanem egy digitális kijelzővel, ami informálja a vezetőt az aktuális sebességről, sebességfokozatról és fordulatszámról.

BMW Hommage

A BMW 3.0 CSL Hommage karakterében egyedülálló.

A könnyűszerkezetes tervezés, a sportosság, valamint az elegancia győztes triója.

A topspeed.com cikke szerint az autó becsült maximális sebessége 250 km/h és körülbelül 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre.


Nézd meg 2015-ös debütálás alkalmával készült videót:

 

És ne hagyd ki a BMW 3.0 CSL Hommage R változatról készült videót sem:

Lájkold a Facebook-oldalunkat - ha szeretnél még ilyen cikkeket olvasni, és ha nem akarsz lemaradni a legjobb BMW-s képekről, videókról!

 

Olvasd el az előző cikkemet is: BMW 320d Touring E91 - Zafír fekete fényezés, VMR felnik

És oszd meg ezt a színvonalas cikket, hogy a BMW-rajongó ismerőseidhez is eljusson.

BMW 3.0 CSL Hommage, facebook megosztás

(A képek és az információ forrása a bmwblog.com és a hvg.hu cikke volt.)

 

Ajánló
Kommentek
  1. Én