Ha BMW, az csak jó lehet. Ha pedig Cápa BMW, az egyenesen mesés. Ismerd meg közelebbről Magyarország egyik legszebb Cápa BMW-jét, Kovács Imre 1982-es BMW 635i CSi (E24) példányát. Következik a Cápa, aminek nincs gyengepontja.
Legyél te is a közösségünk tagja - Gyorsan nyomj 1 lájkot és csatlakozz 50.000 BMW-rajongóhoz!
Ha BMW-s vagy, biztos vagyok benne, hogy nem ritka nálad sem az, hogy olyan példányra bukkansz, amitől leesik az állad. Akár élőben, akár az interneten.
Én most a Facebook-on láttam meg egy olyan bajor legendát, ami párját ritkító szépségével azonnal megragadta a figyelmemet. És a tiédet is meg fogja.
Egy 1982-es, második generációs, gyönyörű hazai cápa BMW-ről, egy BMW E24 635 Csi-ről van szó.
Úgy éreztem, hogy ezt az autócsodát meg kell osztanom veled is, mert igazán megérdemli a figyelmet.
Kovács Imre tulajdonost kérdeztem a legendás cápa BMW-ről.
Nem vagyok egy ma született bárány, de a gondolkodásom, az érdeklődési köröm, a hobbim soha nem vénül el.
Érett felnőtt fejjel szeretném bepótolni mindazt, amire életem virágkorában vágytam, de családom anyagi helyzete nem adott módot a megvalósításukra.
Amióta az eszemet tudom, mindig nagy rajongója voltam a járműveknek, szerettem magamba szívni Apám oldalkocsis Pannóniájának füstjét.
Ahogy tehettem, korengedménnyel megszereztem a jogosítványt és elindult számomra az a „vesszőfutás”, amiből mind a mai napig nem tudok szabadulni.
Nincs olyan típus, amit még nem birtokoltam, így én tényleg tudok különbséget tenni gyártók és gyártmányok között.
Két kedvenc márkám volt, mégpedig a Honda és a BMW.
De örömmel jelenthetem ki, hogy az utóbbi lett a nyerő, így nemrégiben megállapodtam egy BMW E24 635 Csi Cápa mellett, ami életem egyik nagy szerelme lett a feleségem után.
Számomra itt sincs megállás, mert a végső célom, egy Cápa M6.
Azért döntöttem a Cápa mellett, mert számomra minden szépség és élvezet benne van, ami egy autóban lehet.
Formája szemet gyönyörködtető, menettulajdonságai káprázatosak.
Amióta magaménak tudhatom, szabadidőm nagy részét a garázsban töltöm, keresve valami lehetőséget a babrálásra.
Minden jóban van valami rossz, a 635 CSi esetén az, hogy nem nagyon találok rajta támadási felületet, így kitaláltam, hogy a szép, legyen még szebb, azaz kicserélem rajta a teljes lámpa- és króm készletet, gyári újakra.
Esetleg érdekelhet titeket, hogy hogyan találtam rá erre az egyedien megkímélt darabra, hát elmondom a történetét.
Amikor elköteleztem magamat a BMW mellett, jelentkeztem minden, a márkával foglalkozó csoportba, majd felvételt nyertem.
Elkezdtem nézegetni a posztokat, hozzászóltam a témákhoz és folyamatosan egyértelművé vált számomra, hogy kiemelkedően magas érdeklődés mutatkozik a kedvenc típusom, avagy a Cápa BMW felé.
Eldöntöttem, veszek egyet és kiírtam minden fórumon a szándékomat.
Már az elején óriási lelkesítő táborom lett, több ezer like-kal, valamint sok száz hozzászólással, amikből egyértelművé vált számomra, hogy jól döntöttem.
Itt jön a bökkenő.
Érkeztek ajánlatok, de olcsón csak roncsok voltak, a szépeket viszont 8 millió környékén kínálták.
Egy kicsit elkeseredtem, hisz nem számítottam ilyen magas árakra. Kezdtem keresgélni külföldi oldalakon, de azokon is kegyetlen drágán lehetett volna hozzájutni egy makulátlan 635 Csi példányhoz.
Egyik nap éjjel jött egy privát üzenet, hogy az illető eladná szeretett Cápáját egyéb okok miatt X összegért, ami nagyon kedvező volt.
Örültem a levélnek, de támadtak kételyeim is, hisz az ajánlat, mint mondtam igen kedvező volt.
Másnap azonnal felhívtam a tulajt, aki elmondta, hogy ilyen szép autó, nincs másik a kínáltak között, menjek el megnézni.
Mivel nagy volt a távolság, előzetesen kértem képeket, amik elég gyalázatosak voltak az E24 állapotának megítéléséhez, így szedtem a sátorfámat és személyesen utaztam le megnézni.
Megérkeztem és egy lakótelepi garázssor felé vettük az irányt, ami egy kicsit balkáni állapotokra emlékeztetett.
Viszont ami elém tárult az egyik tároló kinyitása után, azt szinte el sem hittem. Maga volt a csoda.
Ott volt előttem egy szalon állapotú BMW 635 Csi, könyörögve, hogy vigyél magaddal.
Nem sokat töprengtem, hisz féltem, nehogy jöjjön más.
Elkezdtem szemrevételezni a szépséget, aminek minden porcikáját élvezet volt megérinteni, de nem találtam alkura okot adó hibát.
Hogy pecsétet tegyünk az üzletre, mentünk egy próbakört, ami egyértelművé tette számomra a vásárlást.
Hát így lett az enyém ez a ritka és különleges színnel megáldott csoda BMW.
Jelenleg ott tartok, hogy az OT határain belül, fiatalítás céljából, megjutalmaztam egy korhű, de brutális felnigarnitúrával (Rondell 0058 - a szerk.), hisz a gyárinak a tapadása egyenlő volt a nullával, minden indulásnál, gyorsulásnál kipörögtek.
Ha már szép kerekek kerültek alá, jött a következő kihívás, az ültetés.
Ennél megint fegyelembe kellett venni az OT követelményeit, így az optikai javítás elöl 4.5 cm, hátul 2.5 cm lett, ami összhangba hozta az egész látványt.
Találkozókon még nem vettem részt, de szándékozom majd megjelenni némelyiken, amikor az időm engedi.
Elismerésekben, díjakban az autónak már volt része, rengeteg trófeája van, de az előző tulajdonos emlékbe megtartotta őket.
Azt viszont leszögezhetem, hogy aki eddig látta, az el volt ájulva tőle.
Eladni nem szándékozom, csupán, ha adódik lehetőség, tervezem egy Cápa M6-ra elcserélni.
Válaszom őszinte lesz. Az első álomautóm a Honda NSX volt.
De ez a Cápa most minden kedvencet maga mögé utasít.
Azért a BMW, mert a legmegbízhatóbb márka a piacon.
Amióta az eszemet tudom, a rossz nyelvek mindig szervízigényesnek titulálták, de ez a jelző csupán tapasztalatlanságon alapuló baromság.
Azért terjedt el róla, mert a BMW volt az első okos autó, ami figyelmeztetett az esedékes szervÍzre, sőt le is tiltott, ha nem végezték el rajta.
Azért kell BMW-t venni, mert szépsége örök fiatalságot kölcsönöz használójának, valamint megbízhatóságához nem ér fel egyik négykerekű sem.
Tökéletes befejezés.
Végül pedig nézd meg ezt a kisfilmet egy fantasztikus BMW E24-ről:
Köszönöm Imrének, hogy örömmel elvállalta az interjút és egy kicsit beavatott minket a gyönyörű E24 635 Csi történetébe.
Szeretnél még ilyen BMW-s cikkeket olvasni? - Nyomj 1 lájkot és nem maradsz le semmiről!
A cikk a BMW3KLUB.hu oldalnak és Kovács Imrének köszönhetően jött létre.
További olvasnivalók:
Megosztás a facebookon
Dubairól valószínűleg a luxus és a fényűzés jut eszébe elsőként mindenkinek. Nem véletlenül, hiszen például a világ rendőrségei közül a dubaji zsaruknak van egyedül ilyen értékű és széles palettájú luxusautó-flottája. 2015-ben a flotta bővült a BMW legmodernebb modelljével, a BMW i8-cal is. Erről olvashatsz most néhány sort. Nézd meg a két videót is, az i8 átadásáról és a dubaji rendőrök elképesztő luxusautó-flottájáról.
A Dubai rendőrség már jól ismert a lenyűgöző rendőrautó-flottájáról.
Az autópark olyan exkluzív és ritka sportautókat foglal magában, mint a Ferrari FF, Mercedes SLS-AMG, Bugatti Veyron, Mercedes G63 AMG, Aston Martin One-77, Nissan GT-R, BMW M6, Audi R8, Bentley Continental GT és a McLaren MP4-12C.
Ezek legtöbbjét egyáltalán nem bűnüldözésre használják, viszont annál inkább PR (marketing) célokra.
Tavaly, 2015-ben pedig egy újabb egzotikum, a BMW i8, mint hibrid sportautó is csatlakozott a mesés flottához.
Így mostmár a legmodernebb BMW sem hiányzik a palettáról.
A cikk alján található videóban a Dubai rendőrség az i8 átadásának pillanatairól ad nekünk némi ízelítőt.
Az i8 zöld-fehér színkombinációban pompázik, de a tetejéről hiányzik a sziréna.
A bajor csoda lehet, hogy nem olyan gyors, mint a flotta többi tagja, de kétségkívül a leghatékonyabb - benzin oldalról a háromhengeres BMW TwinPower Turbo benzinmotor, elektromos oldalról pedig a BMW eDrive technológia gondoskodik a hatékonyságról és a vezetési élményről.
Egyébként a benzinmotorhoz 6-fokozatú, a villanymotorhoz 2-fokozatú automata váltó társul.
A 1.5 literes benzinmotor 231, a kompakt villanymotor pedig 131 lóerő kifejtésére képes.
A BMW i8 4.4 másodperc alatt éri el a 100 km/h tempót, maximális sebessége pedig 250 km/h.
Nézd meg az alábbi videót az i8 dubaji átadásáról:
Az alábbit pedig a brutális társairól (tetszeni fog):
Kapcsolódó cikkünk: 100 éves a BMW, jön az 500 lóerős BMW M100 (i8S)
Követsz már minket? - Ha még nem, most gyorsan nyomj 1 lájkot és csatlakozz 22.000 BMW-rajongóhoz!
(Az információ forrása a bmwblog.com cikke volt.)
Megosztás a facebookonA híres német tuningcég, a Hamann, ezúttal az új BMW F86 X6 M modellt vette gondozásába. Ha meghallod a Hamann nevet, joggal gondolsz egy újabb brutális autótuning-projektre. És nincs ez másképp az új F86 X6 M projekt esetén sem. Nagyon durva. Mutatjuk az eddigi eredményt.
A német tuningcég, a Hamann, újabb elképesztő tuning projekttel készül, amelynek alanya ezúttal az új BMW X6 M.
Az F86 BMW X6 M a nyomtáv- és a sárvédőív szélesítésének köszönhetően mostmár felveheti a komoly papucsokat, vagyis az óriási 23 col méretű felniket elöl és hátul is.
A 23 colos Hamann Anniversary Evo kerekeket a Hamann gyártotta le, kimondottan a nagy, sportos SUV-ok számára és igen nagy választékot biztosítanak belőlük a vásárlóknak.
A képekről ítélve látható, hogy az új F86 X6 M tuning közelebb csücsül a földhöz, mint a gyári testvérei, valószínűleg az új ültetőrugóknak köszönhetően - így agresszívabb megjelenést és még jobb vezethetőséget kapunk.
A gyári F86 X6 M modellek 567 lóerős és 750 Nm-es teljesítményre képesek a 4.4 literes, ikerturbós V8-as motor által.
A Hamann csapata ezeket a számokat a közeljövőben minden bizonnyal megnöveli, a motorvezérlő egység (ECU) és a hardver tuningolásával, frissítésével.
A német tuningcég, a Hamann képviselői azt is elmondták, hogy a BMW F86 X6 M tuning projekt keretében egy új kipufogórendszeren is dolgoznak, amely még durvább hangzást és extra teljesítményt nyújt majd a bajor autócsodának.
A képek magukért beszélnek - itt valami nagyon jó dolog készül.
Követsz már minket? - Ha még nem, most gyorsan nyomj 1 lájkot és csatlakozz több, mint 25.000 BMW-rajongóhoz!
És ha tetszett, oszd meg ezt a cikket az ismerőseiddel is!
További olvasnivaló: A világ 10 leggyorsabb gyári BMW-je
(Valamennyi kép és információ forrása a bmwblog.com cikke volt.)
Kenton von Hollen Kanada falusias, vidéki részén él, ahol sosem látott egyetlen BMW E46 M3-at sem. Úgy döntött, megtöri a jeget és övé lesz az első E46 M3, a kissé elszigetelt kanadai tartományban. Nem érte be a gyári adottságokkal. Azonnal megkezdte az M3 átalakítását. A végeredmény magáért beszél. Ismerd meg közelebbről az 1000 lóerős csúcsragadozót, az Imola Red fényezésű E46 M3-at.
Kenton von Hollen Kanada falusias, vidéki részén él, ahol még sosem látott egyetlen BMW E46 M3-at sem. Csak az interneten és a magazinokban pompázó modellekre csorgathatta a nyálát.
Von Hollen úgy döntött, megtöri a jeget és övé lesz az első E46 M3 abban a régióban.
Nem szarral gurigázott, ugyanis végül egy gyönyörű és ritka fényezésű, 2003-as példányra ruházott be.
"Egy falusias, vidéki tartományban élek Kanadában (Alberta), ami bár nagyobb, mint Kalifornia, mégis mindössze csupán 3 autókereskedése van. Egy kissé elszigetelt ez a hely, és iszonyatosan ritkán fordul meg errefelé egy combos sportautó." - meséli Kenton.
"Mindig is egy európai autóra vágytam, mert szerintem kifinomultabbak, kényelmesebbek és gyorsabbak. Sohasem adatott meg, hogy élőben mereszthessem a szemeimet egy BMW E46 M3-ra. De azok alapján, amiket olvastam róla, tudtam, hogy ez kell nekem. Egy E46 M3." - folytatta.
A sors úgy hozta Von Hollen-nek, hogy lakhelyétől laza egy órányira kínáltak eladásra egy Imola Red fényezésű, 2003-as évjáratú E46 M3-at.
Az eredeti tulajdonos csak nyaranta használta a mesés M3-at és pusztán 55.000 mérföldet tettek meg vele.
Egy gyors szorzás után rájössz, hogy mindössze kb. 88.550 km-ről beszélünk.
Vagyis Kenton-nak ott volt a lehetőség, hogy vegyen egy szinte még új E46 M3-ast.
Kanadai barátunk nem volt hülye. Azonnal élt a lehetőséggel és megvásárolta.
"Miután informálódtam a fórumokból és magazinokból mindenről, amiről csak tudtam az E46 M3-mal kapcsolatban, eldöntöttem, hogy testreszabom és elkezdem az átalakítást." - tette hozzá Ken.
A folyamat hosszas volt, ezért nem részletezném itt, de pár fontosabb dolgot kiragadok az alábbiakban.
Mindenekelőtt a lényeg a brutális négyjegyű szám: 1000, azaz 1000 lóerős teljesítmény.
Ken E46 M3-asa új motort kapott, a gyári 343 lóerő már a múlté.
Így a gyári hengerfej is. Helyette M&B van.
A 3.2 literes, sorhatos, 24 szelepes S54 mociban rejlő, hihetetlen 1000 lóerő a Lab22 tuningcégnek köszönhető, amely a motor-tuningért felelt.
"A Lab22-es srácok elképesztőek voltak. Kevesebb mint egy nap alatt kikapták a régi motort és beszerelték az újat. Csak jót mondhatok róluk." - említette Kenton.
Ami a kerekeket illeti: A bajor ragadozó 18 colos Apex ARC-8 felniken tengeti kanadai mindennapjait.
A felnik mérete elöl 18x9" ET 35, hátul 18x10.5" ET 27. A felniken elöl 265/35 R18, míg hátul 275/40 R18 méretű Toyo R888 gumik feszülnek.
Az 1000 pacit a jól ismert Brembo-fékek tartják kordában.
A beltér nem esett át különösebb átalakításon.
De említésre méltó az egyedi pedálszett és a teljes belső LED-világítás.
"Már majdnem 3 éve van a tulajdonomban az M3-as, és mindenféle átalakítási- és motor probléma ellenére, több mint 35.000 mérföldet (kb. 56.300 km) vezettem.
Egyszerűen nem tudok vele betelni.
A nap végéhez közeledve mindig el akarom vinni egy körre, csak úgy, és élvezni minden egyes mérföldet/km-t.
Ez az autó szinte repül.
Őszintén mondhatom, hogy olyan gyors, hogy azt nehéz szavakba önteni."
További olvasnivaló: A győztes BMW E46 Coupe (Interjú a tulajdonossal)
Követsz már minket? - Ha még nem, most gyorsan nyomj 1 lájkot és csatlakozz 22.000 BMW-rajongóhoz!
(A forrás a superstreetonline.com cikke és Kenton Facebook-profilja volt.)
Megosztás a facebookonHa eddig nem kápráztatott el az új BMW M4, most kegyetlenül levesz majd a lábadról. 11 kép következik, melyek már-már súrolják a "Car Porn" kategóriát. Csemegézz kedvedre.
A legutóbbi, népszerű BMW E46-os válogatásunk (46 kép 46 tökéletes E46-ról) után, már éppen itt volt az ideje egy újabb, szaftos képgalériának.
Most az új BMW modellek közül az M4-re esett a választásom.
Brutálisan részletes és tartalmas interjú Szép Szabolccsal, a 2015-ös karácsonyi borítóképversenyünk nyertesével (Kattints az alábbi képre!)
Követsz már minket? - Ha még nem, most gyorsan nyomj 1 lájkot és csatlakozz 22.000 BMW-rajongóhoz!
A galériát a kicsit lejjebb található "Megosztás a Facebook-on" gomb megnyomásával tudod eljuttatni az ismerőseidhez.
Megosztás a facebookonEbben a cikkben bemutatjuk neked azt a kivételesen igényes BMW E46 Coupe-t, amely maga mögé utasította a BMW3KLUB.hu borítóképversenyének teljes mezőnyét. Kötelező olvasmány!
Ha tagja vagy a BMW3KLUB.hu közösségének és rendszeresen követed az oldalunkat, akkor nyílván te is láttad, hogy 2015. év végén csináltunk egy karácsonyi borítóképversenyt.
Még nem vagy tag? - Gyorsan nyomj 1 lájkot és csatlakozz több, mint 25.000 BMW-rajongóhoz!
A játékban több mint 70, lelkes BMW-tulajdonos és egyben BMW3KLUB.hu követő vett részt.
Így tett Szép Szabolcs márkatársunk is, aki végül 914 lájkkal megnyerte a versenyt.
Íme az ominózus BMW E46 Coupe, amivel Szabolcs lesöpörte az egész mezőnyt
A jutalom az volt, hogy a nyertes BMW, a több mint 22.000 követővel rendelkező oldalunk borítóképe lesz, december 25-től egészen január végéig. Ezen felül pedig készítünk vele egy részletes interjút is a blogunkra.
Szabolcs a Somogy megyei Inke községből követ minket és mivel készséggel válaszolt az interjú kérdéseire, most az Ő beszámolóját olvashatod.
Jó szórakozást.
Igazából nem tudom, hogyan is jött az, hogy a BMW-t válasszam, mert mindig is Volkswagen-es voltam. De ha jól emlékszem, talán amikor az egyik rokonom cserélte a bömösét, akkor kezdtem gondolkodni rajta.
Eleinte nem 3-as BMW típusokat, hanem inkább nagyobb kategóriás modelleket nézegettem. Egy BMW E60 525-öst, vagy egy 530-ast szerettem volna.
Aztán amikor ez a rokonom megvette az E46 M3-at és elhívott egy Nagykanizsán rendezett autós találkozóra, akkor és ott döntöttem el, hogy nekem is E46 Coupe kell.
Ott megismerkedtem egy sráccal, akinek egy nagyon szép Coupe-ja volt és megkértem, engedje meg, hogy megnézhessem.
Szerelem lett. Onnantól kezdve csak az E46 Coupe-k között keresgéltem.
Aztán hosszas keresgélés és számos autó kipróbálása után végül egy kereskedőnél találtam rá az autómra. Felvettem vele a kapcsolatot, majd elutaztam és szemügyre vettem a kis Coupe-t.
Minden rendben volt, így megtörtént a vásárlás 2014. május 26-án.
Így nézett ki az E46 320 Cd anno, az eredeti állapotában
Hogy mit nyújt nekem a BMW? Igazából nem nagyon tudom szavakba foglalni. 35 éves koromig 10 autóm volt, de ilyen élményt egyik sem nyújtott.
Sajnos ez az első BMW-m és nagyon bánom, hogy nem előbb fogott meg ez a márka.
És így néz ki most - Az egyik legszebb BMW E46 Coupe, ami ma Magyarországon szaladgál
Életem legszebb napjai közé sorolnám, amikor először megláttam a kocsit élőben.
Csak álltam és a sok kipróbált autó után arra gondoltam, hogy végre megvan. Járkáltam körülötte, próbáltam figyelni mindenre, amit mondott az eladó, de szerintem volt olyan pillanat, amikor nem is hallottam mit mond.
(Ez kísértetiesen hasonló ahhoz, amikor az első randid van és olyan jó a csaj, hogy már azon gondolkozol, hogyan vidd ágyba minél hamarabb és oda sem figyelsz arra, amit mond :D - a szerk.)
Hazafelé menet csak a kocsi járt a fejemben és az, hogy mikor jöhetek érte vissza.
Nagyon sokat keresgéltem mire rátaláltam.
És nem is pont ez a típus volt az első cél. Sok embert megkérdeztem, figyeltem a közösségi oldalon a BMW-s csoportokat. Majd egy autós találkozó alkalmával döntöttem az E46 Coupe mellett. (Mint már azt fentebb írta Szabolcs - a szerk.)
Eleinte megfordult a fejemben, hogy magam keresek Németországban autót, de aztán beláttam, hogy nekem erre sem időm, sem megfelelő tapasztalatom nincsen.
Majd a Hasznaltauto.hu-n kezdtem keresgélni. Ha jól emlékszem majd fél évig kutattam a megfelelő példány után.
Utazgattam az országban, hogy személyesen megnézzem őket, bármilyen távol is volt az adott autó. És ha jól emlékszem, talán a 7. vagy 8. autó volt, ami megvételre került.
Telefonon felkerestem az eladót és amit csak tudni lehetett az autóról, ő készségesen elmondta. Tetszett, amit halottam, így megegyeztünk egy időpontban, amikor megnézhetem élőben is az E46-os 320 Coupe-t.
Szintén eredeti állapot - Nem csodálom, hogy Szabolcs ezen példány mellett tette le a voksát
Az autó élőben is hozta azt, amit a képeken lehetett látni, sőt még többet is.
Sor került a próbaútra, majd mivel rendben volt minden, vételi szándékomat jelezve megállapodtunk.
Az autó egy 2004-es BMW E46 320 Cd (Coupe dízel) volt.
A vételkor 211.000 km volt benne és 2.200.000 Ft volt az ára.
A kis Coupe gyári állapotban volt, leszámítva az M-es első lökhárítót és a visszapillantó tükröket. Styling 44-es 17 colos felnikkel. Akkor még, mivel nem nagyon ismertem még a márkát, nem volt kitűzött cél az építésre.
Azt az egyet leszámítva, hogy amint hazakerül, magam csinálok rá egy saválló kipufogórendszert. Aztán idővel jön minden.
A vételt követően, mivel még nem ismertem a márkát, így többnyire csak az ismerkedés és néhány kiegészítő cseréje történt meg.
Mivel az egyetlen terv a kipufogórendszer cseréje volt, így azzal kezdtem.
60 mm-es saválló csővel készítettem a rendszert, egy dupla kivezetéses hátsó dobbal.
Egy héttel a vétel után Szabiék lecserélték a szimeringet, a difit és a kipufogórendszert is
Ez a típus, az E46 Coupe szinte kívánja is a dupla kipufogót - Jó döntés volt
Majd készült egy szintén saválló, BMW-feliratos toronymerevítő is.
Az első toronymerevítő csere megtörtént, íme az eredmény - A kép magáért beszél
Sötétítve lettek az ablakok és a fényszorók is.
Ahogy haladtam előre a fejlődésről készült képek között, úgy szerettem bele egyre inkább én is
Valamint kapott még egy hátsó szélvédő- és csomagtartó spoilert.
Lámpa- és üvegfóliázás, konszolidált spoilerek - Szabi pontosan tudja, mitől döglik a légy
Az eredeti 17 colos felnik helyett érkeztek az alábbi képen látható 18-asok, ám itt még nem ér véget a történet. Olvass tovább és megtudod, mit változtatott meg rajtuk Szabolcs.
A belső, gyárilag ezüst színű díszlécek karbonos fóliázáson, az ajtón lévők pedig fekete festésen estek át.
Íme az interior - Van minden: Navi, digit klíma, M-es váltó és díszléc világítás is
Eközben jobban megismerkedtem az előzőleg említett, nagykanizsai autós találkozón megtekintett BMW Coupe tulajdonosával, név szerint Horváth Sándorral.
Szabi és Sándor észvesztően elragadó gépsárkánya - Az E46 320Cd és az E46 320Ci
Így szereztem tudomást a Zamárdiban tartandó BMW-talákozóról. Sándor említette, hogy ő részt vesz rajta és invitált, hogy tartsak vele. Így még a rendezvény előtt sikerült vásárolnom egy 18 colos alufelnit.
Ezen a rendezvényen választották ki a szexi autómosás első autójaként.
Mi kell a boldogsághoz? Egy jó verda, meg egy dögös tyúk - szól a vicc. :) Az előbbi adott és amint látjátok, az utóbbiból sem volt hiány a Zamárdiban rendezett találkozón
Elmúlt a nyár, majd jött téli időszak, amikor az előzőleg összegyűjtött információval lehetett tervezni.
Még a 2014-es év végén döntöttem úgy, hogy eladom az előzőleg készített toronymerevítőt és újat csinálok.
Az év végi szabadságom alatt el is készült az új darab.
Kreativításból nem volt hiány, íme az új toronymerevítő - Ismét egy újítás, ismét egy remekmű
Az új évben minden hónapra jutott teendő a BMW-vel.
Mind karbantartási, mind újítási.
A fékek felújítása volt talán az első, és ezzel párhuzamosan kapta meg a Coupe az állítható futóművet.
Gyönyörű, precíz munka - Csak ámulok és bámulok
Cserélve lett a hátsó lökhárító is M-esre, aminek az alsó diffúzora VTN-technológiával lett karbonosra fóliázva.
Közben sokat olvasgattam a fórumokat, internetes cikkeket. Valamint a közösségi BMW-s csoportokat is.
Így szereztem tudomást a szívósorban lévő pillangószelepekről és az ezekkel kapcsolatos ajánlott módosításokról. Majd később egy nagyobb szervíz alkalmával ezek el is lettek távolítva, az EGR-szelep kiiktatásával együtt.
Az első fényszóróba 16 színt tudó, RGB Led Angel Eyes helyzetjelző karikákat tettem.
Nincsenek szavak - Egy igazi bajor ragadozóval van dolgunk
A következő lépés az alufelnik színe volt, amin nagyon sokat gondolkodtam.
Végül a fehér színterezés mellett voksoltam.
Elkészült a fehér színterezés - Ismét láthatod Szabi igényességét: minőség és precizítás
Ez sokakat megosztott és kíváncsian várták a végkifejletet.
A legmegdöbbentőbb Sanyi barátom reakciója volt. Ő ellenezte kicsit a fehér színt, de amikor elkészült, együtt tettük fel a kocsira.
Hozzáállítottuk a futóművet, nyomtávot módosítottunk és helyére került a friss, fehér színben tündöklő felni.
Az eredmény vitathatatlanul jó lett - A felni tökéletesen kiemeli a BMW vonalait
Megváltozott Sándor véleménye is.
Ez nagyon jól esett és nekem is nagyon tetszett így az E46 Coupe-m összképe. Úgy gondoltam, nekivághatunk a 2015-ös évnek.
Az első elismerés számomra még 2014 őszén jött, a nagykanizsai találkozón.
Itt második helyezést ért el az autóm a BMW-szépségversenyben.
Nagykanizsa, autós találkozó, BMW-kategória - II. hely
Aztán jött a 2015-ös év, számunkra első megmérettetése, Balatonfüreden.
Füreden a legszebb Coupe díjat sikerült elhozni.
Nagyon meglepett és egyben nagyon örültem neki.
Következett Kaposvár és Nagyatád, ahonnan szintén kupával tértünk haza.
A nagykanizsai taliról elhoztuk a második leghangosabb kipufogó helyezést is, dízel kategóriában.
Nyaralás alkalmával jártunk Hollandiában, Belgiumban és Franciaországban, ahol szintén sok embernek tetszett az autóm.
Itt éppen Belgiumban, Brüsszel városában pompázik a Bömbi az egyik királyi palota előtt
Franciaországban a tengerparton csináltunk képeket, ahol többen is jelezték a tetszésüket.
Idilli kép - A gyönyörű E46 Coupe és a francia város, Dunkerque tengerpartja
Az autópályán mellém állva gratuláltak és ezek nagyon jól estek.
Aztán jött a BMW-találkozó Zamárdiban.
Beneveztem és az új toronymerevítő nagyon megtetszett a zsűrinek,amit különdíjjal jutalmaztak.
Kaposváron az őszi talin szintén díjazott lett, majd a nagykanizsai találkozón, a BMW-sek bevonulásán a felvezető autó tisztjét kaptuk.
Itt az OBN Chiptuning kiválasztotta az E46 Coupe-mat és reklámként kapott egy kis tuningot, amivel 150-ről 180 lóerőre programozták.
Ezzel fejeződött be a 2015-ös év. Nagyon sok élménnyel,elismeréssel és új ismerőssel gazdagodva.
Vége a szezonnak - Szabi méltán lehet büszke a bajor fenevadra és a bezsebelt kupákra
Nagyon megszerettem a márkát és valószínűleg elkísér egy életen át.
2016 még biztosan a jelenlegi E46 Coupe-val lesz, mivel megvan a jövő évi terv. Aztán meglátjuk, hogy mit hoz a jövő.
Tetszik az újabb Coupe is, a BMW E92, így lehet az lesz a következő autóm.
Az álmom egy BMW E46 M3.
(Ezt abszolút megértem. Korábbi cikkemben 6 pontban foglaltam össze, hogy miért kellene venned az életed során neked is egy E46 M3-at. Ha még nem olvastad, most bepótolhatod, ide kattintva - szerk.)
Az E46 Coupe vásárlása után lettem követője az oldalnak. 2014-ben egyszer meg is jelent egy kép, amit küldtem, az oldal logójával.
Nekem nagyon tetszik. Sok jó ötletet és infot láttam már a bmw3klub.hu oldalon. Hiányosságot nem tudnék mondani.
(Te is tudsz véleményt írni az oldalunkról. Ehhez csak ide kell kattintanod.)
Aki nem új autót vesz, annál fent áll a lehetőség, hogy kifog egy rosszabb autót. És ez fent áll bármelyik márkánál.
Aki teheti, ne kapkodja el a vásárlást és ha megvan a kiszemelt példány, nézesse át. Le lehet kérni az alvázszám utolsó 7 karakterével az autó adatait, így valamelyest látni lehet az előéletét.
Valamint egy jó szerelő segítségét is érdemes kérni a szemrevételezésnél.
Aki úgy dönt, hogy BMW-t vesz, az biztosan megdöbbenve tapasztalja majd a különbséget. Elsőkerék hajtású autó után furcsa lesz, de hamar meg lehet szokni.
Szerintem nagyon sok szép BMW volt a játékban és a verseny szoros volt.
Én köszönöm a játékban való részvételt mindenkinek, az interjút és a rengeteg képet Szabolcsnak, a győzelemhez pedig ezúton is gratulálok, a BMW3KLUB.hu közössége nevében is. (Zsolt, BMW3KLUB.hu alapító)
UPDATE - Jöjjön néhány kép arról, hogy mi történt az interjú óta:
Új bőrözést kapott a kormány, a váltógomb, a váltószoknya és a kézifékszoknya
És megérkezett az új 18-as felni is - Japan Racing JR11
A 2016-os AMTS résztvevői már élőben is megcsodálhatták az új megjelenést
És csak a 2016-os szezon elején (áprilisig) már három kupát hozott a gép Szabolcsnak
Ez a kép pedig már 2016 szeptemberében készült egy pécsi autós találkozón, ahol az E46-ost beválasztották a "Top 10 legszebb autó" közé, így Szabolcs innen is kupával tért haza
Lájkold a Facebook-oldalunkat te is - Ha szeretnél még ilyen cikkeket olvasni és ha nem akarsz lemaradni a legjobb BMW-s képekről, videókról!
Annyira sokat dolgoztunk ezzel a cikkel és annyira jó a téma is, hogy szerintem megérdemel egy megosztást tőled.
A cikk a BMW3KLUB.hu oldalnak és Szép Szabolcsnak köszönhetően jött létre.
A BMW F80 M3-at már nem kell bemutatni. A BMW F80 a legújabb M3-as, amely 2014-ben debütált és lassan-lassan az egyik legkedveltebb modell lett a BMW-tuningosok körében. A következő F80 M3 is "áldozatául" esett egy BMW-fanatikus tuning terveinek, így most Arctic Camouflage külsőben tündökölve vonja magára az emberek figyelmét.
Legyél te is közösségünk tagja - Nyomj 1 lájkot és csatlakozz 20.000 BMW-rajongóhoz!
A BMW F80 M3-at már nem kell bemutatni.
A BMW F80 a legújabb M3-as, amely 2014-ben debütált és lassan-lassan az egyik legkedveltebb modell lett a BMW-tuningosok körében.
Számos projekttel találkozhattál már te is az interneten, amelyekben nem csak az M3 motor kapott tuningot, hanem a kasztni, megjelenés is. Egyik szebb lett, mint a másik, de a céljuk közös volt: kiemelkedni a tömegből.
A most következő BMW F80 M3-mal talán túlságosan is teljesítették ezt a célt, a szó legpozitívabb értelmében.
A bajor vas eredetileg Alpine White színben pompázott, szövet belsővel és manuális 6-os váltóval.
(Erre néhányan mondhatnák, hogy ennél szegényebb felszereltségű M3-ast ma már nem igen tudsz venni, de nem így gondoljuk mi, BMW-rajongók, akik szívesen ragadunk le a régi típusoknál, amelyekben messze nem volt annyi elektronika és fényűzés, mint a mai modellekben.)
Mostanra azonban igazi katonai stílusú, harci gépezetté vált a gyönyörű Arctic Camouflage fóliázással, amely mellett megmaradtak az M3-as gyári vonalai, de mégis nyersebb és erőteljesebb megjelenésű lett.
Már te is biztosan láttál egy tucatnyi, Camouflage-fóliával becsomagolt autót, ez most mégis más.
Ez tényleg kitűnik a tömegből a zöld és szürke fóliadarabok és a makulátlan Alpine White fényezés érdekes kombinációjával.
"A design a tiszteletem jele azon Audi RS6 DTM Wagon felé, amelyet Jon Olsson-nak építettek." - mondta el az M3 tulajdonosa.
Az említett Audi-t egyébként az új tulajdonosától ellopták, majd később szétégett állapotban találtak rá. A sztoriról bővebb leírást és képeket Jon Olsson cikkében találsz.
A következő lépés a listán - az egyedi külsőhöz - a felnik kiválasztása volt.
A HRE 303M típusra esett a választás, amelyek elöl 19x9,5, míg hátul 19x10,5 méretűek voltak, egyedi festéssel.
A tulajdonos KW-rugókkal gondoskodott az ültetésről is, hogy az autó még sportosabb, agresszívebb megjelenésben pompázzon.
A "To-do" lista utolsó lépéseként BMW-s barátunk beszerezte és felhelyezte a Status Gruppe-féle szénszálas első lippét és a szintén szénszálas hátsó spoilert.
Szerény véleményem szerint ennél tökéletesebb nem is lehetne egy F80 M3.
Na jó, talán akkor, ha kapna egy teljes sötétítést körben - legalábbis nálam ez az első és elengedhetetlen lépés, ha új autót veszek magamnak.
Neked, hogy tetszett? - Írd meg nekünk a Facebook-bejegyzésünk alatt.
Az előző cikkünket olvastad már? - 6 ok, amiért venned kell egy BMW E46 M3-at
(Valamennyi információ és kép forrása a bmwblog.com cikke volt.)
Megosztás a facebookonMagabiztosan kijelenthető, hogy a BMW E46 M3 a valaha gyártott legszebb és legelismertebb 3-as BMW. 6 érv szól emellett. Olvasd el a cikket és tudd meg, melyek ezek az érvek.
Követsz már minket? - Ha még nem, akkor nyomj 1 lájkot és csatlakozz több, mint 25.000 BMW-rajongóhoz!
A leggyakoribb probléma, amivel találkozni fogsz, ha olyan márkáért rajongsz, mint a BMW, az ár.
Nagyon sokan vagyunk, akik szenvedélyesen szeretjük a német prémium autómárkát, a BMW-t.
Mégis kevesen vannak köztünk olyanok, akik ténylegesen megengedhetik maguknak, hogy a BMW csúcsmodelljeinek - például egy M3-nak, vagy azon belül is egy E46 M3-nak - tulajdonosai legyenek.
A BMW M3 és most már a BMW M4 is, a valaha készült legkedveltebb, legnépszerűbb típusok az összes BMW közül.
Ami egy új M3 árát illeti manapság, az alsó határ 60.000 dollár, de ez hamar felkúszhat a 70.000 dolláros árkategóriába.
A jelen 280 Ft-os árfolyammal átváltva ez azt jelenti, hogy 16.800.000 Ft-os árszinttől indulva hamar elérhetjük a 19.600.000 Ft-os árat is, ahol már jó pár választási lehetőségünk van.
Hiába a rengeteg BMW-Fan, itt Magyarországon ezt az árkategóriát csak nagyon kevesen tudják közülünk bevállalni.
Viszont egy körülbelül 10-12 éves E46 M3-at már többen.
Ugyanis az ára 10.000 és 20.000 dollár között van, attól függően, hogy milyen műszaki adatokkal rendelkezik, mennyire gazdag felszereltségű.
Ez magyar forintban kifejezve kb. 3 - 6 millió Ft-os árintervallumot jelent.
Ez már megfizethetőbb, barátibb ár.
Ezt a 2001-es évjáratú BMW E46 M3-at például 4.750.000 Ft-ért kínálják a hasznaltauto.hu-n
Azt azért le kell szögezni, hogy mindegyik M3-as BMW utánozhatatlan vezetési élményt nyújt.
Ezért ha egy fiatalabb E46 M3-ra nincs is pénzed, körülnézhetsz a német vagy osztrák piacon a BMW E36 M3-ak között is.
Most következzen 6 megcáfolhatatlan indok, amiért mégis az E46 M3 lesz a legjobb választás számodra.
Az E46 M3 a soros, hathengeres, 3.2 literes szívómotorral (S54) gurult ki a gyárból. Dupla Vanos-rendszerrel. 8000-es maximális fordulatszámmal.
7900-as fordulatszámnál adja le a 343 lóerős csúcsteljesítményt.
Mindössze 5,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra és a maximális sebessége 250 km/h.
És ami a motor hangját illeti? Csodálatos, ahogy duruzsol.
Kapcsolódó cikkünk: Az 1000 lóerős BMW E46 M3 története
A BMW E46 M3-at két fajta váltóval gyártották.
SMG-váltóval és hagyományos, manuális 6-os váltóval.
Tehát még választási lehetőséged is van.
Az SMG-váltót egyébként nem ajánlják városi használatra, városi sebességhez.
Nem azért, mert olyan rossz volna, de nem túl megbízható - legalábbis a szakik véleménye szerint.
A 6 fokozatú manuális váltó viszont maga a tökély és a legjobb választás egyben.
A 6-os váltó és a pazar 3.2 literes E46 M3 motor tökéletes párost alkotnak, és fantasztikus vezetési élményben részesülsz ezzel a kombóval.
Annak ellenére, hogy már több mint 10 éve annak, hogy kigurult az első E46 M3 a gyárból, a mai napig minden idők egyik legszebb megjelenésű BMW-jének számít.
Nem véletlen, hogy hazánkban jelenleg is az E46-os modellek a legkelendőbbek a külföldről behozott használt autók és a használt 3-as BMW-k között egyaránt.
Letisztult, mégis izgalmas és elengáns, sőt egyben agresszív formavilágot tükröz az E46 M3 megjelenése.
Akkoriban könnyedén vitte a pálmát és a szegmens legjobb megjelenésű autója volt.
Időtlen, örökzöld formavilágának köszönhetően még sok-sok évig az egyik kedvenc BMW típusunk lesz, nem számít, hogy már most is az idősebb BMW-k közé tartozik.
Tetszik ez a cikk? - Nyomj 1 lájkot és többé nem maradsz le a hasonló BMW-s anyagokról!
Az új BMW M3 és M4 egyaránt szépen duruzsol.
De nem hasonlítható össze a BMW E46 M3 3.2 literes motorjának muzsikájával.
Mert az E46 M3 olyan klasszikus motorhanggal rendelkezik, hogy már akkor felismered, amikor még nem is látod a messzeségben, de hallod, ahogy közeledik.
És tudod, hogy ez ő lesz, az örök szerelem, a BMW E46 M3.
Alacsony fordulatszámon dörmögős a hangja, de ahogy a fordulatszám kúszik fel, úgy lesz egyre érdesebb és ércesebb ez a hang, míg végül már azt hallod, hogy "üvölt" a sorhat.
Ahogy már fentebb említettem, az E46 M3 számottevően olcsóbb, mint az új társai és messze jobb áron juthatsz hozzá, mint az utódjához, a BMW E92 M3-hoz.
A javítási és biztosítási költsége is kevesebb.
Tehát kitűnő választás, ha egy értékes és erős teljesítményű autót szeretnél venni, jó áron.
A cikk írásakor ez a példány volt a legolcsóbb bal kormányos E46 M3 a magyar kínálatban
Az alábbi képen látható szlogen ismerősen csenghet.
Ahogy magyarul látni szoktuk: "BMW - A vezetés élménye"
Ha valamelyik modellre, akkor a BMW E46 M3-ra ez fokozottan igaz.
343 lóerőről és 365 Nm nyomatékról beszélünk.
Mindez egy szívómotorral. Csak semmi turbó, vagy dupla turbó.
És mindez a 2000-es évek elejéről. Mi ez, ha nem csúcsteljesítmény?
Köztudott, hogy minden autómárkának van egy fő szlogenje, vagy jellemzője, amit igyekeznek beégetni a vásárlóik tudatába.
Ahogy a Volvo-nál ez a biztonság, úgy a BMW-nél a vezetési élmény.
Az első dolog, ami egy rajongónak a BMW szó hallatán eszébe juthat, az a sokat hangoztatott páratlan vezetési élmény.
És ez így is van. Ezért (is) szeretjük ennyire.
Amúgy sokan gyászolják az új modelleket a BMW-rajongók köreiben, mert már nem olyan letisztultak, mint az elődeik és nem nyújtják ugyanazt az élményt, azt az igazi BMW-élményt, amit az öregebb társaik.
Már nem javítgathatod otthon, a sufniban önmagad, mert egy izzócseréhez is márkaszervíz kell.
Arról van szó, hogy a régebbi M3-ak, mint az E46 M3 is, hihetetlenül jó vezetési élményt nyújtottak a tulajdonosoknak.
Nagy a lárma az E30 M3 körül is, sokan úgy gondolják, hogy ez a valaha készült legelképesztőbb autó, ami a vezetési élményt illeti.
Ezek az emberek egyszerűen elfeledkeznek arról, hogy az E46 M3 mennyire is jó volt, amikor kijött a piacra, és mennyire jó még ma is - mondják a szakik.
Telepatikus vezethetőség, kormányzás.
És könnyed, páratlan driftelési lehetőség. Akár egész álló nap.
Mindent egybevetve, kijelenthetjük, hogy a BMW E46 M3 a legjobb választás, amit a pénzeddel megvehetsz, ha sportautóban gondolkozol.
Szinte bármilyen fényezéssel, amit csak el tudsz képzelni megtalálod a nemzetközi kínálatban, tetszésed szerinti váltóval.
Megfizethető ár, utánozhatatlan vezetési élmény, csábító megjelenés.
Értékálló, praktikus és kényelmes választás.
Lájkold a Facebook-oldalunkat - ha szeretnél még ilyen cikkeket olvasni, és ha nem akarsz lemaradni a legjobb BMW-s képekről, videókról.
És oszd meg ezt a cikket, hogy az ismerőseid is lássák, milyen elképesztő autó az E46 M3.
További olvasnivaló: 3-as BMW típusok - 40 év 10 legjobb modellje
Ajánlom figyelmedbe még ezt a cikket is: Íme egy tökéletes BMW E46 Coupe (interjú)
(Ezen cikkem inspirációja a bmwblog.com írása volt.)
Megosztás a facebookonJön az új BMW csúcsmodell, a BMW M100, vagy másnéven a BMW i8S. A német Autobild magazin számolt be arról, hogy a pletykák szerint 2016-ban érkezik egy új típus a legbrutálisabb BMW modellek palettájára, ami a BMW M100 (i8S) névre hallgat majd. A bajor ragadozó limitált, mindössze 100 példányban lesz kapható és a cég megalakulásának 100. évfordulója alkalmából készül.
Legyél te is közösségünk tagja - Nyomj 1 lájkot és csatlakozz 19.400 BMW-rajongóhoz!
A német Autobild magazin számolt be arról, hogy a pletykák szerint 2016-ban érkezik egy új típus a legdrágább és legbrutálisabb BMW modellek palettájára, ami a BMW M100/i8S névre hallgat majd.
A BMW 100. születésnapja alkalmából építik meg az új BMW M100-at, amelynek alapját a BMW i8 adja.
Úgy tűnik, hogy ez a modell a korábbi pletykákban már sokat emlegetett BMW i8S lesz, amiről még 2015 első hónapjaiban cikkeztek az újságok.
A jelentések szerint, annak ellenére, hogy a BMW M100-at a hibrid sportautóra, a BMW i8-ra alapozzák, megjelenésében mégis különbözni fog attól.
Mert dinamikusabb dizájnt kap és mert még sportosabb lesz az utakon.
Az alumínium vázra épülő szénszálas karosszéria marad, de az enteriőr (beltér) módosul.
Például a BMW M100-ban már nem lesznek hátsó ülések, hogy nagyobb legyen a csomagtér.
Amúgy az M100 sokkal szélesebb gumikon fog gurulni és hasonló módon nagyobb fékeket is kap.
Ha minden igaz, a motorháztető alatt több, mint 500 lóerő és 700 Nm nyomaték lapul majd és az autó kb. 1600 kg tömegű lesz.
A háromhengeres benzinmotor helyett, a BMW M100-at (i8S) már négyhengeres, 2.0 literes turbómotorral (286 lóerőt produkál) szerelik, amelyet két elektromossal motorral (204 lóerőt produkál) kombinálva használhatunk majd.
Majd egyszer 20 év múlva, ha sok pénzünk lesz.
Kapcsolódó cikkünk: BMW i8-cal hasítanak a dubaji rendőrök
Ezen felül az új BMW M100/i8S-ben új 8-fokozatú Aisin automata váltó lesz.
A maximális sebességet 250 km/h-ban korlátozzák és a csúcsmodell M100 mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsul majd fel 100 km/h sebességre. (Wow!)
Egy kép a hibrid sportautóról, a BMW i8-ról, amely az új BMW M100 (i8S) alapjául szolgál
De van itt rossz hír is.
Ha minden igaz, a BMW csupán 100 példányt készít a BMW M100/i8S modellből, amely majd 2016 márciusában debütál.
Az első példányokat 2017 szeptemberében kapják majd meg a vásárlók.
Az ünnepi csúcsmodell állítólagos ára meghaladhatja a 250.000 Euro-t, vagyis jelen árfolyamon számolva (kb. 308 Ft) a 77 millió Ft-ot.
Lájkold a Facebook-oldalunkat - ha szeretnél még ilyen cikkeket olvasni, és ha nem akarsz lemaradni a legjobb BMW-s képekről, videókról!
És oszd meg ezt a cikket, mert még rengeteg BMW-rajongó ismerősöd nem tud erről.
(A blogbejegyzés forrásaként a bmwblog.com két cikke szolgált: ez és ez.)
A BMW 3.0 CSL Hommage egy tribute modell a BMW Design Team jóvoltából, melyet az időtlen klasszikus és ikonikus BMW Coupe, az 1970-es évekbeli BMW 3.0 CSL tiszteletére készítettek. Ebben a cikkben részletes leírást, képeket és videókat találsz a 2015-ben debütált BMW 3.0 CSL Hommage csúcsmodellről.
Legyél te is közösségünk tagja - Nyomj 1 lájkot és csatlakozz 19.400 BMW-rajongóhoz!
A BMW 3.0 CSL Hommage egy tribute modell a BMW Design Team jóvoltából, melyet az időtlen klasszikus és ikonikus BMW Coupe, az 1970-es évekbeli BMW 3.0 CSL tiszteletére készítettek.
"A Hommage modelljeink, így a BMW 3.0 CSL is, nem pusztán azt fejezik ki, hogy mennyire büszkék vagyunk az örökségünkre, hanem azt is, hogy mennyire fontos is lehet a múlt a jövő meghatározásában." - mondta Adrian van Hooydonk, a BMW Group Design vezető formatervezője.
"Az intelligens konstrukcióval és a modern anyagokkal a BMW 3.0 CSL Hommage elhozta a korábbi modell karakterét a 21. századba, egy új és izgalmas külsőben." - tette hozzá, összegezve ezzel a BMW 3.0 CSL Hommage felelős design csapatának megközelítését, szemléletmódját.
Adrian van Hooydonk azt is elmondta, hogy többek közt az a könnyűszerkezetes járműstruktúra, amely 40 évvel ezelőtt életre keltette a BMW 3.0 CSL-t, tette híressé a márkát.
A „CSL” (Coupé, Sport, Leichtbau) típusmegjelölés a kupé, a sport és a könnyűszerkezetes szavak kezdőbetűiből tevődik össze.
Az előd, a BMW 3.0 CSL, alumínium motorháztetejével, csomagtérfedelével és légterelőivel, plexiüveg ablakaival, valamint a leglényegesebb alkatrészek kivételével, a végletekig lecsupaszított felszereltségével mintegy 200 kilogrammal nyomott kevesebbet a mérlegen, mint BMW 3.0 CS típusjelölésű testvérmodellje.
Az 1970-es években elterjedt alumíniumot, azóta a szénszálból készült karosszériaelemek – sőt szénszál-erősítésű műanyagból készült elemek és alkatrészek – váltották fel, amelyekkel még jobb súly-lóerő arány érhető el.
Ezek a szupererős szénszálak könnyebbek és erősebbek is az alumíniumnál.
A BMW 3.0 CSL Hommage esetében is bőségesen alkalmazták ezeket, így megmaradt a nyers motorsport-karakter.
A BMW Group vezető a világon az autóiparban használt szénszál-erősítésű műanyag gyártásában és alkalmazásában.
És mára már sok-sok év tapasztalattal a háta mögött dicsekedhet a szénszál-erősítésű műanyag autóalkatrészek sorozatgyártását illetően, melyeket eddig a BMW M modellekhez használtak fel.
Manapság viszont legfőképp a BMW i modellek esetén alkalmazzák ezt a technológiát.
Legyél te is közösségünk tagja - Nyomj 1 lájkot és csatlakozz 19.400 BMW-rajongóhoz!
A BMW 3.0 CSL Hommage fényezése felidézi emlékeinket az elődről.
Hiszen pont úgy, mint a BMW 3.0 CSL, a Hommage is metálsárga színben tündököl, amelynek hivatalos elnevezése a Golf Yellow.
Az eredeti BMW 3.0 CSL modellhez hasonlóan a Hommage front része is cápaorr-szerű.
Az új modellen már LED- és lézerfény-technológia van.
De a fényszórók belsejébe integrált „X” lézerfény motívumok a versenysportban egykoron használt fényszóró-maszkolásra utalnak.
A BMW 3.0 CSL Hommage minimalista belseje is a versenyautós karakterét idézi, hatpontos biztonsági övekkel szerelt kagylóülések, valamint pirosra eloxált tűzoltóhab, tűzoltókészülék és gyors-feszültségmentesítő kapcsoló fokozzák a versenyautós hangulatot.
Az ajtók is a Német Túraautó Bajnokság (DTM) versenyautóinak hangulatát hozzák: a BMW 3.0 CSL egykori ajtónyitót nejlonfogantyúval párosították.
A BMW 3.0 CSL Hommage csak az abszolút szükséges belső elemekkel rendelkezik.
Minden egyes része magas minőségű tervezés eredménye és vagy szerkezeti, vagy vezetési funckiót tölt be.
Tényleg a "csak semmi felesleg" elvén készült. Abszolút minimalista.
A teljes egészében szénszál-erősítésű műanyagból épített enteriőr (beltér) egyetlen fa szerű anyagból készült része a műszerfal.
Ez egyértelműen a korábbi BMW 3.0 CSL belterére utal, amelynek belsejét körben faberakás borította.
A BMW 3.0 CSL Hommage nem a "hagyományos óracsoporttal" rendelkezik, hanem egy digitális kijelzővel, ami informálja a vezetőt az aktuális sebességről, sebességfokozatról és fordulatszámról.
A BMW 3.0 CSL Hommage karakterében egyedülálló.
A könnyűszerkezetes tervezés, a sportosság, valamint az elegancia győztes triója.
A topspeed.com cikke szerint az autó becsült maximális sebessége 250 km/h és körülbelül 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre.
Nézd meg 2015-ös debütálás alkalmával készült videót:
És ne hagyd ki a BMW 3.0 CSL Hommage R változatról készült videót sem:
Lájkold a Facebook-oldalunkat - ha szeretnél még ilyen cikkeket olvasni, és ha nem akarsz lemaradni a legjobb BMW-s képekről, videókról!
Olvasd el az előző cikkemet is: BMW 320d Touring E91 - Zafír fekete fényezés, VMR felnik
És oszd meg ezt a színvonalas cikket, hogy a BMW-rajongó ismerőseidhez is eljusson.
(A képek és az információ forrása a bmwblog.com és a hvg.hu cikke volt.)
Megosztás a facebookon